Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer cómo se garda e manipula a información nunha computadora |
|
B2 B8 B12
|
|
Evaluar expresións lóxicas usando o álxebra de Boole |
|
B2 B8
|
|
Identificar as diferentes compoñentes hardware dunha computadora |
A7
|
B8 B12
|
|
Ser capaz de ensamblar unha computadora a partires das suas compoñentes |
A7
|
B2 B6 B10 B11
|
|
Ser capaz de instalar varios Sistemas Operativos e aplicacións software nunha computadora |
A7
|
B2 B6 B10 B11
|
|
Ser capaz de instalar e configurar unha rede wi-fi |
A7
|
B2 B6 B10 B11
|
|
Deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos |
|
B6 B8 B12 B19
|
C3 C13
|
Ser capaz de efectuar diferentes tipos de consultas nunha Base de Datos |
|
B2 B6 B8 B10 B11 B19
|
C3 C6
|
Coñecer o funcionamento básico e as utilidades das follas de cálculo |
|
B8 B12 B19
|
C3 C13
|
Ser capaz de programar unha folla de cálculo para resolver diferentes tipos de problemas matemáticos |
|
B2 B5 B8 B10 B11 B19
|
C3 C5 C6 C9
|
Ser capaz de representar gráficamente e interpretar os resultados dunha folla de cálculo |
|
B2 B5 B8 B10 B11 B19
|
C3 C9
|
Ser capaz de configurar e manexar un Sistema de Información e Visualización de Cartas Electrónicas (SIVCE/ECDIS) |
A16
|
B12 B19
|
C3
|
Coñecer o sistema de balizamento da IALA |
A10
|
|
|
Ser capaz de planificar unha derrota usando cartas electrónicas |
A10 A14
|
B2 B6 B8 B10 B11 B12 B19
|
C3 C6
|
Ser capaz de determinar a situación nunha carta electrónica usando distintos métodos |
A14 A16
|
B2 B6 B8 B10 B11 B19
|
C3 C5 C6
|
Coñecer os aspectos básicos dos Sistemas de Información Xeográfica e os estándares dos servicios OGC que garanten a interoperabilidad entre sistemas. |
|
B12 B19
|
C3 C9 C13
|
Ser capaz de usar ferramentas informáticas SIX nas que incorporar capas de información de utilidade tanto para a navegación como para a xestión no eido marítimo |
|
B2 B5 B8 B10 B11 B12 B19
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. CODIFICACION |
1.1. INTRODUCCION
1.2. NUMEROS DECIMAIS
1.3. NUMEROS BINARIOS
1.4. CONVERSION DECIMAL-BINARIO
1.5. REPRESENTACION DE NUMEROS NEGATIVOS
1.6. NUMEROS HEXADECIMAIS
1.7. CODIGO DECIMAL BINARIO (BCD)
1.8. CODIGOS ALFANUMERICOS
1.9. CODIGOS DE PARIDADE |
2. LOXICA BINARIA |
2.1. ALXEBRA DE BOOLE
2.2. FUNCIONS DIXITAIS BINARIAS
2.3. TABOAS DE VERDADE
2.4. PORTAS LOXICAS BASICAS
2.5. LOXICA PROPOSICIONAL |
3. HARDWARE |
3.1. UNIDADES FUNCIONAIS BASICAS
3.2. PLACA BASE
3.3. CPU
3.4. MEMORIA
3.5. SISTEMA DE INTERCONEXIÓN: BUSES
3.6. REDES |
4. SISTEMAS OPERATIVOS |
4.1. INTRODUCCION
4.2. PROCESOS E XESTION DO PROCESADOR
4.3. ADMINISTRACION DA MEMORIA
4.4. SISTEMAS DE ARQUIVOS
4.5. ENTRADA/SAIDA |
5. BASES DE DATOS |
5.1. INTRODUCCION
5.1. MODELO E-R
5.2. MODELO RELACIONAL
5.3. S.G.B.D.
5.4. TABOAS
5.5. CONSULTAS
5.6. APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
6. FOLLA DE CALCULO |
6.1. INTRODUCCION
6.2. FILAS E COLUMNAS
6.3. TIPOS DE DATOS
6.4. FORMATOS
6.5. FORMULAS
6.6. REFERENCIAS
6.7. FUNCIONS
6.8. GRAFICOS
6.9. APLICACION AO MUNDO MARITIMO |
7. NAVEGACIÓN |
7.1. SIVCE/ECDIS
7.2. PUBLICACIÓNS NÁUTICAS
7.3. CARTAS NÁUTICAS
7.4. DERROTA
7.5. BALIZAMENTO IALA
7.6. EXERCICIO PRÁCTICO |
8. SISTEMAS DE INFORMACIÓN XEOGRÁFICA |
8.1. INTRODUCCIÓN AOS SIX
8.2. SERVICIOS DA OGC
8.3. SOFTWARE SIX
8.4. CASOS PRÁCTICOS CON APLICACIÓN Á NAVEGACIÓN MARÍTIMA |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT. |
Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 B8 B12 C13 |
22 |
22 |
44 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B6 B10 B11 B12 B19 C3 |
9 |
0 |
9 |
Solución de problemas |
B2 B5 B19 |
2 |
4 |
6 |
Traballos tutelados |
B6 B8 B10 B11 B12 B19 C3 C9 C13 |
2 |
6 |
8 |
Presentación oral |
B2 B5 B10 B11 B12 B19 C3 C5 C6 C9 |
3 |
6 |
9 |
Proba mixta |
B10 B2 |
2 |
4 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
A14 A16 A37 A49 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B19 C3 C5 C6 C9 C13 |
14 |
42 |
56 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaránselle ao alumnado ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Os conceptos básicos serán traballados individualmente polo alumno no aula contando coa asistencia do profesor e utilizando exercícios ou tutoriais que este previamente terá preparados na plataforma de aprendizaxe da universidade. Ademáis tamén se lles proporcionarán vídeos que poden visualizar de maneira asíncrona. |
Prácticas de laboratorio |
Unha vez tratados os temas de Hardware e Sistemas Operativos, o alumnado deberá poñer en práctica os coñecementos teóricos adquiridos, para o que deberán ensambar equipos informáticos, instalar distintos S.O., e configurar un S.O. e unha rede wi-fi. Estas prácticas levaránse a cabo nun laboratorio (taller de montaxe). |
Solución de problemas |
As clases maxistrais dos 2 primeiros temas combinaránse coa resolución de problemas escritos no aula, debatindo as solucións co alumnado para afianzar os coñecementos matemáticos nos que se basea o funcionamento das computadoras. |
Traballos tutelados |
Proporase ao alumnado o desenvolvemento dun primeiro traballo en equipo tutelado sobre o hardware dos ordenadores, co obxetivo de profundizar na aprendizaxe deste tema, incidindo especialmente nos últimos desenrolos postos no mercado.
Ao final do curso se proporá un segundo traballo individual sobre os tres últimos temas da materia, no que teñan que por en práctica o que aprenderon sobre o manexo do catálogo para a adqusición de licencias de cartas ENC, manexo dun ECS para o trazado de derrotas e situación sobre a carta, programación dunha folla de cálculo para o cálculo de rumbos, distancias, situacións estimadas e ETAs dunha derrota, e o manexo dun SIG para a importación e creación de capas con información espacial e a visualización de datos de terceiros a través dos protocolos da OGC. |
Presentación oral |
Exposición do traballo tutelado na clase diante dos compañeiros, respondendo ao final da mesma ás preguntas dos seus compañeiros e o profesorado.
|
Proba mixta |
A primeira parte da proba consistirá nun cuestionario de problemas en Moodle sobre os temas de Codificación e Lóxica Binaria.
A segunda parte da proba consistirá nun exercicio práctico sobre Bases de Datos e entrega por medio dunha tarefa de Moodle. |
Prácticas a través de TIC |
Proporánse ao alumnado exercicios prácticos para adquirir as destrezas necesarias no uso de determinadas aplicacións informáticas útiles para o desenvolvemento da sua profesión no ámbito marítimo, de modo que o alumnado terá que poñer en práctica os coñecementos adquiridos e comprobar que estos permítenlle resolver problemas reais. Estas prácticas poderánse levar a cabo tanto nunha Aula de Informática coma nos ordenadores personais do alumnado coas suas propias aplicacións ou facendo uso de escritorios virtuais VDI. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Presentación oral |
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
|
Descrición |
A atención personalizada é imprescindible para dirixir ao alumnado na realización dos problemas propostos e para as prácticas no Aula de Informática.
