Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Observar, describir e reflexionar sobre a realidade do ámbito laboral que lle fagan cosciente dos puntos débiles e fortes para reconocer e mellorar as propias aptitudes, actitudes e competencias personales; así como reorganizar marcos de referencia que lle sirvan para entender mellor os conceptos e contidos estudiados durante la carreira. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexar instrumentos, técnicas y estratexias propias da realidade do ámbito laboral que faciliten unha intervención de calidade. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Desenvolver a capacidade de análise da realidade no ámbito elexido, tanto da propia intervención como da observación dos profesionais en exercicio. |
A12 A13 A19 A34 A36
|
B1 B3 B4 B6 B8 B9 B18 B19 B20
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Asumir a necesidade de manter rigor no traballo, a búsqueda da calidade e o compromiso ético. |
A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B18 B19
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Intervenir na práctica actuando con profesionalidade mostrando a maior autonomía posible acordo o periodo de formación no que se atopa. |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O diario como elemento de reflexión en, sobre e para a práctica. |
- Tipos de diario
- Usos do diario
|
O portafolio: documento final que se vai elaborando e que recolle a narrativa da experiencia de prácticas desenvolvida e analizada. |
- Estructura do portafolio
- Documentos oficiais a presentar |
Fases de desenvolvemento do Prácticum |
-Fase de preparación do proxecto formativo: Elaboración e aplicación de técnicas de recollida de información(planillas, sistemas de categorías, anecdotarios,…) para a contextualización e preparación da intervención.
- Fase de intervención: Elaboración e aplicación do proxecto formativo recollendo o programado sempre acompañado dunha análise reflexiva post-intervención.
- Fase de valoración final: Análise das prácticas e do Prácticum. |
Complementos de formación específicos (coa intención de buscar unha complementariedade entre a formación académica do grao e o ámbito específico profesional) |
Planificación didáctica, planificación deportiva , programas de intervención para poboacións específicas, organización de proxectos de xestión e lecer. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A10 A11 A14 A19 A20 A24 A35 B3 B4 B5 B12 B14 B15 B19 C7 |
20 |
20 |
40 |
Prácticas clínicas |
A12 A13 A26 A28 A34 B3 B7 B8 B10 B12 B19 C3 C8 |
10 |
0 |
10 |
Saídas de campo |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 C4 C5 C6 C7 |
100 |
30 |
130 |
Portafolios do alumno |
A35 A36 B1 B7 B9 B10 B13 C1 C2 C3 |
0 |
70 |
70 |
Discusión dirixida |
B3 B4 B5 B8 B12 B19 B20 C4 C6 C7 |
15 |
0 |
15 |
Análise de fontes documentais |
A2 A1 A3 A4 A10 B7 B9 B10 B14 C2 C3 C6 C7 |
0 |
30 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por unha/un docente en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Presentarase cada un dos pasos a seguir na realización do Practicum, se se trata de gran grupo sempre mediante videoconferencia por teams ou moodle.
(En grupo grande será mediante TEAMS)
|
Prácticas clínicas |
O ensino clínico pode entenderse como un proceso instrucional que ten lugar nun ambiente natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma.
Correspóndese ca segunda fase de realización de Practicum: Observación e análisis da realidade sobre a que o alumno fará as prácticas.
Esta fase finaliza ca presentación do Plan de Prácticas |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
Correspóndese ca terceira fase da materia: A realización das prácticas
Dentro desta metodoloxía pódese realizar APRENDIZAXE XERVICIO (como non e algo obligado non aparece coma metodoloxía independente. |
Portafolios do alumno |
É un documento individual, digital e/ou en papel individual ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno/a nun período de tempo. o que lle permite visualizar o seu progreso. O portafolios inclúe todo o que fai a/o estudante (actividades individuais ou grupais), como: guía da materia, apuntes ou notas de clases, documentos (normativa, reglamentos, lexislación, ...), contextualización, sintesis das reunións, observacións, ...),saidas de campo (unidades didácticas, sesións, plans de xestión,...) das sesións de aprendizaxe colaborativa e unha valoración da materia, do profesorado e das actividades realizadas.
Engadirase a avaliación da/o titor/a profesional e a certificación das horas realizadas.
Igualmente deberá presentar, obligatoriamente, un diario do realizado na materia dacordo as indicacións que recibirán do profesorado da mesma.
Si fora imprescindible incluiranse outra documentación dentro do apartado de Anexos. Na actualidade todo o formato e dixital. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por unha/un moderador.
Realízanse ao longo do proceso. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
A/O estudante deberá recoller e analizar a lexislación e reglamentación que afecta o desenvolvemento da profesión na que está a realizar as prácticas.
