Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Construción Aplicada 2 Código 630G03026
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Coordinación
Redondo Porto, Alberto
Correo electrónico
a.redondo@udc.es
Profesorado
Fernánde Rodríguez, María Elena
Méndez Lodos, Manuel
Redondo Porto, Alberto
Correo electrónico
a.redondo@udc.es
Web
Descrición xeral A materia de Construción Aplicada 2, xunto con Construción Aplicada 1, constitúe unha base de coñecemento para o alumnado en canto á ciencia dos materiais e os sistemas construtivos, centrados en escavacións, contención, bioconstrución, bioenxeñaría e construción de fábricas. Este coñecemento permite afrontar a integración destes elementos construtivos en particular dentro do proxecto da paisaxe.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos:
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías,
Metodoloxías docentes que se manteñen:
Sesión maxistral
Solución de problemas
Estudo de casos
Traballos tutelados
Proba de resposta múltiple
Metodoloxías docentes que se modifican
Proba obxectiva (non se realizará a evaluación dos coñecementos correspondentes incorpórase a “Traballos tutelados”)
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
a. Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar tutorías virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
b. Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Ademais dos contidos e documentación complementaria que se subirá a Moodle. Abriranse tarefas específicas para o control e seguimento periódico do avance dos traballos tutelados.
c. Teams: dúas sesións semanais en grupo para a exposición dos contidos teóricos e dúas sesións semanais para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. O Teams utilizase tamén para a realización de tutorías
4. Modificacións na avaliación:
A avaliación basearase nos traballos tutelados (100%)
Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente
5. Modificacións da bibliografía:
Non se realizarán cambios.


Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer adecuadamente as características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materias de construción empregados. A62
B1
B3
C1
C7
Coñecer adecuadamente os sistemas construtivos de fábrica e a súa patoloxía. A61
A62
A70
B1
B5
C1
C2
É capaz de concibir, deseñar, integrar na paisaxe e executar sistemas de fábrica. A52
A61
A70
B2
B9
C1
C2
É capaz de concibir, deseñar, integrar na paisaxe e executar sistemas de pavimentación exterior. A52
A61
A67
A70
B2
B9
C1
C2
É apto para aplicar as normas técnicas e construtivas aplicadas á paisaxe A63
B2
B12
C2
C6
Coñecemento para valorar as obras da paisaxe. A52
A65
B1
B3
B4
B6
C1
C2
C3
C5
C7
C8
Capacidade para valorar as obras, redactar os pregos de condicións, elección dos equipos e materiais en proxectos da paisaxe. A54
A65
A70
B2
B12
C1
C2
C6
C8
Coñecemento do proxecto de seguridade e saúde en obra. A54
A63
A66
A70
B2
B12
C1
C2
C4
C6
C8
Coñecemento das fases de construción e secuencias no deseño do proxecto paisaxístico. A54
A63
A64
A65
A70
B2
B4
B9
B11
B12
C1
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Construcións de fábrica Piares (tipoloxías e materiais): formigón, prefabricados, metálicos, madeira.
Linteis (tipoloxías e materiais): formigón, prefabricados, metálicos, madeira.
Forxados unidireccionais e bidireccionais. Forxados metálicos. Forxados de madeira.
Estruturas simples de formigón. Estruturas de formigón prefabricado.
Sistemas de muros de fábrica: pedra, cerámica e bloque Muros de pedra, cachotería e cantería.
Muros cerámicos.
Muros de bloques de formigón.
Muros prefabricados de formigón.
Sistemas de drenaxe.
Acabados.
Sistemas de pavimentos exteriores Características xerais dos pavimentos ríxidos e pavimentos flexibles, pavimentos peonís e pavimentos para vehículos.
O trazado dos camiños, influencia da topografía, pendentes.
Tratamento da auga: sistemas de evacuación e drenaxe.
Bases e subbases, sistemas de compactación, control da compactación.
Pavimentos de formigón, soleiras, xuntas e acabados.
Pavimentos formados por pezas: baldosas, lousas.
Pavimentos de lastra: pedra, formigón, pavimentos de ladrillo.
Pavimentos verdes.
Pavimentos de terra: a saburra, pavimentos estabilizados.
Pavimentos bituminosos.
Os bordes: cunetas, canles, bordos, rigolas, elementos singulares.
Pavimentos de madeira, entaboados, pasarelas.
Escaleiras e ramplas: deseño e normativa.
Escaleiras e ramplas: construción.
Integración dos sistemas construtivos no proxecto das superficies pavimentadas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A54 A61 A62 A63 A64 A65 A66 A67 B1 B6 B9 B11 B12 C7 30 42 72
Solución de problemas A61 A63 B2 10 15 25
Estudo de casos A52 A61 A63 A64 A67 A70 B2 B9 B12 C5 C8 20 8 28
Traballos tutelados A54 A61 A63 A64 A67 A70 B2 B4 B5 B9 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 0 20 20
Proba de resposta múltiple A61 B3 B9 0 2 2
Proba obxectiva A61 A62 A63 A64 2 0 2
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso medios audiovisuais e buscando a participación activa do alumnado coa introdución de preguntas sobre os contidos expostos.
Solución de problemas Resolución de situacións problemáticas concretas relacionadas cos contidos da materia.
Estudo de casos Descrición dunha situación específica onde se aborda un problema que ten ser comprendido, valorado e resolto, que se lle fará ao alumnado, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión.
Traballos tutelados Orientados a promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do docente.
Proba de resposta múltiple Para verificar o grao de adquisición de coñecementos en diversos momentos do proceso de ensino-aprendizaxe.
Proba obxectiva Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
As dúbidas relacionadas coas sesións expositivas e interactivas poden ser consultadas en titorías individuais presenciais ou por medios telemáticos (correo electrónico, Aula Virtual, MS Teams).

