Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Construción 1 Código 630G02010
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Souto Garcia, Valentin Balbino
Correo electrónico
valentin.souto@udc.es
Profesorado
Amo Perez, Maria Pilar De
Carreira Montes, Jose Angel
Fernandez Cobian, Esteban
Seoane González, José Carlos
Souto Garcia, Valentin Balbino
Correo electrónico
m.pilar.amo@udc.es
jcmontes@udc.es
esteban.fcobian@udc.es
carlos.seoane@udc.es
valentin.souto@udc.es
Web http://moodle.udc.es/course/view.php?id=29486
Descrición xeral Esta asignatura pretende proporcionar al alumno un marco de referencia en el que pueda situar y entender los distintos conocimientos que se le comunicarán en las asignaturas de Construcción de cursos posteriores.
En otras palabras, al acabar el curso el alumno debería ser capaz de:
-Ubicar correctamente los contenidos de las asignaturas del área de Construcciones Arquitectónicas que le serán impartidas a lo largo de sus estudios en la Universidad.
-Reconocer los materiales, los elementos y los sistemas constructivos, así como su características, trabazón y requerimientos generales.
-Representar con precisión los elementos y sistemas constructivos.
-Valorar la precisión, claridad y exactitud en la disciplina de la Construcción.
-Dominar el vocabulario de la Construcción.
Todo ello con arreglo a la normativa vigente.
Plan de continxencia PLAN DE CONTINGENCIA PARA EL CURSO 2020-2021
Titulación: Grado en Estudios de Arquitectura
Asignatura: CONSTRUCCIÓN 1 - curso 1º - cuatrimestre 2º
Código: 630G020102021.

PLANTEAMIENTO
Ante la incertidumbre existente en la fecha en la que se redacta este documento, incorporado a la guía docente de la asignatura para el curso 2020-2021, acerca de las condiciones en las que se podrá llevar a cabo la docencia y la evaluación en función de las circunstancias derivadas de la pandemia COVID-19, se consideran dos posibles situaciones:
SITUACIÓN 1
Se prevé la posibilidad de que debido a la capacidad de las aulas u otro tipo de razones no sea factible la docencia presencial de las clases expositivas (sesiones magistrales), en tanto la docencia interactiva y de taller, al ser grupos de menor número de alumnos pueda seguir impartiéndose de forma presencial.
En esta situación el único cambio previsto afecta al método docente empleado en las clases expositivas, que se realizarán por videoconferencias por medio de la plataforma Teams de Office365 disponible en la UDC. Las sesiones se llevarían a cabo en los mismos horarios de clases presenciales vigentes para el curso 2020-2021. Todos los alumnos de la asignatura, con independencia del grupo al que estén adscritos, podrían asistir a su elección a cualquiera de las sesiones de clase de mañana o de tarde Los asistentes a las videoconferencias podrán intervenir durante las sesiones para plantear sus solicitudes de aclaraciones, activando el micrófono o a través del chat.
Los test de seguimiento del aprovechamiento del contenido de las clases por los alumnos se plantean para su realización a través de Moodle, incluso para el caso de que sea posible la docencia presencial, por lo que no sería necesario efectuar adaptaciones para la situación de docencia no presencial.
No se plantean cambios en los contenidos de la materia, ni en los mecanismos de atención personalizada al alumno, ni en los criterios de evaluación.
SITUACIÓN 2
Se prevé la posibilidad de que se produzca un confinamiento domiciliario del alumnado y del profesorado, y de que por ello no sea factible ningún tipo de docencia presencial.
En tal caso, las adaptaciones previstas serán las siguientes:
1.- Contenidos
No se prevén cambios.
2.- Métodos Docentes
-Para docencia expositiva: ídem situación 1.
- Para docencia interactiva:
Se adoptan métodos alternativos a la docencia presencial, que consistirán en:
. Utilización de la plataforma Moodle para proporcionar a los alumnos la documentación necesaria para avanzar en el programa formativo (recurso ya utilizado en situación convencional de docencia presencial)
- Tutorización del desarrollo de los ejercicios prácticos por medio del foro virtual de Moodle, que permanece abierto durante todo el período lectivo, y de sesiones en la plataforma Teams incluida en Office365 que se llevarían a cabo en los mismos horarios de clases presenciales interactivas vigentes para el curso 2020-2021.
3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado
Atención por los profesores a las consultas del alumnado :
Por medio de la plataforma Teams: En horario de tutorías
Por medio de correo electrónico sin necesidad de sujeción a horario de tutorías.
4. Evaluación
No se prevén cambios en la ponderación de los diferentes elementos de evaluación que intervienen para la determinación de la calificación global en las dos oportunidades del curso, toda vez que en la Guía Docente ya se ha tenido en cuenta la posibilidad de que se restrinja la docencia presencial.
La única diferencia consistiría en que la prueba objetiva final se desarrollaría íntegramente en formato no presencial, con test realizado a través de Moodle y con ejercicios prácticos que se plantearán para dificultar el uso de ayudas no autorizadas y que se entregarán a través de Moodle. Para evitar posibles suplantaciones o colaboraciones no permisibles durante la realización del examen, se mantendrá vigilancia permanente del trabajo del alumnado a través de la plataforma Teams por medio de las cámaras de los ordenadores y periódicamente se pedirá a los alumnos que muestren a la cámara el trabajo que estén realizando.
5.Posibles dificultades o carencia de medios del alumnado
En cualquiera de las dos situaciones contempladas en este plan de contingencia, los alumnos que padezcan dificultades para el seguimiento de la docencia no presencial, consistentes en carencia o deficiencias de equipamiento informático o en dificultades de conexión a internet, deberán ponerlas en conocimiento del profesorado tan pronto como se produzca la adopción de métodos no presenciales: El profesorado dará traslado de esas circunstancias a la dirección del centro y al vicerrectorado correspondiente a fin de éste adopte las medidas pertinentes. No serán admisibles planteamientos de las antedichas dificultades que los alumnos puedan formular inmediatamente antes del examen o prueba objetiva si no han sido puestas previamente en conocimiento del profesorado según lo indicado en el párrafo anterior.
6. Bibliografía o webgrafía
No se prevén modificaciones respecto del contenido de la Guía Docente.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Adquirir conciencia sobre a correlación entre o deseño arquitectónico e as solucións constructivas, os condicionantes impostos polas características físicas, químicas e mecánicas dos materiáis de construción e polos sistemas constructivos para a execución de obras. Adquirir o vocabulario básico da construción que permita a identificación dos elementos integrantes dos principaies sistemas constructivos estructuráis e de cimentación, de cerramientos verticáis, de cubertas, de comunicacións verticais, de particións e de carpinterías de ventanas e portas. Coñecer os elementos básicos da construcción de sistemas estructurais con muros de carga de fábrica e de sistemas porticados con elementos metálicos e de formigón armado en correspondencia coas solucións constructivas para a cobertura do vano: sistemas adintelados de pedra e madera, sistemas abovedados e con forxados horizontais: lousas, placas. forxados industrializados de nervios, de viguetas ou semiviguetas. Coñecer os elementos dos sistemas constructivos de cimentacións superficiais e profundas e dos muros de contención, e comprender a lóxica dos seu funcionamiento e os procedimentos de execución. Coñecer as condicións constructivas básicas de deseño das comunicaciones verticais, escaleiras e rampas, das vías de evacuación dos edificios e das barreiras de protección de desniveles. Coñecer , a nivel elemental, as condicións constructivas e de diseño dos cerramentos verticais para o cumplimiento das condiciones térmicas, higrotérmicas, acústicas, de protección contra o lume e de estabilidade e de resistencia a accións mecánicas. Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas de deseño de elementos de iluminación e ventilación dos edificios. Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño das cubertas inclinadas e planas para o cumprimento das condicións de impermeabilidade, térmicas, higrotérmicas, acústicas e de protección contra o lume. Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño dos elementos de particións e tabiquerías pesadas e en seco. A12
A13
A14
A15
A17
A25
A26
A27
A39
A41
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
A arquitectura e a construción 1. Arquitectura e construción
2. O medio físico e os materiáis
O edificio e a estrutura 3. Introdución á estrutura
4. O mundo da compresión
5. O mundo da tracción
6. O mundo da flexión
7. O formigón armado como material estrutural
8. O aceiro como material estrutural
9. As cimentacións e os muros de contención
A envolvente 10. Anatomía dun edificio
11. Os cerramentos verticais
12. As cubertas inclinadas
13. As cubertas planas
Acondicionamento 14. As comunicacións verticais
15. As particións interiores
16. Os revestimentos
17. As instalacións dun edificio

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Obradoiro B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1.5 60 61.5
Portafolios do alumno B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 25.5 0 25.5
Proba obxectiva A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 4 30 34
Sesión maxistral A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 28 0 28
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Realización non presencial de exercicios prácticos individuáis.
Os exercicios serán presentados e tutelados polos profesores na aula.
Portafolios do alumno
Realización individual dun caderno de debuxos que recolla os sistemas construtivos estudados na materia.
O caderno realizarase na aula.
Proba obxectiva
Exame teórico-práctico no que o alumno deberá resolver de modo individual cuestións relativas aos temas tratados na materia.
Sesión maxistral Desenvolvemento e explicación dos temas da materia por parte do profesor.
Realización dun caderno de apuntes tomados polos alumnos nas clases expositivas, no que se recollan las explicacións facilitadas polos profesores. Deberá presentarse o día do examen. Se valorará o esforzo realizado para ampliar os apuntes con información adicional.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Obradoiro
Descrición
A atención personalizada desenvolverase durante as clases prácticas; nelas os profesores asesorarán os alumnos sobre a evolución dos seus traballos en curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Portafolios do alumno B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A avaliación do portafolios do alumno só se realizará se se presenta encadernado, completo e ordenado. 10
Proba obxectiva A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 A proba obxectiva constará dun test de respostas múltiples e de varios exercicios teórico-prácticos relacionados co temario da materia. A puntuación de cada un dos exercicios estará indicada no seu enunciado. 40
Sesión maxistral A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Avaliaranse os apuntes da materia tomados polo alumno nas clases expositivas. Terase en conta o esforzo realizado para completar a información mediante búsquedas realizadas polos alumnos a traverso das fontes dispoñibles: bibliografía, webgrafía, información comercial, etc. Os apuntes redactaranse de forma manuscrita e valorarase especialmente a inclusión dos debuxos e croquis realizados polos profesores nas clases expositivas. 10
Obradoiro B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Esta nota poderá ser distribuida, a criterio dos profesores, na forma 35+5, correspondendo o 35% á evaluación das prácticas do curso e o 5% ás calificacións obtidas nos controles de seguimento (test) realizados na aula. 40
 
Observacións avaliación

Para poder facer a avaliación global da materia en calquera das dúas oportunidades, será necesario que os estudantes:

1. Teñan asistido polo menos o 80% das sesións maxistrais e do taller, salvo que xustifiquen documentalmente as inasistencias por causa de forza maior.

2. Presenten todas as prácticas realizadas no Taller e cada unha delas teñan cualificación igual ou superior ao 40% da nota máxima. No caso de que algunha práctica teña unha nota inferior ao 40% da máxima, ata a data da proba obxectiva de cada unha das dúas oportunidades, os alumnos poderán presentar exercicios de substitución ata alcanzar unha cualificación igual ou superior ao 40% da nota máxima; en caso de non facelo así , o alumno figurará como ‘Non presentado’ nas actas da oportunidade correspondente.

3. Entregue o Portafolio completo e obteña unha cualificación igual ou superior ao 40% da nota máxima .No caso de que a cualificación do  portfolio sexa inferior ao 40% da máxima, o alumno figurará como ‘Non presentado’ nas actas da oportunidade correspondente.

4. Entregue os apuntes tomados nas sesións de clases expositivas e obteña unha cualificación igual ou superior ao 40% da nota máxima. No caso de que a cualificación dos apuntes sexa inferior ao 40% da máxima, o alumno figurará como ‘Non presentado’ nas actas da oportunidade correspondente.

5. Realice a proba obxectiva na data establecida no calendario de exames aprobado polo centro. No caso de que a cualificación do conxunto da proba obxectiva final ou de algunha das súas partes sexa inferior ao 40% da máxima, a nota global que constará nas actas será ésa.


Fontes de información
Bibliografía básica Fernández Madrid, J., Esteban Fernández-Cobián (1984/2008). Construcción 1. Apuntes (2 vol.). A Coruña: Reprografía del Noroeste

--

Bibliografía complementaria Souto García, V. (2016). 1450 preguntas sobre construcción arquitectónica. A Coruña: Reprografía del Noroeste
Regalado Tesoro, F. (2001). Breve introducción a las estructuras y sus mecanismos resistentes. Alicante: Cype Ingenieros S.A.
González Moreno-Navarro, J.L. et al. (1997). Claves del construir arquitectónico. Tomo 1. Principios. Barcelona: Gustavo Gili
Allen, E. (1997). Cómo funciona un edificio. Principios elementales. Barcelona: Gustavo Gili
Ching, F.D.K. (1997). Diccionario visual de arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Gordon, J.E. (1999). Estructuras o por qué las cosas no se caen. Madrid: Celeste
Paricio Ansuategui, I. (1996). La construcción de la arquitectura (Vol. 2. Los elementos). Barcelona: Bisagra
Torroja Miret, E. (1996). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid: CSIC
Schmitt, H. (1998). Tratado de construcción. Barcelona: Gustavo Gili


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á Arquitectura /630G02005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Física para a Arquitectura 1/630G02008

Materias que continúan o temario
Construción 2/630G02020

Observacións

A docencia desta asignatura, así como as probas e exames de evaluación, adaptaranse ás condicións pedagóxicas dos alumnos que realizan programas de mobilidade.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías