Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender as bases e fundamentos do adestramento deportivo,
a resposta e adaptación biolóxica á carga, para coñecer,
clasificar, deseñar e executar de forma eficiente e segura métodos de adestramento
da forza e da resistencia, amplitude de movementos
e velocidade. |
A19 A23 A27 A28 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer, identificar e realizar a correcta administración de protocolos
de campo, idóneos para a avaliación das manifestacións da
forza,a velocidade, resistencia e a amplitude de movemento para determinar de forma
eficiente a administración personalizada dos métodos e dos
diversos compoñentes da carga que os caractericen, para a
mellora dos aspectos estruturais e formais pretendida. |
A19 A23 A27 A28 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1º. O adestramento deportivo como un proceso organizado, sistemático, orientado e regulado.
|
. Estrutura que forma o proceso de adestramento
deportivo.
.-Teoría xeral dos sistemas ao proceso de adestramento deportivo.
.- A Estrutura diferenciada que se necesita nun proceso deportivo. |
TEMA 2º. A adaptación como requisito indispensable para o adestramento deportivo.
|
. Principais teorías biolóxicas que explican a aplicación dun adestramento deportivo.
.- Teorías da adaptación biolóxica.
.- Principios biolóxicos que se deben considerar antes de desenvolver un proceso de adestramento deportivo.
.- Métodos que se utilizan para poder coñecer os fenómenos da fatiga e a recuperación, base de adestramento deportivo a nivel biolóxico. |
TEMA 3º. Os principios xerais do adestramento.
. Comprensión dos principios que se deben ter en conta para poder levar a practícaa un proceso de adestramento. |
.- Principios pedagóxicos do adestramento deportivo.
.- Principios da estruturación do adestramento deportivo.
.- Principios e a metodoloxía que serve para estruturar o adestramento a curto e longo prazo en nenos e novos. |
TEMA 4º. Os medios do adestramento e os compoñentes da carga.
|
. Conceptos que se utilizan no ámbito do adestramento para estruturar os exercicios e o seu control.
.- Estrutura dos exercicios físicos.
.- iMétodos de control dos exercicios físicos. |
TEMA 5º. A sesión de adestramento.
|
. A sesión de adestramento como elemento básico do proceso de adestramento.
.- Obxectivos básicos da sesión de adestramento
.-Bases do quecemento, parte principal e volta á calma.
.- A diferente utilización das sesións de adestramento. |
TEMA 6º. O adestramento dos factores do rendemento.
|
. Factores que constitúen a definición do rendemento deportivo.
.- Compoñentes da aptitude física e a súa relación coa saúde e o
rendemento deportivo. |
TEMA 7º. Adestramento de a resistencia
|
. Bases que permitan ao alumno a prescrición dun adestramento da resistencia
.- Bases bioenergeticas do adestramento da resistencia.
.- Métodos e os seus efectos do adestramento da resistencia.
.- Mellores actividades e a estrutura da súa prescrición para promover a aptitude cardiovascular.
.- Métodos de avaliación da aptitude cardiovascular. |
TEMA 8º. O adestramento da forza.
|
. Bases que permitan ao alumno a prescrición dun adestramento da forza.
.- Factores e as manifestacións que determinan a forza.
.- Métodos de deseño do adestramento da forza.
.-Mellores actividades e a estrutura da súa prescrición para promover a forza.
.- Os diferentes métodos de avaliación da forza. |
TEMA 9º. O adestramento da velocidade |
.Bases que permitan ao alumno a prescrición dun adestramento da velocidade
.- Factores e as manifestacións que determinan a velocidade.
.- Métodos de deseño do adestramento da velocidade.
.- Mellores actividades e a estrutura da súa prescrición para promover a velocidade.
.- Os métodos de avaliación da velocidade. |
TEMA 10º. O adestramento da Amplitude de Movemento.
|
. Bases que permitan ao alumno a prescrición dun adestramento da Amplitude de movemento.
.- Factores e as manifestacións que determinan a amplitude de movemento.
.- Métodos de deseño do adestramento da amplitude de movemento.
.- Mellores actividades e a estrutura da súa prescrición para promover a amplitude de movemento.
