Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A17 |
CE17 - Capacidad para comprender la evolución de un paisaje bajo el efecto acumulativo de las actividades de los diferentesactores en el tiempo, en el corto, mediano y largo plazo. |
A18 |
CE18 - Comprender las cuestiones territoriales y el papel jugado en el paisaje por el buen uso de estudios y diagnósticos existentes. |
A19 |
CE19 - Capacidad de describir, definir, representar los patrones espaciales relativos a las relaciones entre los volúmenes construidosy los espacios libres, para detectar las componentes materiales que cumplen con las intenciones del proyecto y son compatible conlas condiciones ambientales encontradas. |
A20 |
CE20 - Capacidad para elaborar catálogos, atlas, estudios e informes medioambientales, paisajísticos y de corrección de impactosambientales. |
A21 |
CE21 - Aptitud para elaborar y gestionar proyectos paisajísticos y/o de ajardinamiento que se ajusten a criterios técnicos,socioeconómicos y sostenibles. |
A22 |
CE22 - Conocimiento para aplicar normas y ordenanzas urbanísticas. |
A23 |
CE23 - Comprensión de la responsabilidad ética del paisaje en relación con las expectativas de los actuantes. |
A26 |
CE26 - Capacidad para diagnosticar, identificar, describir y caracterizar un paisaje a través de sus diferentes componentes endiferentes escalas. |
A27 |
CE27 - Conocimientos generales relacionados con el paisaje, los campos relacionados y sus características históricas y actuales:agricultura, teoría de parques y jardines, arte, arquitectura, diseño urbano, planificación urbana, tecnologías y ciencias humanasrelacionadas. |
A28 |
CE28 - Capacidad para diagnosticar los elementos permanentes, invariantes y mutables del paisaje, entendiendo los cambios en eltiempo. |
A29 |
CE29 - Capacidad de inventar un proceso creando sus propias herramientas, para intervenir en el paisaje. |
A33 |
CE33 - Capacidad para formular una visión de futuro expresando escenarios de evolución e imaginar diferentes modos de acciónsobre el paisaje. |
A35 |
CE35 - Programación, teniendo en cuenta los aspectos sociales, jerárquicos, materiales, técnicos, estéticos, así como las normasdimensionales y funcionales a gran escala proyectual. |
A37 |
CE37 - Capacidad de proyectar una estrategia original y particular con distancia crítica. |
A43 |
CE43 - Conocimiento del paisaje cultural y natural: evolución. |
A44 |
CE44 - Capacidad de interpretar espacialmente un problema de desarrollo y el territorio afectado, dando prioridad a los elementosde diagnóstico. |
A45 |
CE45 - Capacidad de intervenir en los jardines y en los paisajes de valor histórico, redactar y/o colaborar en la ejecución de losproyectos de restauración y rehabilitación |
A46 |
CE46 - Elaboración, presentación y defensa de un Proyecto de Paisaje original, realizado individualmente. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este. |
B8 |
CG3 - Conocer la geografía física y humana, el urbanismo y las técnicas aplicadas en el proceso de planificación del paisaje. |
B13 |
CG8 - Comprender las relaciones entre el territorio, la cultura, la economía, el clima, las personas y las edificaciones . |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente. |
C2 |
CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet. |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva. |
C4 |
CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables. |
C5 |
CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C6 |
CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica. |
C7 |
CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad. |
C8 |
CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de realizar estudos de avaliación da paisaxe cultural e de planificación de usos do solo a escala de detalle, local e rexional, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental e de desenvolvemento. |
A20 A21 A22 A26 A29 A33 A35 A37 A45 A46
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B13
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C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
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Ser capaz de intervir nas paisaxes culturais de valor e redactar e/ou colaborar na execución dos proxectos de restauración, rehabilitación e desenvolvemento, de acordo coas atribucións profesionais da titulación do alumno |
A17 A20 A21 A22 A27 A28 A29 A33 A35 A37 A44 A45 A46
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B13
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C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
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Ser capaz de realizar tarefas de catalogación e definición das medidas de protección de paisaxes culturais de valor. |
A17 A20 A21 A22 A26 A29 A35 A37 A44 A45 A46
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B13
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C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
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Entender a paisaxe cultural como unha realidade complexa, integrada por compoñentes naturais e culturais, tanxibles e intanxibles, que afectan á arquitectura e á xeografía |
A17 A18 A21 A23 A26 A28 A33 A35 A37 A43 A44
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8
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C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
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Analizar a problemática que se xera na protección das Paisaxes Culturais, na súa conservación e na integración nas políticas de ordenación territorial e urbanísticas. |
A17 A18 A19 A21 A22 A26 A27 A28 A29 A37 A43 A46
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B1 B2 B3 B4 B5 B8 B13
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C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Paisaxe e cultura: a paisaxe como arquitectura |
1.1. Introdución ás paisaxes culturais
1.2. Análise e interpretación das paisaxes culturais
1.3. Paisaxes culturais e a súa tipoloxía
1.4. As paisaxes culturais na historia
1.5. Historia da paisaxe cultural en Galicia |
2.- As paisaxes culturais: concepto normativa e casos. |
2.1. Paisaxe cultural e protección do patrimonio.
2.2. Rexistro, inventario e catalogación.
2.3. Paisaxe cultural, e proxecto do territorio. |
3.- Paisaxe cultural, patrimonio e ordenación do territorio desde a Arquitectura. |
3.1. Cultura, territorio e percepción como bases da paisaxe cultural
3.2. Paisaxe cultural e transformación do territorio
3.3. Escala como representación, traballo e intervención
3.4. Conceptos de ordenación do territorio e plan inherentes á paisaxe cultural
3.5. Intervencións sobre a paisaxe cultural en Galicia |
4.- As paisaxes culturais na Xeografía moderna. |
4.1. A invención da paisaxe xeográfica por Humboldt
4.2. A reconfiguración post- humboldtiana da noción de paisaxe
4.3. O nacemento do concepto de paisaxe cultural saueriano e os seus vínculos coa escola xeográfica vidaliana
4.4. Os estudos clásicos de paisaxe cultural |
5.- A nova Xeografía cultural e a pegada da paisaxe: a forza dos discursos e a representación. |
5.1. A Xeografía Humanística
5.2. A interpretación simbólica da paisaxe en Xeografía
5.3. A paisaxe como discurso
5.4. Visións integradoras actuais da paisaxe en Xeografía |
6.- Paisaxe cultural, patrimonio e ordenación do territorio desde a Xeografía. |
6.1. O longo percorrido cara á incorporación da paisaxe cultural na lexislación e planificación
6.2. Procesos de patrimonialización e paisaxe cultural
6.3 Interpretacións críticas das paisaxes culturais da UNESCO |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A46 A45 A44 A43 A37 A35 A33 A29 A28 A27 A26 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 |
30 |
0 |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A46 A45 A44 A43 A37 A35 A33 A29 A28 A27 A26 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
35 |
35 |
70 |
Traballos tutelados |
A46 A45 A44 A43 A37 A35 A33 A29 A28 A27 A26 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 |
15 |
30 |
45 |
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Atención personalizada |
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5 |
0 |
5 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As diferentes exposicións teóricas do profesorado permitirán ao alumnado adquirir o coñecementos que dean soporte ao resto das actividades expostas na materia e desenvolver as competencias requiridas para a titulación.
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Aprendizaxe colaborativa |
A través da constitución de grupos de traballo, o alumnado traballará sobre os diferentes temas propostos de modo que obteñan resultados propios, guiados polo profesorado asignado á materia |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados de cada un dos bloques da materia, permitirá ao alumnado verificar os coñecementos adquiridos mediante as sesións maxistrais e o traballo colaborativo de modo que se adquiran as competencias expostas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Aprendizaxe colaborativa |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
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Descrición |
A metodoloxía de ensino-aprendizaxe estará baseada en clases maxistrais dos aspectos teóricos, acompañadas por material TIC (computador, canón de vídeo, acceso web da materia) relacionado coas paisaxes culturais, e combinadas con exemplos e aplicacións prácticas concretas sobre os diversos campos da materia. Tamén se realizarán lecturas críticas de textos fundamentais para a comprensión das paisaxes culturais. Atenderanse as dúbidas e comentarios que poidan xurdir durante a clase ou despois dela.
Realizaranse visitas aos lugares de interese comentados nos contidos da materia, contando cos coñecementos dos docentes para explicar e ensinar ao alumnado as diversas especificidades do lugar, verificando in situ, o exposto nas aulas. Atenderanse de modo individual e colectivo as dúbidas xurdidas..
Como complemento das sesións e con obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal dos estudantes, desenvolveranse traballos prácticos por parte dos alumnos, (contando con metodos de aprendizaxe colaborativa), nos que se contará coa atención personalizada dos profesores, cos que se poderá contactar virtualmente a través do correo electrónico, as ferramentas Moodle ou Teams, postas ao dispor da Universidade, ou presencialmente nas horas de titorías fixadas.
O alumnado colócase espacial e conceptualmente, polo profesorado, no centro do ensino e a aprendizaxe. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
A46 A45 A44 A43 A37 A35 A33 A29 A28 A27 A26 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 |
Trabajo realizado por cada alumno con la tutela del profesor sobre un tema de los tratados en las sesiones magistrales. Estos trabajos serán entregados al profesor y/o expuestos por los alumnos en clase. |
100 |
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Observacións avaliación |
A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido. O rendemento do alumno na materia cursada depende, entre outros, da combinación de dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio alumno. A forma en que o avaliamos condiciona o método de aprendizaxe e inflúe na aprendizaxe mesmo. De calquera forma dada a tipoloxía do Grao exponse como ferramenta de avaliación a avaliación continua segundo o sinalado. A aprendizaxe a través dos créditos ECTS axústase a unha avaliación continuada que debe contribuír de forma decisiva a estimular ao alumno para seguir o proceso e a involucrarse máis na súa propia formación. Se aposta por un criterio xeral de avaliación no que é obrigado contar cun instrumento, a avaliación continua, materializada na elaboración de traballos. A avaliación debe servir para verificar que o alumno asimilou os coñecementos básicos que se lle trasmitiron e adquirido as competencias xerais. Pero a avaliación tamén debe ser o instrumento de comprobación de que o estudante adquiriu as competencias teóricas e prácticas do título. Por iso, utilízanse métodos de aprendizaxe e seguimento variados (exposicións orais preparadas de antemán, explicacións curtas realizadas polos alumnos en clase, manexo práctico de bibliografía, uso de computador,traballo en equipo, etc.) que permitan lograr que o alumnado adquira progresivamente as competencias transversais e prácticas. A avaliación da materia exponse de modo continuo e se aposta pola presencialidad na mesma. Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos: 1º Entregar todos os traballos propostos, nos prazos e formas indicados na materia. 2º Asistir regularmente a clases. Esixirase unha asistencia mínima do 80%. A materia ,que constitúe unha unidade, consta de dous bloques: Bloque I: Arquitectónico Bloque II: Xeográfico En cada un dos bloques proporase un traballo que será desenvolvido polo alumnado ao longo do curso, mediante entregas-correccións parciais. Cada traballo terá unha entrega final que será defendida publicamente polo/a autor/a. A cualificación en cada bloque obterase da seguinte composición: 75% para o Traballo realizado. 25% Para a Exposición do Traballo en sesión final. A cualificación final da materia será a media aritmética da cualificación dos dous traballos, sendo necesario obter un nota mínima de 4 (sobre 10), en cada un dos traballos para poder obter o aprobado.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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VV.AA. (2010). Patrimonio Industrial y Paisaje. TICCIH España
Fernández Salinas, V. e Silva, R. (2016). Deconstruyendo los paisajes culturales de la Lista del Patrimonio Mundial de la Unesco. Cuadernos geográficos de la Universidad de Granada, 55
JELLICOE, G. y JELLICOE, S. (2004). El paisaje del hombre. Gustavo Gili, Barcelona
NOGUÉ. J. (2008). El paisaje en la cultura contemporánea. Biblioteca Nueva, Madrid
BOUHIER, A (2001 ). Ensaio xeográfico de análise e interpretación dun vello complexo agrario. Xunta de Galicia
Múgica, M. et al. (2019). EUROPARC-España. 2019 Anuario 2018 del estado de las áreas protegidas en España.. Fundación Fernando González Bernáldez
Ortega Cantero, N. (1987). Geografía y cultura. Alianza
ALONSO PEREIRA, José Ramón (2005). Introducción a la Historia de la Arquitectura. Reverté
MADERUELO, J. (Ed.) (2008). La construcción del paisaje contemporáneo. Centro de Arte y Naturaleza Fundación Beulas, Huesca
Davallon, J (2006). Le don du patrimoine. Une approche communicationnelle de la patrimonialisation. Hermes Science-Lavoisier
CASTELLS, M. y BORJA, J (1997). Local y global. La gestión de las ciudades en la era de la información. Taurus
DÍAZ-FIERROS, F. (Ed.) (2009). Olladas críticas sobre a paisaxe. Consello da Cultura Galega, Santiago de Compostela
OTERO, R. (1928). Paisajes y problemas geográficos de Galicia. Compañía Iberoamericana de publicaciones, Madrid
OTERO, R. (2009). Paisaxe e cultura. Galaxia, Vigo
Tuan, Y.-F. (1977). Space and Place. University of Minnesota Press
Robertson, I. e Richards, P. (eds.) (2003). Studying Cultural Landscapes. Arnold
Sauer, C. O. (1925). The Morphology of Landscape. University of California Publications in Geography
Silva, R. e Fernández Salinas, V. (2017). «El nuevo paradigma del patrimonio y su consideración con los paisajes: Conceptos, métodos y prospectivas». Documents d’Anàlisi Geogràfica, 63
Frolova, M. e Bertrand, G. (2006). «Geografía y paisaje», en Tratado de Geografía Humana.. Anthropos/Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa
Gómez Mendoza, J. (2008). «La mirada del geógrafo sobre el paisaje: del conocimiento a la gestión», en Paisaje y territorio. Beulas
Mata, R. (2006). «Métodos de estudio del paisaje e instrumentos para su gestión. Consideraciones a partir de experiencias de planificación territorial», en El paisaje y la gestión del territorio. Criterios paisajístic. Diputación de Barcelona
Nogué, J. (2011). «Paisajes agrarios españoles: desde sus bases territoriales a sus representaciones, catalogaciones y arquetipos», en Los paisajes agrarios de España. Caracterización, evolución y tipificación.. Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino
Martínez de Pisón, E. (2002). «Reflexiones sobre el paisaje», en Estudios sobre historia del paisaje español.. Universidad Autónoma de Madrid/Fundación Duques de Soria/Catarata |
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Bibliografía complementaria
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Referencias web:
http://paisajeycultura.blogspot.com/p/recursos.html |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría da Paisaxe/630G03019 | Arte e Paisaxe/630G03005 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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