Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer adecuadamente as características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materias de construción empregados. |
A62
|
B1 B3
|
C1 C7
|
Coñecer adecuadamente os sistemas construtivos de fábrica e a súa patoloxía. |
A61 A62 A70
|
B1 B5
|
C1 C2
|
É capaz de concibir, deseñar, integrar na paisaxe e executar sistemas de fábrica. |
A52 A61 A70
|
B2 B9
|
C1 C2
|
É capaz de concibir, deseñar, integrar na paisaxe e executar sistemas de pavimentación exterior. |
A52 A61 A67 A70
|
B2 B9
|
C1 C2
|
É apto para aplicar as normas técnicas e construtivas aplicadas á paisaxe |
A63
|
B2 B12
|
C2 C6
|
Coñecemento para valorar as obras da paisaxe. |
A52 A65
|
B1 B3 B4 B6
|
C1 C2 C3 C5 C7 C8
|
Capacidade para valorar as obras, redactar os pregos de condicións, elección dos equipos e materiais en proxectos da paisaxe. |
A54 A65 A70
|
B2 B12
|
C1 C2 C6 C8
|
Coñecemento do proxecto de seguridade e saúde en obra. |
A54 A63 A66 A70
|
B2 B12
|
C1 C2 C4 C6 C8
|
Coñecemento das fases de construción e secuencias no deseño do proxecto paisaxístico. |
A54 A63 A64 A65 A70
|
B2 B4 B9 B11 B12
|
C1 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Construcións de fábrica |
Piares (tipoloxías e materiais): formigón, prefabricados, metálicos, madeira.
Linteis (tipoloxías e materiais): formigón, prefabricados, metálicos, madeira.
Forxados unidireccionais e bidireccionais. Forxados metálicos. Forxados de madeira.
Estruturas simples de formigón. Estruturas de formigón prefabricado.
|
Sistemas de muros de fábrica: pedra, cerámica e bloque |
Muros de pedra, cachotería e cantería.
Muros cerámicos.
Muros de bloques de formigón.
Muros prefabricados de formigón.
Sistemas de drenaxe.
Acabados.
|
Sistemas de pavimentos exteriores |
Características xerais dos pavimentos ríxidos e pavimentos flexibles, pavimentos peonís e pavimentos para vehículos.
O trazado dos camiños, influencia da topografía, pendentes.
Tratamento da auga: sistemas de evacuación e drenaxe.
Bases e subbases, sistemas de compactación, control da compactación.
Pavimentos de formigón, soleiras, xuntas e acabados.
Pavimentos formados por pezas: baldosas, lousas.
Pavimentos de lastra: pedra, formigón, pavimentos de ladrillo.
Pavimentos verdes.
Pavimentos de terra: a saburra, pavimentos estabilizados.
Pavimentos bituminosos.
Os bordes: cunetas, canles, bordos, rigolas, elementos singulares.
Pavimentos de madeira, entaboados, pasarelas.
Escaleiras e ramplas: deseño e normativa.
Escaleiras e ramplas: construción.
Integración dos sistemas construtivos no proxecto das superficies pavimentadas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A54 A61 A62 A63 A64 A65 A66 A67 B1 B6 B9 B11 B12 C7 |
30 |
42 |
72 |
Solución de problemas |
A61 A63 B2 |
10 |
15 |
25 |
Estudo de casos |
A52 A61 A63 A64 A67 A70 B2 B9 B12 C5 C8 |
20 |
8 |
28 |
Traballos tutelados |
A54 A61 A63 A64 A67 A70 B2 B4 B5 B9 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
0 |
20 |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A61 B3 B9 |
0 |
2 |
2 |
Proba obxectiva |
A61 A62 A63 A64 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso medios audiovisuais e buscando a participación activa do alumnado coa introdución de preguntas sobre os contidos expostos. |
Solución de problemas |
Resolución de situacións problemáticas concretas relacionadas cos contidos da materia. |
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica onde se aborda un problema que ten ser comprendido, valorado e resolto, que se lle fará ao alumnado, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión. |
Traballos tutelados |
Orientados a promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do docente. |
Proba de resposta múltiple |
Para verificar o grao de adquisición de coñecementos en diversos momentos do proceso de ensino-aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As dúbidas relacionadas coas sesións expositivas e interactivas poden ser consultadas en titorías individuais presenciais ou por medios telemáticos (correo electrónico, Aula Virtual, MS Teams).