.- Os métodos de avaliación da amplitude de movemento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A19 A23 A27 A28 A31 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B20 C1 C2 C3 C5 C7 |
16 |
19 |
35 |
Práctica de actividade física |
A19 A23 A27 B4 B6 B16 B17 B18 B19 C4 C6 C8 |
21 |
10 |
31 |
Análise de fontes documentais |
B3 B4 B7 B10 |
2 |
10 |
12 |
Proba mixta |
A19 A23 A27 A28 A31 B2 B3 |
2 |
40 |
42 |
Traballos tutelados |
A19 A23 B20 C6 C8 |
6 |
18 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases Maxistrais nas que desenvolven os contidos teoricos da materia |
Práctica de actividade física |
Clases prácticas nas que os alumnos baixo a tutela do profesor deseñan, dirixen e evaluan os resultados dunha sesión practica de adestramento deportivo. Asígnase a cada grupo de alumnos na primeira semana do curso |
Análise de fontes documentais |
raballo de análise de fontes documentais sobre a teoría e practica do adestramento deportivo |
Proba mixta |
Exame final con probas teórico-practica sobre os contidos desenvolvidos no curso |
Traballos tutelados |
Realizacion de tarefas nos temas da materia, dirixidos desde a plataforma Moddle |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Práctica de actividade física |
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Reunións cos grupos de alumnos para definir os contidos das sesións practicas e guiarlles no proceso de elaboración dos contidos |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Práctica de actividade física |
A19 A23 A27 B4 B6 B16 B17 B18 B19 C4 C6 C8 |
Planificación, dirección e posterior memoria gráfica e audiovisual da sesión de adestramento |
40 |
Análise de fontes documentais |
B3 B4 B7 B10 |
Traballo tutelado de analisis de articulos de impacto sobre o adestramento deportivo |
10 |
Proba mixta |
A19 A23 A27 A28 A31 B2 B3 |
Proba final escrita con casos teorico-practicos baseados nos contidos e fontes bibliográficas achegadas durante o curso |
40 |
Traballos tutelados |
A19 A23 B20 C6 C8 |
Realizacion de tarefas nos temas da materia, dirixidos desde a plataforma Moddle |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para a elaboración da nota final, o alumno debe superar o 50% de cada unha das probas. Non superalo nunha delas, leva a súa repetición na seguinte convocatoria. As probas superadas, quedan convalidadas para as seguintes convocatorias. As asistencias ás clases teóricas e practicas réxense pola lexislación Universitaria vixente. O incumprimento da asistencia e os traballos teorico-practicos leva a imposibilidade de construír a nota final e a repetición da asistencia no curso seguinte. Os alumnos lesionados non necesitan adaptación, xa que a asignatura non conleva probas practicas de rendimento deportivo que computen para a nota final. Os alumnos que desexen facer os exames en Galego, poden solicitalo con 7 dias antas da data de examen.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Zhelyazkov, Tsvetan (2001). BASES DEL ENTRENAMIENTO DEPORTIVO. Barcelona
WILLIAM J. KRAEMER, KEIJO HÄKKINEN (2006). ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA. Madrid
Cometti, Gilles. (2007). ENTRENAMIENTO DE LA VELOCIDAD. Barcelona
Brown, Lee E.. (2007). ENTRENAMIENTO DE LA VELOCIDAD, AGILIDAD Y RAPIDEZ. Barcelona
FERNANDO NACLERIO AYLLÓN (2010). ENTRENAMIENTO DEPORTIVO. FUNDAMENTOS Y APLICACIONES EN DIFERENTES DEPORTES. Madrid
VLADIMIR ISSURIN (2013). ENTRENAMIENTO DEPORTIVO: PERIODIZACIÓN EN BLOQUES. Barcelona
TUDOR O. BOMPA (2005). ENTRENAMIENTO PARA JOVENES DEPORTISTAS.PLANIFICACION Y PROGRAMAS. Madrid
Jurgen Weineck (2005). ENTRENAMIENTO TOTAL.. bARCELONA
Norris, Christopher M. (2007). LA GUIA COMPLETA DE LOS ESTIRAMIENTOS. Barcelona
JUAN JOSÉ GONZÁLEZ BADILLO, LUIS SÁNCHEZ MEDINA, FERNANDO PAREJA BLANCO, DAVID RODRÍGUEZ ROSELL (2017). LA VELOCIDAD DE EJECUCIÓN COMO REFERENCIA PARA LA PROGRAMACIÓN, CONTROL Y EVALUACIÓN DEL ENTRENAMIENTO DE FUERZA. Sevilla
AMERICAN COLLEGE OF SPORTS MEDICINE (2017). MANUAL ACSM DE ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA Y DEL ACONDICIONAMIENTO FÍSICO . Bercelona
Martin, Dietrich.Carl, Klaus.Lehnertz, Klaus. (2007). MANUAL DE METODOLOGIA DEL ENTRENAMIENTO DEPORTIVO. Barcelona
Martin, Dietrich.Nicolaus, Jürgen.Ostrowski, Chris (2004). METODOLOGIA GENERAL DEL ENTRENAMIENTO INFANTIL Y JUVENIL. Barcelona
Cometti, Gilles. (2007). METODOS MODERNOS DE MUSCULACION. Barcelona
JULIO TOUS, GERAD MORAS, JOSEP Mª PADULLÉS (1999). NUEVAS TENDENCIAS EN FUERZA Y MUSCULACIÓN. Barcelona
Bompa, Tudor O. (2009). PERIODIZACION DEL ENTRENAMIENTO DEPORTIVO. Barcelona
TUDOR O. BOMPA (2003). PERIODIZACIÓN: TEORÍA Y METODOLOGÍA DEL ENTRENAMIENTO . Madrid
BAECHLE, EARLE (2007). PRINCIPIOS DEL ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA Y DEL ACONDICIONAMIENTO FÍSICO. Madrid
García-Verdugo Delmas, Mariano. (2007). RESISTENCIA Y ENTRENAMIENTO. Barcelona
Verkhoshansky, Yury.Siff, Mel C.. (2004). SUPERENTRENAMIENTO. Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
Boeckh-Behrens, W.U..Buskies, W.. (2004). ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA. Barcelona
Fröhner, Gudrun. (2003). ESFUERZO FISICO Y ENTRENAMIENTO EN NIÑOS Y JOVENES. Barcelona
ANDREAS HOHMANN, MARTIN LAMES (2005). INTRODUCCION A LA CIENCIA DEL ENTRENAMIENTO. Barcelona
ANTONIO VASCONCELOS RAPOSO (2005). LA FUERZA.ENTRENAMIENTO PARA JOVENES. Barcelona
GEORGE DINTIMAN, BOB WARD, TOM TELLEZ (2001). LA VELOCIDAD EN EL DEPORTE. Madrid
RICARDO MIRELLA (2001). LAS NUEVAS METODOLOGÍAS DEL ENTRENAMIENTO DE LA FUERZA, LA RESISTENCIA, LA VELOCIDAD Y LA FLEXIBILIDAD. Barcelona |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría e práctica do exercicio/620G01016 | Fisioloxía do exercicio II/620G01025 | Metodoloxía do rendemento deportivo/620G01024 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Avances no adestramento de forza e resistencia (optativa)/620G01043 |
|
|