Todalas fontes documentais utilizadas deberán referenciarse no portafolios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas clínicas |
Saídas de campo |
Portafolios do alumno |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
As actividades reflexadas son aquelas que demandan a asistencia da/o alumna/o as titorías. Nesta materia contémplanse 3 tipos diferentes de titorías:
- En pequeno grupo e gran grupo: son aquelas previstas no horario da materia que poderán utilizarse a indicación do profesorado para revisar actividades que teñan que ver co contido da materia. (Teams o moodle). Por tratarse de grupo grande non pode ser presencial, por ámbito si pode ser presencial algunha vez.
- Tutorías individualizadas/grupales utilizando a plataforma moodle o teams
- Tutorías personales no despacho do profesorado.
O alumnado en prácticas terá a súa disposición catro persoas as que poderá acudir:
- A profesora responsable do Prácticum
- A/O titora/o da Facultade (académico)
- A/O titora/o do centro de prácticas (profesional)
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A35 A36 B1 B7 B9 B10 B13 C1 C2 C3 |
Este documento representará o total da cualificación final do alumno. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Non se contempla a realización de exame. Se a/o estudante incumpre o acordo co centro de prácticas, establecido mediante o Proxecto Formativo, ou mostra un comportamento que falta á ética profesional recibirá unha cualificación de suspenso na materia. Hai prazos de entrega para algúns documentos que se deben ir cumprindo se quere optar á máxima cualificación.
O traballo realizado nas prácticas recollerase nun Portafolios, segundo as condicións detalladas no seguinte apartado. (AS PRÁCTICAS TEÑEN UNHA DURACIÓN APROXIMADA DE 100 h, OS DE DOCENCIA PODEN REDUCIR A PRESENCIALIDADE A 80 h) Manter reunións de seguimento coa/a titora/a académica/ou (polo menos 3 ata abril) é requisito imprescindible ao estar definidas como prácticas de intervención real e tutorizadas. O non cumprimento deste requisito suporá unha avaliación negativa na primeira oportunidade de xuño por parte da /da titora/or académica/ou; pero si realiza as que faltan poderá ser avaliado positivamente na segunda oportunidade de xullo. (Tanto a/a titora/or como a/o estudante deberán gardar evidencias das devanditas reunións.) A/O estudante entregará á Profesora coordinadora de Practicum o seu Proxecto Formativo (ata o 16 de novembro de 2020). Subese a moodle aparece como tarea. Se non se entrega na data citada anteriormente e debidamente cumprimentado, non está autorizado a realizar as prácticas. Utilizará o formulario creado para ese efecto pola UDC, dispoñible en: https://www.udc.es/practicasexternas/formularios/
Os estudantes autorizados a realizar o seu Practicum no 2º cuadrimestre, entregarán o seu Proxecto Formativo a finais do mes de febreiro. A/O titora/or profesional deberá asinar a planilla de temporalización de permanencia no centro e cubrir o informe evaluativo, dispoñible en wttps://www.udc.es/practicasexternas/formularios/. quen llo entregará ao titor/a académico/a por correo electrónico directamente ao titora/or académica/o, para que este póidao ter en conta na súa avaliación.
O Portafolio será entregado a/o titora/o académica/o para a elaboración do seu informe evaluador antes das seguintes datas:
Convocatoria de Xuño: ata o día 4 de maio de 2021 Convocatoria de Xullo: ata o día 6 de xullo de 2021. Unha vez corrixido e realizado o informe o/o titora/o académica/o devolveralles o Portafolio.
Os estudantes entregarán o Portafolio dixitalmente compartindo en ONEDRIVE con la coordinadora A Memoria final da/o estudante e o diario entréganse á profesora Belén Toja como tarea en moodle. Entrega do Portafolio Convocatoria de Xuño: ata o día 15 de maio de 2021 Convocatoria de Xullo: ata o día 13 de xullo de 2021.
A/o Titora/o académica/o entregará directamente á Profesora Belén Toja o informe de avaliación (anexo 2) dos seus estudantes xunto co Informe da/o Titora/o Profesional antes do 4 de maio de 2021 para a oportunidade de xuño e antes do 6 de xullo 2021 para a 2ª oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A Bibliografía a utilizar nesta materia, será a recomendada nas materias do ámbito específico en que cada estudante realiza as súas prácticas.
Atoparáse material complementario en moodel. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Preferentemente, as/os estudantes deberían cursar esta materia no momento en que superen as dos tres primeiros cursos do grado polas demandas de coñecementos conceptuais e procedimentais que ten o Prácticum asi como pola adicación horaria que esixe. Esta guía informatizada, estará acompañada doutro documento a modo de programa onde se definen todolos elementos didácticos da materia (temporalización, obxectivos, funcións, contido pormenorizado do portafolios,...).
En Moodel irase colgado toda a información necesaria e as rúbricas. Ca finalidade da mellora da asignatura e o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería importante que o alumnado atenda a solicitud realizada pola UDC, e participe na enquisa de avaliación da materia. Respondendo as enquisas de satisfacción. |
|