Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar axeitadamente os elementos esenciais que configuran os impostos |
A16
|
|
|
Identificación dos diferentes tipos de ingresos públicos |
A16
|
|
C1
|
Comprender os efectos económicos dos impostos sobre as decisións das empresas |
A9 A10 A11 A16 A17 A21
|
|
C8
|
Coñecer a estrutura do sistema fiscal español distinguindo claramente os recursos tributarios que corresponden aos distintos niveis de facenda |
A7 A16
|
|
|
Ser capaz de enmarcar a imposición empresarial no sistema fiscal español |
A7
|
|
|
Adquirir unha visión xeral das obrigas tributarias das empresas |
A7
|
|
|
Identificar os impostos correspondentes aos distintos tipos de empresas |
A3 A7 A12 A13 A16 A18 A19
|
|
|
Ser capaz de interpretar axeitadamente a normativa fiscal e aplicala de forma correcta á resolución de casos prácticos |
A1 A2 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11 B12
|
C1 C7
|
Coñecer o IRPF en vigor |
A7 A16
|
|
|
Conseguir soltura na aplicación práctica do IRPF á actividade empresarial |
A7 A20
|
B6 B13
|
C3
|
Identificar as fontes que permiten a actualización permanente da normativa tributaria |
A7
|
B7 B8 B9
|
C3 C7
|
Utilizar os recursos informáticos dispoñibles na administración para o cumprimento das obrigas tributarias de empresarios e profesionais. |
A5 A14 A15 A20 A23
|
|
C3
|
Capacidade de expresión oral e escrita |
|
|
C1 C2
|
Capacidade de análise do entorno económico e social. |
|
B14
|
C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptos básicos
|
1.1. Ingresos públicos: definición e principais categorías
1.2. Tributos: definición, categorías e elementos esenciais.
1.3. Impostos: clasificación, principios e efectos económicos. |
2. Sistema fiscal español. |
2.1. Evolución do sistema fiscal español e comparación cos países da OCDE.
2.2. Aspectos básicos da fiscalidade internacional.
2.3. Descentralización fiscal en España: Estado, Comunidades Autónomas e Facendas Locais. |
3. Fiscalidade empresarial en España.
|
3.1. Esquema xeral.
3.2. Implicacións fiscais da forma xurídica e do tamaño da empresa.
3.3. Principais obrigas formais de empresarios e profesionais. |
4. Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas. |
4.1. Esquema xeral.
4.2. Liquidación do imposto.
4.3. Pagos a conta e xestión do imposto.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A9 A16 A17 A18 A19 A21 B14 C4 C5 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A3 A7 B8 B9 B10 |
15 |
30 |
45 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A20 B7 C3 C6 |
8 |
16 |
24 |
Proba obxectiva |
A3 A7 B1 B3 B4 B5 C1 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
A1 A2 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A20 A23 B2 B6 B11 B12 B13 C2 C7 |
17 |
51 |
68 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Sesión dedicada a ofrecer unha visión global da materia que se vai a impartir, enmarcándoa no ámbito da Facenda Püblica. |
Sesión maxistral |
Exposición oral da profesora dos aspectos fundamentais dos temas do programa. |
Prácticas a través de TIC |
Traballos prácticos que se realizarán utilizando os recursos da páxina web da AEAT. |
Proba obxectiva |
Exame que constará dunha parte teórcia e outra práctica sobre o contido da materia |
Solución de problemas |
Resolución polos alumnos de exercicios e supostos prácticos de liquidación de impostos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Resolución polos alumnos de exercicios e supostos prácticos de liquidación de impostos.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A5 A20 B7 C3 C6 |
Prácticas na aula de informática utilizando os programas de axuda da AEAT. O alumno terá que resolver distintos exercicios que serán avaliables, incluirase unha declaración do IRPF co programa de axuda da AEAT. Exercicios que deberán entregar á profesora. |
20 |
Proba obxectiva |
A3 A7 B1 B3 B4 B5 C1 |
É un exame escrito que constará de dous partes: unha parte teórica e unha parte práctica de liquidación de impostos. A cualificación da proba farase sobre 10 puntos, que será o resultado da valoración conxunta das dúas partes , sendo necesario alcanzar un mínimo en cada unha delas (2,5 puntos). |
40 |
Solución de problemas |
A1 A2 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A20 A23 B2 B6 B11 B12 B13 C2 C7 |
Resolución de exercicios e supostos prácticos de liquidación que deberá entregar o alumno á profesora. |
40 |
|
Observacións avaliación |
O exame escrito realizarase nas datas fixadas polo centro á finalización do primeiro cuadrimestre e no mes de xullo. Dita proba obxectiva cualificarase sobre un máximo de 10 puntos. A cualificación obtida ponderarase polo 70% para formar a cualificación global da materia.Tanto a entrega de exercicios e supostos de liquidación resoltos polo alumno como a de traballos farase nas datas que estableza o profesor, pero sempre do período lectivo do primeiro cuadrimestre. Non se admitirán traballos fóra deste prazo, pero no caso de presentalos a súa cualificación manterase para a segunda oportunidade do mes de xullo. No mes de xullo só se realizará o exame escrito, non se admitirán a presentación do resto de probas que teñen que realizar Tal como establece o acordo marco para a elaboración das guías docentes da Facultade de Economía e Empresa:- Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. Oportunidade adiantada e segunda oportunidade:os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carbajo Vasco, Domingo (2019). GPS Fiscal. Valencia, Tirant lo Blanch
Alonso Alonso, Roberto (2019). Impuesto sobre la renta de las personas físicas: comentarios y casos prácticos. CEF
AEAT (2020). Manuales Prácticos: IRPF. Madrid, AEAT
Málvarez Pascual, L (2016). Régimen Fiscal de la Empresa. Madrid, Tecnos
Albi Ibañez, E (2019). Sistema Fiscal Español, Tomos I y II. Barcelona, Ariel
(). www.aeat.es. |
Na bibliografía cítase a
última edición existente á data de peche desta guía docente, non
obstante, ao comezo do curso adoitan aparecer novas edicións que serán
as que deben utilizarse, debido ás constantes novidades que se producen
en materias estudadas nesta materia.
A páxina web da Axencia Estatal de Administración Tributaria é unha fonte básica para manterse actualizado na normativa fiscal. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|