Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacitar para realizar o estudo da manobrabilidade dun barco baseado en diferentes probas para a súa determinación e saber construír os gráficos correspondentes para o seu uso. |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C9 C10
|
Coñecemento do estado da arte en termos de sistemas de propulsión do buque e temóns de alta eficiencia de última xeración, e o control deles polo manobristra.
|
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C9 C10
|
Analizar as forzas presentes para saber facer un uso óptimo dos medios de manobra do buque e ter a capacidade de poder afrontar situacións imprevisibles que poidan xurdir no desenvolvemento da manobra. |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C9 C10
|
Coñecer os efectos derivados da navegación en augas restrinxidas polo seu calado e / ou pola súa anchura e, en particular, a interacción do buque con outro buque, coa beira e co fondo. |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C8 C10
|
Adestrar para o estudo, planificación, desenvolvemento e execución das manobras de recalada, fondeo, entrada, descarga e saída de diferentes portos e terminais con distintos tipos de buques. |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C9 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución.
|
Obxectivos. Guía Docente. STCW 1978/2010. IMO Model Course 7.01. |
2. Criterios de maniobrabilidade do buque.
|
Definicións SOLAS Circulares da OMI. Probas. Curva de Evolución. Punto de pivote. |
3. Equipos para a Manobra.
|
Hélice. Temón. Equipo de goberno. Piloto Automático. Temón / Indicadores ROT.
|
4. Xestión do Puente.
|
STCW. BTM. Planificación. Briefings. Manning Formación. Organización. Ordes permanentes. Práctico. Fatiga. Comunicacións. Punto único de fallo. |
5. Efectos de augas pouco profundas.
|
Hidrodinámica. Squat. Efecto beira. Interacción do buque. Radio de xiro. Correntes
|
6. Conceptos básicos de manobra.
|
Efecto temón-hélice. Efecto do vento. Efecto da corrente. |
7. Operacións de atracada.
|
Atracada. Desatracada. Aproximándose ó peirao. Marxes de seguridade. Uso de cabos. Uso de áncoras. Manobras Típicas. |
8. Amarre.
|
Cabos. Maquinillas. Forzas. Configuracións de amarre. Equipos de cuberta. Secuencias. Prevención de accidentes.
|
9. Fondeo.
|
Maquinillas. Equipo de cuberta. Secuencias. Garreo. Prevención de accidentes. |
10. Estación de Prácticos.
|
Aproximación. Aparellando a escala de Práctico. Intercambio Capitán Práctico. |
11. Remolcadores
|
Porto. Escolta. Prevención de accidentes. |
12. Alta Mar.
|
6 DOF. Ondas. COLREG Código IS 2008. Manobras de emerxencia: remolque. MOB, IAMSAR. Mal tempo.
|
13. Accidentes Marítimos.
|
Análise. Análise de casos. |
Planificación da viaxe.
|
SOLAS V. IMO Circulares. BTM. Exercicios. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C10 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22 C6 C8 C9 C10 |
22 |
44 |
66 |
Estudo de casos |
A10 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B3 B5 B14 B15 B16 C8 |
9 |
18 |
27 |
Traballos tutelados |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 |
0 |
20 |
20 |
Proba práctica |
B1 B2 B5 B9 B14 B15 B16 |
9 |
9 |
18 |
Proba mixta |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22 C6 C9 C10 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
14 |
0 |
14 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
A primeira clase da materia adicarase a presentar a materia: obxectivos, metodoloxías e normas.
Intentarase coñecer as motivacións e as bases formativas dos alumnos coa materia.
|
Sesión maxistral |
Presentación oral dos temas que compoñen a materia, buscando tamén a participación activa de todos os alumnos. Algúns contidos pódense desenvolver en inglés.
Como soporte pódese utilizar .ppt, software técnico (CAD, Maxsurf, etc) e vídeos.
As técnicas de Role Playing poden intercalarse para simular accións reais durante as manobras (ponte, proa, popa, etc).
Será necesaria a unha asistencia mínima do 80% para cualificar a avaliación continua.
