Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as características e nomenclatura básicas dunha embarcación a vela e do medio no que navega; asi como as regras básicas para previr abordaxes no mar e os aspectos específicos preventivos en canto á seguridade, a hixiene e o medioambiente. |
A5 A25 A33
|
B1
|
C7
|
Dirixir e tripular unha embarcación a vela a todos os rumbos manobrando con seguridade, en condicións de vento de ata forza 4 da escala Beaufort. |
A8 A11 A21 A25 A26
|
B2
|
C7
|
Aplicar os coñecementos adquiridos en favor dunha práctica segura e efeciciente. |
A4 A5 A21 A26 A29 A30 A33
|
B1 B2 B5 B8 B11 B12
|
C7
|
Coñecemento da metodoloxía de ensino-aprendizaxe e do adestramento específico en vela. |
A4 A5 A8 A11 A26 A33
|
B1
|
C7
|
Deseñar un programa didáctico de iniciación deportiva específico de vela |
A4 A5 A8 A11 A17 A19 A21 A26 A33
|
B1
|
C7
|
Coñecer o marco lexislativo específico do deporte da vela no Estado e as Comunidades Autónomas como principio do desenvolvemento profesional nesta modalidade deportiva. |
A10
|
B12 B14
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Materiais, construción e nomenclatura dunha embarcación a vela |
Evolución histórica da navegación a vela e os seus aparellos.
Materiais e construción de embarcacións deportivas.
Dimensións, nomenclatura e terminologia do casco e do aparello dun veleiro.
Tipoloxía dos cabos e nós fundamentais |
La seguridade nas actividades náutico deportivas |
O proceso da seguridade nun centro náutico deportivo
Regulamento para previr abordaxes no mar
Dispositivos de seguridade e de salvamento |
Meteorología y Oceanografía |
Variables metereológicas e vos seus instrumentos de medición
As correntes e a ondada |
Fundamentos físicos da navegación |
Principios de teoría do buque: flotabilidad, evolución e estabilidade.
Aerodinámica e hidrodinámica aplicadas ao veleiro. |
Técnicas de navegación e manobras |
Os rumbos e a navegación a vela.
As manobras básicas na navegación a vela.
Efectos do vento e a corrente na navegación e manobras.
|
Didáctica e metodoloxía do ensino-aprendizaxe do deporte da vela |
Principios metodolóxicos e didácticos aplicados ao ensino da vela.
A progamación do ensino da vela. A sesión e as tarefas.
O sistema de estándares na iniciación ao deporte da vela.
Areas, técnicas e instrumentos de avaliación. |
O adestramento deportivo en vela |
Compoñentes do rendemento no deporte da vela
Cualidades físicas condicionais e perceptivo-motrices do regatista |
A competición no deporte da vela |
Modalidades de competición no deporte da vela
A organización e condución dunha regata
|
Desenvolvemento profesional no deporte da vela |
Estrutura organizativa do deporte da vela
As titulacións e especialidades de técnicos deportivos de vela.
As titulacións para o manexo de embarcacións deportivas e profesionais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Práctica de actividade física |
A4 A21 A25 A26 B8 B12 |
16 |
24 |
40 |
Sesión maxistral |
B1 B11 B14 |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
A8 A10 A17 A29 |
2 |
12 |
14 |
Saídas de campo |
B5 B14 C7 |
3 |
9 |
12 |
Obradoiro |
A30 B2 |
2 |
4 |
6 |
Portafolios do alumno |
A8 A11 A19 |
1 |
6 |
7 |
Esquemas |
B11 |
3 |
6 |
9 |
Actividades iniciais |
A33 |
1 |
1 |
2 |
Proba obxectiva |
A5 A8 A26 B1 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Práctica de actividade física |
Sesións prácticas de aparellado e técnicas básicas en seco ou online. Realizadas as mesmas e superada a puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 da correspondente proba obxectiva, realizaranse prácticas de navegación sobre embarcacións colectivas en augas da Ría da Coruña no horario previsto.
Imprescindible roupa e calzado adecuados. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento do programa de contidos da materia.
Impartirase durante o primeiro cuadrimestre na aula náutica da UDC ou a través da plataforma Teams se fose non presencial. |
Traballos tutelados |
A proposta do alumnado en cada curso académico |
Saídas de campo |
Visita a astillero, velería, salvamento marítimo |
Obradoiro |
Nós e materiais de construción e reparación en fibra de vidro. |
Portafolios do alumno |
Diario de sesións teórico-prácticas, talleres, obradoiros e saídas de campo. |
Esquemas |
Realización de esquemas-resumen de dous temas a proposta do profesor |
Actividades iniciais |
Presentación da materia e explicación da GD |
Proba obxectiva |
Realizaranse dous:
A primeira, previa á navegación práctica: Necesario superala con 5 puntos sobre 10 antes de ser admitido a prácticas de mar.