Realizarase no despacho do profesorado nos horarios de titorías establecido a comezo de curso e posto en coñecemento do alumnado polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade.
Ademais o profesorado tamén poderá resolver as dúbidas recibidas por medios electrónicos como correo electrónico ou foros creados a tal efecto na plataforma de teleaprendizaxe da universidade, ou videoconferencias a través de Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B6 B8 B10 B11 B12 B19 C3 C9 C13 |
Avaliación do desenvolvemento e exposición en clase do traballo sobre hardware proposto polo profesor. |
60 |
Presentación oral |
B2 B5 B10 B11 B12 B19 C3 C5 C6 C9 |
No traballo avaliarase:
- Contido: 40%
- Estructura: 30%
- Investigación: 15%
- Orixinalidade: 15%
Na presentación oral avaliarase:
- Coñecemento do tema: 35%
- Postura e contacto visual: 23%
- Voz: 29%
- Linguaxe, gramática, vocabulario e estilo: 12% |
5 |
Proba mixta |
B10 B2 |
Avaliarase da seguinte maneira:
- Codificación e Lóxica Binaria: 20 ptos
- Base de Datos: 15 ptos |
35 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación desta materia farase a partir de TRABALLOS TUTELADOS + PROBA MIXTA: - Traballos tutelados (65%):
- Traballo de hardware e presentación oral (5%): desenvolvemento dun trabajll tutelado en equipo sobre o hardware dos ordenadores e exposición do mesmo ante os seus compañeiros.
- Traballo final de Navegación (60%): desenvolvemento dun traballo individual sobre os tres últimos temas da materia, nol que teñan que por en práctica o que aprenderon sobre o manexo do catálogo para a adquisición de licencias de cartas ENC, manexo dun ECS para o trazado de derrotas e situación sobre a carta, programación dunha folla de cálculo para o cálculo de rumbos, distancias, situacions estimadas e ETAs dunha derrota, e o manejo dun SIG para a importación e creación de capas con información espacial e a visualización de datos de terceiros a través dos protocolos da OGC.
- Cuestionario de problemas en Moodle sobre os temas de Codificación e Lóxica Binaria (20%).
- Exercicio práctico sobre Bases de Datos e entrega por medio dunha tarefa de Moodle (15%).
OBSERVACIONS: Primera oportunidade: para poder aprobar a materia será necesario - Alcanzar unha Nota total (traballos tutelados + proba mixta) como mínimo do 50% da nota máxima.
- Entregar e exponer os traballos tutelados na data que se indique.
- Modalidade de Avaliación Continua.
- Exame final: aqueles alumnos que non acaden a nota suficiente para aprobar poderán repetir no exame da primeira oportunidade as partes da proba mixta que teñan suspensas.
Segunda oportunidade: nesta oportunidade - Aplicaránse os mesmos criterios para aprobar que na primeira oportunidade.
- Tan só se guardará a nota do traballo de hardware, e se terá que repetir o traballo de Navegación e a proba mixta
Os criterios de avaliación contemprados no cadro A-II/1 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teránse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Borruel, F. (2002). Access 2000. Madrid
Ujaldón, M. (2001). Arquitectura del PC. Madrid
Prieto, A. (2005). Conceptos de informática. Madrid
Floyd, T.L. (2006). Fundamentos de Sistemas Digitales. Madrid
Longley P, Goodchild M, Maguire D, Rhind D. (2001). Geographic Information Systems and Science. John Wiley & Sons
Rodríguez, J. (2001). Microsoft Excel 2002. Iniciación y referencia. Madrid
Delgado J.M., Paz F. (2009). OpenOffice.org 3.0. Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I/631G01101 | Expresión Gráfica/631G01102 | Física/631G01103 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Matemáticas II/631G01106 | Inglés I/631G01108 |
|
Materias que continúan o temario |
Economía Marítima/631G01201 | Navegación I/631G01202 | Electricidade e Electrónica/631G01206 | Collision Rules, signals, bouyage system and ISM Code (Reglamento de Abordaxes, Sinales, Sistema de balizamento e Código ISM)/631G01303 | Informática Aplicada/631G01501 |
|
|