A falta de puntualidade pode ser motivo para non ser aceptado na aula.
|
Estudo de casos |
Análisis de los accidentes marítimos relacionados con el tema. |
Traballos tutelados |
Un exemplo de Traballo Tutelado pode ser a elaboración dun caso práctico de Plan de Viaxe, tendo en conta para o seu desenrolo temas relacionadas ca materia.
|
Proba práctica |
Cálculos a tener en cuenta nun Voyage Plannig (squat, wheel-over point, etc).
Cálculos numéricos doutros contidos da materis.
Simulación de situacións reais ralacionadas ca materia. |
Proba mixta |
Para ter o dereito a avaliación continua, xustificaranse polo menos o 80% da asistencia ás clases.
O exame final da materia nas oportunidades de xaneiro e xullo consistirá xeralmente nunha serie de preguntas conceptuais, outras sobre manobras teóricas e algún problema (squat, etc).
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Proba práctica |
|
Descrición |
Presencial.
Tutoría en horario de tutorías.
Email.
O profesor comprométese a responder canto antes todas as dúbidas enviadas.
En canto ao "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" o profesor poñerá a disposición da bibliografía da materia e a posibilidade de titorías en liña.
Profesor e alumnx coordinarán esta asistencia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22 C6 C9 C10 |
Para ter o dereito a avaliación continua, xustificaranse polo menos o 80% da asistencia ás clases.
O exame final da materia nas oportunidades de xaneiro e xullo consistirá xeralmente nunha serie de preguntas conceptuais, outras sobre manobras teóricas e algún problema (squat, etc).
O descoñecemento dalgúns conceptos básicos pode ser eliminatorio. Durante o curso iranse citando cales son. |
60 |
Traballos tutelados |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 |
En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica cos requerimentos do traballo.
- A exactitude dos cálculos empregados.
- A profundidade do contido.
- O dominio dos conceitos utilizados.
- O uso correcto da terminoloxía propia da materia.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
Un exemplo de Traballo Tutelado pode ser a elaboración dun caso práctico de Plan de Viaxe, tendo en conta para o seu desenrolo temas relacionadas ca materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Convenio STCW 2010: Os criterios de avaliación
contemplados no cadro A-II/1 do Código
STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta
á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MURDOCH, E., DAND, I. W., CLARKE, C. (2012). A Master’s Guide To Berthing. 2nd ed.. The Standard Club. London.
HOOYER, H. H. (1994). Behaviour and Handling of Ships. . Cornell Maritime Press, Maryland.
SWIFT, A.J. (2004). Bridge Team Management. 2nd ed . The Nautical Institute. London
BAUDU, H. (2018). Ship Handling. 2nd ed. . Dokmar. Vlissingen.
ROWE, R.W. (2000). The Shiphandler´s Guide.. The Nautical Institute, London.
HENSEN, H. (2003). Tug Use in Port. A practical guide. . The Nautical Institute, London. |
|
Bibliografía complementaria
|
GILARDONI, E. O, RETES, M. (2012). Maniobra de buques: teoría y práctica.. Mesa editorial. Buenos Aires
CLARK, I.C. (2009). Mooring and Anchoring Vol 1. Principles and Practice. . The Nautical Institute, London.
VERVLOESEM, W. (2009). Mooring and Anchoring Vol 2. Inspection and Maintenance. . The Nautical Institute, London.
CLARK, I.C. (2005). Ship Dynamics for Mariners. . The Nautical Institute, London.
BARRASS, C.B. (2009). Ship Squat and Interaction. . Witherby, Edinburgh.
NASH, N. (2018). Shiphandling - Passenger Ships Without Tugs. . Witherby Publishing Group. Livingston
INOUE K. (2014). Theory and Practice of Shiping Handling. . ITU Vakfi. Istambul. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construcción Naval/631G01105 | Sistemas Enerxéticos e Auxiliares do buque/631G01204 | Manobra I/631G01207 | Teoría do Buque I/631G01208 | Navegación e Organización do Buque/631G01212 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Navegación II/631G01306 | Collision Rules, signals, bouyage system and ISM Code (Reglamento de Abordaxes, Sinales, Sistema de balizamento e Código ISM)/631G01303 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|