O seguimento do traballo e as dúbidas que poidan surxir a este respecto tamén se poderá facer de maneira presencial a través de titorías ou ben por medios telemáticos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A54 A61 A63 A64 A67 A70 B2 B4 B5 B9 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Serán traballos que se propoñerán ao alumnado a realizar de xeito individual, ben sobre contidos específicos da materia, ou ben de xeito singular sobre o desenvolvemento dos pasos a seguir para o deseño dun dos elementos construtivos abordados no estudo da materia. 70
Proba obxectiva A61 A62 A63 A64 Constitúe unha ferramenta de medida para avaliar os coñecementos, aptitudes e actitudes adquiridas ao longo do proceso de ensino-aprendizaxe da materia. 30
 
Observacións avaliación

OPORTUNIDADE EXTRAORDINARIA DE RECUPERACIÓN



O sistema de avaliación será o mesmo que para a
oportunidade ordinaria.

ALUMNADO REPETIDOR



O sistema de avaliación será o mesmo que para a
oportunidade ordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica Sánchez Marín, J.M.; Lasheras Esteban, J.M. (1987). Conocimiento de materiales. . Ed. Donostiarra. San Sebastián.
Fernández Pérez, M (2008). Construcción de obra de fábrica de ladrillo visto: confección de muros, pilares, arcos, dinteles. Ed. Ideaspropias, Vigo.
Deplazes, A. (ed.) (2010). Construir la Arquitectura. De la materia en bruto al edificio. ed. GG, Barcelona
Bustillo Revuelta,M., Durán López, A., Fueyo Casado, L. (2014). Manual de áridos. Fueyo Editores, Madrid
Fernández Madrid Joaquín (1996). Manual del Granito para Arquitectos. Asociación Gallega de Graniteros
(2003). Norma 6.1 IC Secciones de Firme, Instrucción de Carreteras. Orden FOM/3460/2003
Heyman, J. (1995). Teoría, historia y restauración de estructuras de fábrica: Colección de ensayos. . Ed. Ministerio de Obras Públicas, Transportes y Medio Ambiente, Madrid.
José Antonio López Candeira (2002). Tratamiento del espacio exterior. ed. Munilla-Lería
Arredondo y Verdú, F. (1991). Yesos y cales. Ed. Servicio de Publicaciones. E.T.S. Ingenieros de Caminos, Madrid

Bibliografía complementaria Heyman, J. (2004). Análisis de estructuras: un estudio histórico.. Ed. Instituto Juan de Herrera, Escuela Técnica Superior de Arquitectura, Madrid.
Mas, A. (et al.). (1996). Fábrica de bloques de hormigón. . Ed. UPV, Valencia.
Heyman, J. (2001). La ciencia de las estructuras. . Instituto Juan de Herrera, Madrid.
Villanueva Domínguez, L.; García Santos, A. (2001). Manual de yeso. . Ed. CIE Inversiones Editoriales – DOSSAT 2000, Madrid.
Cores, H.; Sánchez, M.; Rodríguez, L.F.; Vaquero, J.J. (1997). Manual para el proyecto y construcción de estructuras con bloques de hormigón.. Ed. IECA, Madrid.
Schmitt, H., Heene A (1998). Tratado de construcción. Gustavo Gili, Barcelona


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción Aplicada 1/630G03022

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Seguimento das actividades programadas. Preparación de temas e consulta da bibliografía e do material dispoñible. Emprego de titorías para resolución de dúbidas.

Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido nas normativas correspondentes.

Observacións do plan de continxencia:

Os contidos desta guía corresponden ás condicións dun escenario dunha normalidade adaptada onde poida existir presencialidade e de acordo coas medidas que establezan as autoridades competentes. No caso de escenarios diferentes adoptaranse as indicacións correspondentes das autoridades competentes e as especificacións do plan de continxencia.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías