Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A39 |
CE39 - Conocimiento adecuado de la historia general del paisaje. |
A40 |
CE40 - Conocimiento adecuado de la estética y la teoría e historia de las bellas artes y las artes aplicadas. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente. |
C2 |
CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet. |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva. |
C4 |
CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables. |
C5 |
CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C6 |
CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica. |
C7 |
CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad. |
C8 |
CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
CE39 - Coñecemento axeitado da historia xeral da paisaxe. |
A39
|
|
|
CE40 - Coñecemento axeitado da estética e da teoría e da historia das artes plásticas e das artes aplicadas. |
A40
|
|
|
CB1 - Que os estudantes demostraron posuír e comprender o coñecemento nunha área de estudo que parte da base do ensino secundario xeral e normalmente atópanse nun nivel que, aínda que está soportado por libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos. o que implica coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
|
B1
|
|
CB2 - Que os alumnos saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e teñen as habilidades que se adoitan demostrar coa elaboración e defensa dos argumentos ea resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
|
B2
|
|
CB3 - Que os alumnos teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (xeralmente dentro da súa área de estudo) para facer xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de índole social, científica ou ética. |
|
B3
|
|
B4 - Que os alumnos poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado |
|
B4
|
|
CB5 - Que os estudantes desenvolvan as destrezas de aprendizaxe necesarias para emprender estudos con alto nivel de autonomía |
|
B5
|
|
CG1 - Comprender o papel das belas artes, a historia e as teorías da paisaxe, así como as tecnoloxías e as ciencias humanas relacionadas con el. |
|
B6
|
|
CT1 - Expresarse correctamente, tanto oralmente como por escrito, nos idiomas oficiais da comunidade autónoma. Capacidade de análise e síntese. Capacidade de razoamento e argumentación. Capacidade de desenvolver e presentar un texto organizado e comprensible. Capacidade de facer unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente. |
|
|
C1
|
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas. Habilidade na xestión das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC). Capacidade de obter información adecuada, diversa e actualizada. Uso de información bibliográfica e de Internet. |
|
|
C2
|
CT3 - Desenvolver o exercicio da cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos ea perspectiva de xénero. Capacidade para traballar nun grupo e cubrir situacións problemáticas colectivamente. |
|
|
C3
|
CT4 - Adquirir habilidades para a vida. e hábitos, rutinas e estilos de vida saudábeis |
|
|
C4
|
CT5 - Estimular a capacidade de traballar en equipos interdisciplinarios ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible. |
|
|
C5
|
CT6 - Capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades. identificar críticas, establecer prazos e cumprir con eles. Capacidade para traballar individualmente, cunha actitude autocrítica. |
|
|
C6
|
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e na cultura da sociedade. |
|
|
C7
|
CT8 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE TEMÁTICO 1: Paisaxe, arquitectura e xardín |
TEMA 1: Sobre o concepto de paisaxe. A paisaxe como construción cultural
TEMA 2: Arquitectura, representación e mito na Antigüidade.
TEMA 3: Natureza, xardín e símbolo na Europa medieval
TEMA 4: A Idade Moderna: contemplación e espectáculo
TEMA 5: Novos paradigmas |
BLOQUE TEMÁTICO 2: A paisaxe na historia da arte |
TEMA 6: Sobre a representación da paisaxe na historia da arte occidental
TEMA 7: Pintura paisaxística
TEMA 8: O concepto de paisaxe no século XX. Land Art e site-specific
TEMA 9: Depois da Land Art
TEMA 10: Outras aproximacións artísticas á paisaxe: cinema, fotografía e arte sonora |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A39 A40 B3 B6 C3 C4 C7 |
45 |
0 |
45 |
Proba obxectiva |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C6 C8 |
20 |
15 |
35 |
Discusión dirixida |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
12 |
0 |
12 |
Lecturas |
A39 A40 B1 B3 B5 B6 C2 C4 C6 C7 |
8 |
8 |
16 |
Proba práctica |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C6 |
2 |
5 |
7 |
Traballos tutelados |
A40 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de presentación oral complementadas con medios audiovisuais que facilitan a transmisión do coñecemento e facilitan a súa aprendizaxe |
Proba obxectiva |
Proba escrita que avaliará o coñecemento e comprensión do contido teórico e as súas aplicacións a través da análise de traballos estudados durante o curso e desenvolvemento de temas relacionados coa materia. |
Presentación oral |
Como complemento ás sesións maxistrais e para promover a aprendizaxe autónoma, o alumno realizará un breve traballo de investigación, baseado nun tema asignado pola profesora, que terán que expoñer na aula. |
Discusión dirixida |
Estas sesións dedicaranse ao estudo dos casos representativos dos contidos teóricos e ao debate sobre os temas propostos nas clases expositivas e nas lecturas dos textos seleccionados. A participación dos estudantes será promovida e valorada na evaluación final. |
Lecturas |
A lectura de textos seleccionados será fundamental nas discusións dirixidas |
Proba práctica |
Exercicio escrito sobre clases e lecturas: esta proba feita cara a metade do cuadrimestre ten como obxectivo consolidar a comprensión dos coñecementos adquiridos. Os estudantes deben facer uso da información facilitada durante as clases e dos datos extraídos da bibliografía recomendada |
Traballos tutelados |
Para promover a aprendizaxe autónoma, a clase organizarase en grupos de tres. Estes grupos deben traballar nun ou dous textos seleccionados polo profesor, en relación cos bloques temáticos da materia. O proceso e resultado deste traballo en grupo serán expostos na clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Titorización dos traballos de investigación que o alumnado debe expor na clase |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C6 |
Exercicio escrito sobre a clases e lecturas: esta proba feita cara a metade do cuadrimestre ten como obxectivo consolidar a comprensión dos coñecementos adquiridos. Os estudantes deben facer uso da información facilitada durante as clases e dos datos extraídos da bibliografía recomendada. |
10 |
Presentación oral |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C6 C8 |
Presentación individual na clase dun traballo relacionado co programa, acordado ca profesora da materia |
20 |
Proba obxectiva |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
Proba escrita que avaliará o coñecemento e comprensión do contido teórico e as súas aplicacións a través da análise de traballos estudados durante o curso e desenvolvemento de temas relacionados coa materia. |
50 |
Traballos tutelados |
A40 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Para promover a aprendizaxe autónoma, a clase organizarase en grupos de tres. Estes grupos deben traballar nun ou dous textos seleccionados pola profesora, en relación cos bloques temáticos da materia. O proceso e resultado deste traballo en grupo serán expostos na clase. |
20 |
|
Observacións avaliación |
IMPORTANTE: O alumnado debe realizar todas as actividades de avaliación continua para superar o curso. A segunda oportunidade constará dunha proba obxectiva (exame) e as calificacións obtidas nas probas de avaliación continua realizadas en periodo lectivo e que no poderán volver a repetirse.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
STEENBERGEN, Clemens & REH, Wouter (2001). Arquitectura y paisaje. Barcelona: Gustavo Gili
ROGER, Alain (2007). Breve tratado del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva
MILANI, Raffaele (2015). El arte del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva
JAKOB, Michael (2018). El jardín y las artes. Madrid: Siruela
MADERUELO, Javier (2005). El paisaje. Génesis de un concepto. Madrid: Abada
BERQUE, Agustin (2009). El pensamiento paisajero. Madrid: Biblioteca Nueva
LAURIE, Michael (1983). Introducción a la arquitectura del paisaje. Barcelona: Gustavo Gili
NOGUÉ, Joan (2007). La construcción social del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva
BARIDON, Michel (2008). Los jardines: paisajistas, jardineros, poetas. 3 volúmenes. (1: Antigüedad Extremo Oriente; 2: Islam, Edad Media, Renacimiento, Barroco; 3: s. XVIII- XX). Madrid: Abada
MADERUELO, Javier (2007). Paisaje y Arte. Madrid: Abada
MADERUELO, Javier (2006). Paisaje y pensamiento. Madrid: Abada, Fundación Beulas |
Bloque 1: BARIDON, Michel. Los jardines: paisajistas, jardineros, poetas. 3 volúmenes. (1: Antigüedad Extremo Oriente; 2: Islam, Edad Media, Renacimiento, Barroco; 3: s. XVIII- XX). Abada, Madrid, 2004- 2008 BERUETE, Santiago. Jardinosofía: una historia filosófica de los jardines. Turner, Madrid, 2016 BATLLE, Enric. El jardín de la metrópoli: del paisaje romántico al espacio libre para una ciudad sostenible. Gustavo Gili, Barcelona, 2011 CLÉMENT, Gilles. Manifiesto del Tercer paisaje, Gustavo Gili, Barcelona, 2007 FARIELLO, Francesco. La arquitectura de los jardines. De la Antigüedad al siglo XX. Reverte, Madrid, 2004 HANSMANN, Wilfried. Jardines del Renacimiento y del Barroco. Nerea, Madrid, 1989 JELLICOE, Geoffrey & Susan. El paisaje del hombre. Gustavo Gili, Barcelona, 1995 Bloque 2: BEARDSLEY, John. Earthworks and Beyond: Contemporary Art in the Landscape. Abbeville, N. York,1984 GALOFARO, Luca. Artscapes. El arte como aproximación al paisaje contemporáneo. Gustavo Gili, Barcelona, 2007 GUASCH, Anna Mª. El arte último del siglo XX. Del posminimalismo a lo multicultural. Alianza, Madrid, 2000 IMPELLUSO, Lucia. Gardens in Art. Getty Publications, 2007 KASTNER, Jeffrey (ed.). Land art y arte medioambiental. Phaidon Press, 2005 KRAUSS, Rosalind. Pasajes de la escultura moderna. Akal, Madrid, 2002 KRAUSS, Rosalind. “La escultura en el campo expandido” en VVAA. La Postmodernidad. Kairós. Barcelona, 2006 MADERUELO, Javier (ed.). Arte público: naturaleza y ciudad. Fundación César Manrique, Lanzarote, 2001 — Paisaje y Arte. Abada, Madrid, 2007 — El espacio raptado. Biblioteca Mondadori, Madrid, 1990 — La pérdida del pedestal. Círculo de Bellas Artes, Madrid, 1994 MARCHÁN FIZ, Simón. Del arte objetual al arte de concepto. Epílogo sobre la sensibilidad «postmoderna». Akal, Madrid, 1986 NOGUÉ, Joan. El Paisaje en la cultura contemporánea. Biblioteca Nueva, Madrid, 2008 PÉREZ LÓPEZ, Héctor J. La naturaleza en el arte posmoderno. Akal, Madrid, 2004 RAQUEJO, Tonia. Land Art. Nerea, Madrid, 1998 SMITHSON, Robet. Selección de escritos. Ediciones Alias, Méjico, 2009 WOLF, Norbert. Pintura Paisajista. Taschen, Colonia, 2008
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|