Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
a) Sensibilizar sobre o desempeño profesional na área da dirección, organización e xestión do deporte, no eido público e privado do sistema deportivo. |
|
B4 B12 B19
|
C4 C7
|
b) Adquirir os coñecementos básicos sobre a ordenación xurídica do deporte e demais normas sectoriaes de aplicación no desempeño da dirección e xestión deportiva. |
A32 A34
|
B14
|
|
c) Coñecer a estructura e organización administrativa do deporte nos distintos ámbitos territoriais e as competencias en materia deportiva da Administración Xeral do Estado, Comunidades Autónomas i Entidades Locais. |
A32 A34
|
B14
|
|
d) Diferenciar os tipos ou figuras xurídicas que constituen a estructura asociativa, fundacional y empresarial nos modelos deportivos estatal e autonómicos. |
A32 A34
|
B14
|
|
e) Identificar os tipos de iinstalacións i espazos deportivos, os seus elementos básicos e seu réxime xurídico de aplicación. |
A32 A34
|
B14
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O SISTEMA DEPORTIVO E A SUA XESTIÓN |
1.1 O deporte e suas manifestacions
1.2 O Sistema Deportivo e sua estructura
1.3 A xestión deportiva, sectores e ámbitos |
2. A ORDENACIÓN XURÍDICA DO DEPORTE |
2.1 Introducción a o Ordenamento Xurídico Español
2.2 A ordenación xurídica do deporte
2.3 O réxime xurídico básico da dirección e xestión deportiva |
3. A ESTRUCTURA DEPORTIVA PRIVADA |
3.1 O Tercer Sector do deporte
3.2 O modelo deportivo estatal
3.3 O modelo deportivo autonómico
3.4 As Fundacions deportivas
3.5 As empresas deportivas |
4. A ORGANIZACIÓN ADMINISTRATIVA DO DEPORTE |
4.1 O Consello Superior de Deportes
4.2 A organización administrativa autonómica
4.3 A organización administrativa local
4.4 Outras formas de xestión pública do deporte |
5. AS INSTALACIONES I ESPACIOS DEPORTIVOS |
5.1 As instalacions i espazos deportivos e sua evolución
5.2 Réxime xurídico de aplicación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A32 A34 B14 |
2 |
10 |
12 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A32 A34 B14 C7 |
18 |
14 |
32 |
Sesión maxistral |
A32 A34 B12 B14 B19 C7 |
30 |
30 |
60 |
Aprendizaxe colaborativa |
A32 A34 B4 B14 C4 |
18 |
24 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Trátase dunha proba obxetiva que forma parte da evaluación, e que mistura un número de preguntas de resposta de discriminación con unha pregunta aberta de desenrrolo. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Colaboración e/ou participación en actividades formativas complementarias como cursos, seminarios, xornadas, congresos, etc. |
Sesión maxistral |
Clase expositiva que pode apoiarse en ferramentas audiosvisuales, ainda que tamen poden facerse reflexións para respostas do estudantado. |
Aprendizaxe colaborativa |
Organización da sesión da clase en grupos pequenos para o traballo en equipo de maneira presencial, en tareas plantexadas baixo a orientación do profesor, inda que o alumnado tamén terá que facer dedicación en horario non presencial, a os efectos de entregar un documento final do traballo de cada sesión. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Descrición |
A atención persoalizada cos estudantes faise da maneira seguinte:
1. Nos grupos reducidos xenados na clase para o desenrrolo de traballos sobre materias do programa da asignatura, aplicando a metodoloxía do aprendizaxe colaborativo.
2. Na participación en eventos faise un seguimento persoalizado do estudantado.
3. Nos casos de traballos tutelados de carácter voluntario que pode proponer o estudantado, se controlan de xeito persoalizado no horario de tutoría ou en calquer outro concertado previamente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A32 A34 B4 B14 C4 |
A participación en traballos das clases presenciaes organizadas por grupos e sua entrega en documento. |
20 |
Proba mixta |
A32 A34 B14 |
A proba combina preguntas obxetivas de discriminación, no que o erro na resposta desconta o valor de unha ou varias preguntas, según o número total en función del número total e ademáis unha pregunta aberta de desenrrolo.
O test supon un 40% e a pregunta aberta un 20% da nota final. |
60 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A32 A34 B14 C7 |
Nos casos que fora imposible participar en estes eventos ou actividades, deberá presentar un traballo sobre un tema acordado co profesor. |
20 |
|
Observacións avaliación |
O estudantado a tempo parcial, podrán solicitar o cambio de data oficial do examen, según as circunstancias persoales e laborais debidamente acreditadas, acordando nova data co profesor. As probas de evaluación serán presentadas en idioma galego ou castelán. Os criterios de evaluación serán os mesmos para todas as oportunidades das respectivas convocatorias, inda que por acordo de profesor i estudantado, se pode facer de maneira oral ou escrita (preguntas cortas abertas), nas segundas e seguintes convocatorias e oportunidades. O examen no idioma de impartición da asignatura que é o castelán, inda que si se dexesa facer noutra lingua, requerirase con unha semana previa a data de realización.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varios Autores (2005). El Derecho Deportivo en España: 1975 - 2005. Sevilla: Signatura Ediciones
Espartero Casado, J. (Coordinador) (2009). Introducción al derecho del deporte . Madrid: Dykinson
Paramio, J.L. (Coord.) (2010). Manual de equipamientos e instalaciones deportivas. Madrid: Síntesis
Blanco Pereira, E. et. Al (1999). Manual de la Organización Institucional del Deporte. Barcelona: Paidotribo
Ayora Pérez, D. y García Sánchez, E. (2013). Planificación, diseño y construcción de una instalación deportiva. Valencia:Universitat de Vàlencia |
Ademais, o profesor entregará os apuntes oficiais da asignatura. WEBS DE INTERESE www.iusport.es www.fagde.org www.munideporte.com www.agaxede.org www.csd.gob.es www.deporte.xunta.es www.colefgalicia.com www.aedd.es www.coe.es www.noticiasjuridicas.com www.paralimpicos.es www.deporteespana.es |
Bibliografía complementaria
|
González Cueto, T (2003). Comentarios a la Ley de Fundaciones. Ley 50/2002, de 26 de diciembre. Navarra: Aranzadi
Gonzalez Pérez, J. y Fernández Farreres, G. (2002). Derecho de Asociación. Comentarios a la Ley Orgánica 1/2002, de 22 de marzo. Navarra: Aranzadi
Real Ferrer, G. (1991). Derecho Público del Deporte. Madrid: Cívitas
Durántez, Conrado (1999). El Comité Olímpico Español. Orígenes y Naturaleza Jurídica. Madrid: Comité Olímpico Español
Terol Gómez, R.(Dir) (2006). El deporte universitario en España: actualidad y perspectivas de futuro. Madrid: Dykinson
Zagálaz Sanchez, Mª L. (1999). Fundamentos Legales de la Actividad Física en España. Jaén: Universidad de Jaén
Blanco Pereira, E. (2006). Instalaciones Deportivas de la Comunidad Autónoma de Galicia. Consejo Superior de Deportes
Espartero Casado, J. (Coordinador) (2009). Introducción al derecho del deporte . Madrid: Dykinson
Cuchi Denia, Javier M. (2005). La distribución de competencias deportivas en España. Barcelona: Bosch
Camps Povill, Andreu (1996). Las Federaciones Deportivas. Régimen Jurídico. Madrid: Cívitas
De la Plata Caballero, N. (Dir) (2002). Las leyes del deporte de la democracia: Bases para una Ley del siglo XXI. Madrid: Dykinson
Terol Gómez, R. (1998). Las Ligas Profesionales. Navarra: Aranzadi
De la Plata Caballero, N. (2001). Los servicios públicos deportivos. Madrid: Instituto Andaluz del Deporte
Tejedor Bielsa, J. (2003). Público y privado en el deporte. Barcelona: Bosch
Iglesia Prados, Gonzalo de la (2004). Régimen jurídico del deporte en edad escolar. Barcelona: Bosch |
REVISTAS DE INTERESE
Revista Española de Derecho Deportivo Revista Jurídica del Deporte y Entretenimiento Revista Sport Management Revista APUNTS Revista digital "Dirección y Gestión del Deporte" (FAGDE) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|