A segunda, na data prevista de exame aprobada pola Xunta de Facultade. Esta proba final, poderase dividir en dous exames parciais ao longo do cuadrimestre, sempre dentro do horario habilitado para a materia..
O alumnado coñecerá as datas de todas as probas cunha antelación mínima de 10 días.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Práctica de actividade física |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Estudantes admitidos-as ás Prácticas de Navegación: O profesor atenderá en terra as cuestións que expoñan o alumnado previas á sesión práctica e igualmente durante a práctica, na medida en que as circunstancias o permitan. Ao finalizar a práctica levará a cabo unha reunión colectiva co fin de analizar as tarefas realizadas, os erros cometidos e propor solucións aos casos presentados.
Traballos Tutelados: É conveniente presentar un borrador da estrutura do traballo antes de emprender a súa realización.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Práctica de actividade física |
A4 A21 A25 A26 B8 B12 |
Evaluación continua.
|
10 |
Traballos tutelados |
A8 A10 A17 A29 |
Planificación dunha progresión didáctica para o ensino-aprendizaxe dunha tarefa específica implícita na navegación a vela. (concretar co profesor).
|
20 |
Saídas de campo |
B5 B14 C7 |
Visita guiada a velera, estaleiro e Salvamento Marítimo. Asistencia e anotación en portafolio do alumno para obter a máxima puntuación. |
5 |
Obradoiro |
A30 B2 |
Asistencia obrigatoria a un dos dous obradoiros programados:
1.- Traballos con cabos e nós.
2.- Traballos con fibra de vidro.
Asistencia e anotación no portafolio para obter a máxima puntuación. |
5 |
Portafolios do alumno |
A8 A11 A19 |
Presentación e defensa do Diario de prácticas presentado polo alumno. |
20 |
Esquemas |
B11 |
Realización de resumos esquematizados de dúas sesións prácticas desenvolvidas ao longo do curso a proposta do profesor. |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A8 A26 B1 |
Desenvolvemento de dúas probas: inicial 10% e final 20%.
O alumnado responderá a preguntas de entre os contidos da materia (10%). Valorarase especialmente o apoio do texto por medio de debuxos e esquemas.
Na proba final exporase un suposto práctico consistente en desenvolver sobre papel o percorrido correspondente a unha navegación entre balizas en diferentes rumbos explicando as manobras realizadas (10%). |
30 |
|
Observacións avaliación |
Nas dúas oportunidades de avaliación é necesario obter 5 puntos para superar a materia. Ningunha das partes da avaliación é excluínte. A nota final será a media ponderada de cada unha das partes da avaliación. Na primeira oportunidade, a cualificación final virá determinada de acordo ás porcentaxes establecidas nesta GD. Os-as estudiantes que non realicen prácticas de navegación, poderán obter a puntuación correspondente por medio dun suposto práctico. Na segunda oportunidade de avaliación, a proba obxectiva cualificarase con 10 puntos indicándose no encabezado da proba a porcentaxe de cada un dos apartados (40% parte teórica e 60% suposto práctico). Alumnado con matrícula parcial, lesionados-as ou asimilados-as, acordarase co profesor a forma de avaliación. A proba obxectiva constituirá o 60% da avaliación, adaptando a cada caso o 40% restante entre os traballos tuteados e a proba ou suposto práctico. O idioma de impartición de clases e de realización da proba obxectiva é o castelán. Se o alumnado desexa realizar a proba obxectiva noutro idioma deberá solicitalo por escrito ao profesor, con dez días de antelación. Para optar á máxima puntuación na práctica da vela, é imprescindible asistir ao 70% das sesións prácticas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fitera Gomez, J. (1992). Didáctica del Deporte de la Vela. Madrid: Campomanes
Renom Pinsach, J. (2002). Entrenamiento Psicológico en Vela. Madrid: Tutor
Fitera Gomez, J. (1987). Iniciación a la Vela y sus Fundamentos Físicos. Madrid: Alhambra
Renom Pinsach, J. (2004). Metodología de la Enseñanza de la Vela. Madrid: Tutor |
|
Bibliografía complementaria
|
Sánchez-Cuenca Alomar, M. (2005). Entrenamiento y Regata. Palma: Ramón Llull
Benavides Alcibar, J.M. (1995). Metodología del Entrenamiento de la Vela. Gobierno Vasco |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É imprescindible saber nadar para cursar a materia e alto nivel de comprensión do castelán en caso de estudantes Erasmus.
Antes de matricularse nesta materia, o alumnado debe asegurar ter dispoñibilidade horaria en todas os días da semana en que se programe a materia, tendo en conta ademais que a localización da aula Náutica na Coruña, require desprazamento.
En función das circunstancias e de común acordo, poderíase concentrar a docencia práctica nun ou dous períodos dentro do cuadrimestre. |
|