Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A14 |
Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación. |
A22 |
Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque. |
A31 |
Transporte de cargas perigosas. |
A32 |
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos. |
A34 |
Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
A36 |
Organizar, administrar e prestar os coidados médicos a bordo. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
Aprender en ámbitos de teleformación. |
B10 |
Versatilidade. |
B12 |
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B19 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C13 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ser capaz de publicar información nun blog |
|
B6 B8 B12 B19
|
C3 C7 C8 C13
|
Ser capaz de compartir información cos compañeiros facendo uso do almacenamento virtual na rede |
|
B6 B12 B19 B22
|
C3
|
Ser capaz de establecer unha rede de contactos profesionais |
|
B6 B12 B19
|
C3
|
Coñecer as utilidades e as posibilidades de programación avanzadas das follas de cálculo |
A14 A34 A36
|
B8 B12 B14 B19 B22
|
C3 C7 C8 C13
|
Ser capaz de desenrolar unha aplicación para o cálculo da carga, calados, estabilidade e resistencia estructural do buque |
A22 A31 A32
|
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19
|
C3
|
Ser capaz de programar complementos relacionados co mundo marítimo para unha folla de cálculo |
A14 A22 A31 A32 A34 A36
|
B2 B5 B6 B8 B10 B12 B15 B16 B19
|
C3
|
Saber deseñar correctamente as táboas dunha Base de Datos |
A22
|
B6 B8 B12 B14 B19 B22
|
C3 C13
|
Ser capaz de integrar a información dunha Base de Datos nunha folla de cálculo |
A22
|
B2 B5 B6 B8 B10 B12 B19
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. FORMS, CONTROLS & DRAWING OBJECTS |
1.1. INTRODUCTION
1.2. FORMS
1.3. CONTROLS
1.4. ADDING INTERACTIVITY
1.5. DRAWING OBJECTS |
2. MACROS |
2.1. INTRODUCTION
2.2. ADDING THE DEVELOPER TAB
2.3. ENABLE MACROS
2.4. STARTING EXCEL MACRO RECORDER
2.5. MACRO RECORDER OPTIONS
2.6. RECORDING THE MACRO
2.7. RUNNING THE MACRO
2.8. EDITING THE MACRO |
3. VBA BASICS |
3.1. LANGUAGE
3.2. VBA EDITOR
3.3. EXCEL VBA OBJECTS
3.4. VARIABLES
3.5. CONSTANTS
3.6. DIALOG BOXES |
4. PROGRAMMING |
4.1. THE CODE
4.2. CONTROLLING CODE EXCECUTION
4.3. MANIPULATING OBJECTS & COLLECTIONS
4.4. USEFUL APPLICATION PROPERTIES
4.5 RANGE OBJECTS |
5. PROCEDURES |
5.1. SUB PROCEDURES
5.2. FUNCTION PROCEDURES
5.3. PROCEDURE ARGUMENTS
|
6. USER FORMS |
6.1. ALTERNATIVES
6.2. CREATING A USERFORM |
7. EXCEL & ACCESS INTEGRATION |
7.1. INTRODUCTION
7.2. ADO
7.3. FROM ACCESS TO EXCEL
7.4. FROM EXCEL TO ACCESS
7.5. SQL
7.6. RECORDSET OBJECT |
8. CUSTOMIZE |
8.1. EXCEL RIBBON
8.2. ADD-IN |
9. BLOGS |
9.1 INTRODUCTION
9.2. PUBLICATION
9.3. MARINA MERCANTE BLOG
9.4. WORDPRESS |
10. SOCIAL NETWORKS |
10.1 INTRODUCTION
10.2. LINKEDIN |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 |
8 |
16 |
24 |
Objective test |
B2 B5 B10 B12 B14 B16 B19 B22 C3 |
2 |
10 |
12 |
Supervised projects |
A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 |
26 |
52 |
78 |
Collaborative learning |
B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
4 |
8 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A14 A34 A36 B8 B12 B14 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
10 |
10 |
20 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumnado. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso, e usarase durante o traballo non presencial do alumnado.
Os problemas propostos estarán relacionados coa clase maxistral anterior. Os exercicios que o alumnado resolva deberá entregalos a través da plataforma virtual antes de que remate o prazo de entrega. Para os exercicios nos que o alumnado teña problemas se lle proporcionará un prazo moito más longo, que rematará preto do final do cuadrimestre. |
Objective test |
O alumnado que non acade unha nota mínima dun 5 cos problemas e traballos propostos ao longo do curso terá dereito a realizar unha proba obxectiva, que consistirá na resolución de problemas semellantes aos propostos ao longo do cuadrimestre.
A proba desenvolverase facendo uso de Moodle e Teams. |
Supervised projects |
Proporase ao alumnado o desenvolvemento dunha aplicación de carga para un barco que poderá ir desenvolvendo ao longo do cuatrimestre, incorporando nela os coñecementos adquiridos durante as sesións maxistrais.
|
Collaborative learning |
O alumnado usará o almacenamento na nube para compartir materiais da clase, e terá que crear un perfil nunha rede social que lle poida facilitar a busqueda de traballo e contactos profesionais, e tamén terá que contribuir nun blog con algunha aportación propia. |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións desenvolveránse a través de Teams e complementaranse con vídeos en Stream. A semana anterior á exposición dun tema, o profesor colgará os contidos en Moodle. proporcionándoselle ao alumno ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Despois da exposición do tema, os conceptos básicos serán traballados individualmente en ordenador por parte do alumnado no aula contando coa asistencia do profesorado.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada é imprescindible para dirixir ao alumnado na realización do traballo proposto, tratando de aportar solución ao problemas e dúbidas que vaian aparecendo ao longo do desenvolvemento do mesmo, así como para orientar ao alumnado na resolución dos problemas que lles crearon máis dificultades.
Farase uso dos seguintes medios:
- Correo electrónico. Diariamente. Uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle. Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de arquivos para a súa descarta nos que teñen que resolver exercicios prácticos e vídeos de elaboración propia en Stream nos que se explica a resolución dos exemplos. Ademáis, dispoñen de enlaces a páxinas web con manuais e titoriais.
- Teams: 2 sesións semanais de 2 horas na franxa horaria para o seguimento e apoio dos traballos tutelados e resolución de problemas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 B22 C3 |
A resolución de problemas por ordenador relacionados cos contidos das clases maxistrais valorarase ata un máximo de 30 puntos.
Os exercicios entregados fora de prazo valoraránse ao 50%. |
30 |
Supervised projects |
A22 A31 A32 B2 B5 B8 B10 B12 B15 B16 B19 C3 |
O desenvolvemento dunha aplicación de carga valorarase ata un máximo de 50 puntos. |
50 |
Collaborative learning |
B6 B8 B12 B19 B22 C3 C7 C8 C13 |
A participación activa nunha rede social profesional valorarase ata un máximo de 10 puntos.
A participación nun blog da materia valorarase ata un máximo de 10 puntos |
20 |
|
Assessment comments |
A avaliación da materia será on-line. O alumno ten dúas posibilidades de avaliación:
1. AVALIACIÓN CONTINUA. Mediante esta via, o alumno ten a posibilidade de superar a asignatura por curso mediante a presentación dunha aplicación de carga, a resolución de problemas, a participación nunha rede social e nun blog. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba final da 1ª oportunidade.
2. PROBA OBXECTIVA FINAL. Esta via aplicarase cando o alumno non acade un mínimo de 50 puntos ao longo do cuatrimestre. Neste caso o alumno examinarase do temario completo, e o 100% da nota virá de esta proba obxectiva.
|
Sources of information |
Basic
|
Teaching Soft Group (2011). Access 2010: curso práctico. Paracuellos de Jarama, Madrid: Ra-Ma
Walkengach, John (2007). Excel 2007 power programming with VBA. Hoboken, N.J.: Wiley
McFedries, Paul (2010). Excel 2010: fórmulas y funciones. Madrid: Anaya Multimedia
Carbonell, Lorenzo (1997). Introducción práctica a las bases de datos. Alicante: Universidad de Alicante
Martin iglesias, Joaquín P. (2011). Manual imprescindible de servicios Google como herramienta educativa. Madrid: Anaya Multimedia
Jeschke, Egbert (2011). Microsoft Excel 2010, Formulas & Functions Inside Out. Hoboken, N.J,: Microsoft Press
Derrett, D.R. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Oxford: Butterworth-Heinemann
Sanchez, Yoani (2011). Wordpress: un blog para hablar al mundo. Madrid: Anaya Multimedia |
Manuais en de carga e estabilidade en formato PDF específicos para o buque de traballo.
Apuntes e transparencias elaboradas polo profesor. |
Complementary
|
Alexander, Michael (2007). Microsoft Excel & Access integration with Office 2007. Indianapolis: Wiley
Monk, Ellen F (2012). Problem solving cases in Microsoft Access & Excel. Boston, MA: Course Technology
Bovey, Rob (2009). Professional Excel development: the definitive guide to developing applications using Microsoft Excel, VBA and .NET. Upper Saddle River (New Jersey): Addison-Wesley
Bottfried, Byron S. (1998). Spreadsheet tools for engineers. Boston: McGraw-Hill |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Naval Construction/631G01105 | Informatics/631G01110 | Ship's Theory I/631G01208 | Cargo Stowage/631G01301 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Ship's Theory II/631G01404 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|