O seguimento do traballo e as dúbidas que poidan surxir a este respecto tamén se poderá facer de maneira presencial a través de titorías ou ben por medios telemáticos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A54 A61 A63 A64 A67 A70 B2 B4 B5 B9 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Serán traballos que se propoñerán ao alumnado a realizar de xeito individual, ben sobre contidos específicos da materia, ou ben de xeito singular sobre o desenvolvemento dos pasos a seguir para o deseño dun dos elementos construtivos abordados no estudo da materia. |
70 |
Proba obxectiva |
A61 A62 A63 A64 |
Constitúe unha ferramenta de medida para avaliar os coñecementos, aptitudes e actitudes adquiridas ao longo do proceso de ensino-aprendizaxe da materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
OPORTUNIDADE EXTRAORDINARIA DE RECUPERACIÓN
O sistema de avaliación será o mesmo que para a
oportunidade ordinaria.
ALUMNADO REPETIDOR
O sistema de avaliación será o mesmo que para a
oportunidade ordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sánchez Marín, J.M.; Lasheras Esteban, J.M. (1987). Conocimiento de materiales. . Ed. Donostiarra. San Sebastián.
Fernández Pérez, M (2008). Construcción de obra de fábrica de ladrillo visto: confección de muros, pilares, arcos, dinteles. Ed. Ideaspropias, Vigo.
Deplazes, A. (ed.) (2010). Construir la Arquitectura. De la materia en bruto al edificio. ed. GG, Barcelona
Bustillo Revuelta,M., Durán López, A., Fueyo Casado, L. (2014). Manual de áridos. Fueyo Editores, Madrid
Fernández Madrid Joaquín (1996). Manual del Granito para Arquitectos. Asociación Gallega de Graniteros
(2003). Norma 6.1 IC Secciones de Firme, Instrucción de Carreteras. Orden FOM/3460/2003
Heyman, J. (1995). Teoría, historia y restauración de estructuras de fábrica: Colección de ensayos. . Ed. Ministerio de Obras Públicas, Transportes y Medio Ambiente, Madrid.
José Antonio López Candeira (2002). Tratamiento del espacio exterior. ed. Munilla-Lería
Arredondo y Verdú, F. (1991). Yesos y cales. Ed. Servicio de Publicaciones. E.T.S. Ingenieros de Caminos, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
Heyman, J. (2004). Análisis de estructuras: un estudio histórico.. Ed. Instituto Juan de Herrera, Escuela Técnica Superior de Arquitectura, Madrid.
Mas, A. (et al.). (1996). Fábrica de bloques de hormigón. . Ed. UPV, Valencia.
Heyman, J. (2001). La ciencia de las estructuras. . Instituto Juan de Herrera, Madrid.
Villanueva Domínguez, L.; García Santos, A. (2001). Manual de yeso. . Ed. CIE Inversiones Editoriales – DOSSAT 2000, Madrid.
Cores, H.; Sánchez, M.; Rodríguez, L.F.; Vaquero, J.J. (1997). Manual para el proyecto y construcción de estructuras con bloques de hormigón.. Ed. IECA, Madrid.
Schmitt, H., Heene A (1998). Tratado de construcción. Gustavo Gili, Barcelona |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción Aplicada 1/630G03022 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Seguimento das actividades programadas. Preparación
de temas e consulta da bibliografía e do material dispoñible. Emprego de
titorías para resolución de dúbidas. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou
probas será de aplicación o recollido nas normativas correspondentes.
Observacións do plan de
continxencia:
Os contidos desta guía corresponden ás
condicións dun escenario dunha normalidade adaptada onde poida existir
presencialidade e de acordo coas medidas que establezan as autoridades
competentes. No caso de escenarios diferentes adoptaranse as indicacións
correspondentes das autoridades competentes e as especificacións do plan de
continxencia. |
|