Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Planificación e Sostibilidade da Paisaxe Código 630G03025
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Gonzalez Harguindey, Javier
Correo electrónico
javier.harguindey@udc.es
Profesorado
Gonzalez Harguindey, Javier
Martínez González, Carlos
Piñera Manso, Guadalupe
Correo electrónico
javier.harguindey@udc.es
c.martinez.gonzalez@udc.es
g.pinera.manso@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos - Non se realizan cambios 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen - Actividades iniciais - Sesión maxistral - Obradoiro - Lecturas *Metodoloxías docentes que se modifican - Saídas a campo (Incorporaranse a sesións de discusión dirixida sobre o lugar de intervención) 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado – Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos do obradoiro. – Moodle da USC: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as lecturas e os contidos das clases maxistrais, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia. – Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia. 4. Modificacións na avaliación Non se modifican as condicións da avaliación 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Mantense a mesma bibliografía

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os instrumentos de planificación da paisaxe en tódolos ámbitos territoriais. A22
A23
Interpretar e elaborar instrumentos de planificación da paisaxe e establecer diagnósticos paisaxísticos A20
A26
A27
A28

Contidos
Temas Subtemas
Planificación del paisaje Metodologías de planificación: objetivos, análisis, diagnóstico, prognosis
Sistemas de Información Geográfica aplicados a la planificación del paisaje
Definición de unidades paisajísticas
Conceptos de gestión del paisaje
Usos del suelo: conceptos, capacidades, aptitudes, clasificación y gestión
La coordinación comarcal
La gestión del territorio rural
La ordenación del litoral
Las Directrices de Ordenación Territorial
Planes especiales de protección del paisaje
Planes sectoriales
Sostenibilidad ambiental El paradigma de la sostenibilidad: precedentes y referentes
Vulnerabilidad, riesgos y procesos
Evaluación ambiental de planes y proyectos
Criterios de sostenibilidad ambiental
Energía, emisiones y ciclo de vida
El ciclo y gestión del agua
Análisis y valoración ambiental: Herramientas e instrumentos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A26 A23 A22 15 15 30
Obradoiro A20 A27 A28 30 45 75
Proba práctica A22 A23 A26 A27 4 22 26
Sesión maxistral A20 A27 15 0 15
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos .
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba práctica .
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos A26 A23 A22 . 20
Obradoiro A20 A27 A28 . 30
Proba práctica A22 A23 A26 A27 . 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías