Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de publicar información nun blog |
|
B6 B8 B12 B19
|
C3 C7 C8 C13
|
Ser capaz de compartir información cos compañeiros facendo uso do almacenamento virtual na rede |
|
B6 B12 B19 B22
|
C3
|
Ser capaz de establecer unha rede de contactos profesionais |
|
B6 B12 B19
|
C3
|
Coñecer as utilidades e as posibilidades de programación avanzadas das follas de cálculo |
A14 A34 A36
|
B8 B12 B14 B19 B22
|
C3 C7 C8 C13
|
Ser capaz de desenrolar unha aplicación para o cálculo da carga, calados, estabilidade e resistencia estructural do buque |
A22 A31 A32
|
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19
|
C3
|
Ser capaz de programar complementos relacionados co mundo marítimo para unha folla de cálculo |
A14 A22 A31 A32 A34 A36
|
B2 B5 B6 B8 B10 B12 B15 B16 B19
|
C3
|
Saber deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos |
A22
|
B6 B8 B12 B14 B19 B22
|
C3 C13
|
Ser capaz de integrar a información dunha Base de Datos nunha folla de cálculo |
A22
|
B2 B5 B6 B8 B10 B12 B19
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. FORMULARIOS, CONTROIS E OBXETOS DE DEBUXO |
1.1. INTRODUCCION
1.2. FORMULARIOS
1.3. CONTROIS
1.4. ENGADINDO INTERACTIVIDADE
1.5. OBXETOS DE DEBUXO |
2. MACROS |
2.1. INTRODUCCION
2.2. ENGADIR A SOLAPA DE DESENROLO
2.3. HABILITAR AS MACROS
2.4. INICIAR O GRABADOR DE MACROS
2.5. OPCIONS DO GRABADOR DE MACROS
2.6. GRABAR UNHA MACRO
2.7. EXECUTAR UNHA MACRO
2.8. EDITAR UNHA MACRO |
3. VBA BASICO |
3.1. A LINGUAXE
3.2. EDITOR VBA
3.3. OBXETOS DE EXCEL VBA
3.4. VARIABLES
3.5. CONSTANTES
3.6. CADROS DE DIALOGO |
4. PROGRAMACION |
4.1. O CODIGO
4.2. CONTROLANDO A EXECUCION DO CODIGO
4.3. MANIPULANDO OBXETOS E COLECCIONS
4.4. PROPIEDADES DE APLICACION UTILES
4.5. OBXETOS RANGO |
5. PROCEDEMENTOS |
5.1. PROCEDEMENTOS SUB
5.2. PROCEDEMENTOS FUNCTION
5.3. ARGUMENTOS DOS PROCEDEMENTOS
|
6. FORMULARIOS DE USUARIO |
6.1. ALTERNATIVAS
6.2. CREAR UN FORMULARIO DE USUARIO |
7. INTEGRACION DUNHA FOLLA DE CALCULO CUN BANCO DE DATOS |
7.1. INTRODUCCION
7.2. ADO
7.3. DESDE ACCESS A EXCEL
7.4. DESDE EXCEL A ACCESS
7.5. SQL
7.6. OBXETO RECORDSET |
8. PERSONALIZACION |
8.1. BARRA DE BOTONS
8.2. COMPLEMENTOS |
9. BLOGS |
9.1 INTRODUCCION
9.2. PUBLICACION
9.3. BLOG MARINA MERCANTE
9.4. WORDPRESS |
10. REDES SOCIAIS |
10.1 INTRODUCCION
10.2. LINKEDIN |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 |
8 |
16 |
24 |
Proba obxectiva |
B2 B5 B10 B12 B14 B16 B19 B22 C3 |
2 |
10 |
12 |
Traballos tutelados |
A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 |
26 |
52 |
78 |
Aprendizaxe colaborativa |
B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
A14 A34 A36 B8 B12 B14 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumnado. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso, e usarase durante o traballo non presencial do alumnado.
Os problemas propostos estarán relacionados coa clase maxistral anterior. Os exercicios que o alumnado resolva deberá entregalos a través da plataforma virtual antes de que remate o prazo de entrega. Para os exercicios nos que o alumnado teña problemas se lle proporcionará un prazo moito más longo, que rematará preto do final do cuadrimestre. |
Proba obxectiva |
O alumnado que non acade unha nota mínima dun 5 cos problemas e traballos propostos ao longo do curso terá dereito a realizar unha proba obxectiva, que consistirá na resolución de problemas semellantes aos propostos ao longo do cuadrimestre.
A proba desenvolverase facendo uso de Moodle e Teams. |
Traballos tutelados |
Proporase ao alumnado o desenvolvemento dunha aplicación de carga para un barco que poderá ir desenvolvendo ao longo do cuatrimestre, incorporando nela os coñecementos adquiridos durante as sesións maxistrais.
|
Aprendizaxe colaborativa |
O alumnado usará o almacenamento na nube para compartir materiais da clase, e terá que crear un perfil nunha rede social que lle poida facilitar a busqueda de traballo e contactos profesionais, e tamén terá que contribuir nun blog con algunha aportación propia. |
Sesión maxistral |
As sesións desenvolveránse a través de Teams e complementaranse con vídeos en Stream. A semana anterior á exposición dun tema, o profesor colgará os contidos en Moodle. proporcionándoselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Despois da exposición do tema, os conceptos básicos serán traballados individualmente en ordenador por parte do alumnado no aula contando coa asistencia do profesorado.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada é imprescindible para dirixir ao alumnado na realización do traballo proposto, tratando de aportar solución ao problemas e dúbidas que vaian aparecendo ao longo do desenvolvemento do mesmo, así como para orientar ao alumnado na resolución dos problemas que lles crearon máis dificultades.
Farase uso dos seguintes medios:
- Correo electrónico. Diariamente. Uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle. Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de arquivos para a súa descarta nos que teñen que resolver exercicios prácticos e vídeos de elaboración propia en Stream nos que se explica a resolución dos exemplos. Ademáis, dispoñen de enlaces a páxinas web con manuais e titoriais.
- Teams: 2 sesións semanais de 2 horas na franxa horaria para o seguimento e apoio dos traballos tutelados e resolución de problemas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 |
A resolución de problemas por ordenador relacionados cos contidos das clases maxistrais valorarase ata un máximo de 30 puntos.
Os exercicios entregados fora de prazo valoraránse ao 50%. |
30 |
Traballos tutelados |
A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 |
O desenvolvemento dunha aplicación de carga valorarase ata un máximo de 50 puntos. |
50 |
Aprendizaxe colaborativa |
B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
A participación activa nunha rede social profesional valorarase ata un máximo de 10 puntos.
A participación nun blog da materia valorarase ata un máximo de 10 puntos |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia será on-line. O alumno ten dúas posibilidades de avaliación:
1. AVALIACIÓN CONTINUA. Mediante esta via, o alumno ten a posibilidade de superar a asignatura por curso mediante a presentación dunha aplicación de carga, a resolución de problemas, a participación nunha rede social e nun blog. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba final da 1ª oportunidade.
2. PROBA OBXECTIVA FINAL. Esta via aplicarase cando o alumno non acade un mínimo de 50 puntos ao longo do cuatrimestre. Neste caso o alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Teaching Soft Group (2011). Access 2010: curso práctico. Paracuellos de Jarama, Madrid: Ra-Ma
Walkengach, John (2007). Excel 2007 power programming with VBA. Hoboken, N.J.: Wiley
McFedries, Paul (2010). Excel 2010: fórmulas y funciones. Madrid: Anaya Multimedia
Carbonell, Lorenzo (1997). Introducción práctica a las bases de datos. Alicante: Universidad de Alicante
Martin iglesias, Joaquín P. (2011). Manual imprescindible de servicios Google como herramienta educativa. Madrid: Anaya Multimedia
Jeschke, Egbert (2011). Microsoft Excel 2010, Formulas & Functions Inside Out. Hoboken, N.J,: Microsoft Press
Derrett, D.R. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Oxford: Butterworth-Heinemann
Sanchez, Yoani (2011). Wordpress: un blog para hablar al mundo. Madrid: Anaya Multimedia |
Manuais en de carga e estabilidade en formato PDF específicos para o buque de traballo.
Apuntes e transparencias elaboradas polo profesor. |
Bibliografía complementaria
|
Alexander, Michael (2007). Microsoft Excel & Access integration with Office 2007. Indianapolis: Wiley
Monk, Ellen F (2012). Problem solving cases in Microsoft Access & Excel. Boston, MA: Course Technology
Bovey, Rob (2009). Professional Excel development: the definitive guide to developing applications using Microsoft Excel, VBA and .NET. Upper Saddle River (New Jersey): Addison-Wesley
Bottfried, Byron S. (1998). Spreadsheet tools for engineers. Boston: McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construcción Naval/631G01105 | Informática/631G01110 | Teoría do Buque I/631G01208 | Estiba/631G01301 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Teoría do Buque II/631G01404 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|