Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións. |
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A24 |
Manter a navegabilidade do buque. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
C10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento xeral dos principais elementos estruturais do buque. |
A3 A10 A24
|
B1 B4 B5 B6 B7 B15
|
C10
|
Coñecemento da correcta nomenclatura das distintas partes do barco. |
A3 A10 A24
|
B1 B4 B5 B6 B7 B15
|
C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Definición. Tipos de flota.
|
Definición de construción naval.
Concepto de buque.
Tipos de flota: mercante, militar e recreativo. Buques de servizo especial e portuario. |
2. Nomenclatura.
|
Partes do barco.
Elementos do barco
Dimensións do barco. |
3. Elementos estruturais do buque.
|
Elementos estruturais do fondo.
Elementos estruturais dos manteis e puntas.
Elementos estruturais do lateral.
Elementos estruturais da cuberta.
Elementos estruturais do corpo de proa e do corpo de popa.
Superestructuras. |
4. Materiais e técnicas de construción.
|
Aceiros: a súa clasificación e aplicacións a bordo. Placas e perfís de aceiro laminado. Pezas de aceiro moldeadas e forxadas.
Soldaduras.
Sistemas de construción: lonxitudinais, transversais e mixtos. Construcción naval integral. |
5. Esforzos.
|
Conceptos de resistencia de materiais.
Esforzos lonxitudinais e transversais. Esforzo local.
Concepto de fatiga.
Vibracións |
6. Conservación, reparación e mantemento
|
Corrosión. Acción galvánica. Tipos de corrosión. Grosor Áreas suxeitas a maior corrosión.
Pinturas mariñas. Tipos. Preparación de superficies. Sistemas de aplicación de pintura.
Inspeccións periódicas do casco en seco e a flote. |
7. Servizos xerais.
|
Lastre e deslastre. Achique e reachique.
Protección contra incendios.
Abandono.
Auga doce. Sanitaria.
Ventilación, calefacción e refrixeración.
Servizo de radio e electricidade.
Comunicacións internas. |
8. Equipos de carga e descarga.
|
Bodegas, cubertas de escotilla, puntais, guindastres.
Tanques, tubaxes, bombas. |
9. Equipos de propulsión, amarra e goberno.
|
Roda, telemotor, servomotor e timón. Tipos de timóns.
Equipos de fondeo. Cadeas. Áncoras
Equipos de amarre. Cabrestantes. Molinetes. Estachas.
Motor principal, motores auxiliares, cigüeñal, eixo, hélice. |
10. Hélice.
|
Teorías que explican a acción da hélice.
A construción e os materiais empregados nas hélices.
A hélice de control controlable.
A boquilla KORT.
A hélice "Voith Schneider".
Propulsión a jet.
Hélice con placas nos extremos das palas (TVF e CLT). |
11. Normativa.
|
Información xeral sobre disposicións legais e regulamentos que afectan a construción naval.
Disposicións do Convenio internacional SOLAS relativo á construción.
Sociedades de clasificación: fins, descrición xeral da súa normativa; o máis importante.
O actual regulamento español relativo ao recoñecemento de buques e a súa construción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A24 B1 B4 B5 B7 B15 C10 |
30 |
45 |
75 |
Obradoiro |
A3 A10 A24 B1 B4 B6 B7 B15 C10 |
28 |
28 |
56 |
Traballos tutelados |
A10 B1 B4 B5 B6 B7 B15 C10 |
0 |
11 |
11 |
Proba obxectiva |
A3 A10 A24 B1 B4 B5 B7 B15 C10 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases en pizarra apoiadas con presentacións PP. |
Obradoiro |
Clases de consolidación dos contidos en grupos reducidos. |
Traballos tutelados |
Traballos autónomos ou colectivos desenrolando contidos da materia. |
Proba obxectiva |
Evaluación dos coñecementos adquiridos no curso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Obradoiro |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Presencial.
Titoría en horario de titorías.
Email.
O profesor comprométese a responder canto antes todas as dúbidas enviadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A10 B1 B4 B5 B6 B7 B15 C10 |
Traballos tutelados (100%): En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
|
20 |
Proba obxectiva |
A3 A10 A24 B1 B4 B5 B7 B15 C10 |
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
80 |
|
Observacións avaliación |
- Students who follow the face-to-face course (80% attendance): The final grade of these students will be 80% objective test and 20% supervised work. The mark of the objective test will be the average of two partial exams. To be able to average these exams it is necessary to obtain a minimum grade of 4 out of 10. - Students who do not follow the face-to-face course (less than 80% attendance): Those students who do not follow the face-to-face course will have to pass the objective test of the subject with all the subject.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bonilla de la Corte, Antonio. (1984). Construcción naval y servicios. Madrid
House, David J. (2010). Elements of modern ship construction. Glasgow. Brown, Son & Ferguson
Taylor, D.A. (1998). Merchant ship construction. London. Marine Management (Holdings),
Pursey, H.J. (1994). Merchant ship construction Especially written for the Merchant Navy. 7th ed. Glasgow. Brown, Son & Ferguson
Eyres, D.J. (2007). Ship construction. 6th ed. Amsterdam. Elsevier
Dokkum, Klaas van. (2016). Ship knowledge : ship design, construction and operation. 9th ed. Enkhuizen. Dokmar |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Física/631G01103 | Química/631G01107 |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría do Buque I/631G01208 |
|
|