Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
|
|
Aplicar á análise dos problemas criterios profissionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. Comunicarse con fluidez no seu contorno el trabalhar en equipo. |
|
|
|
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía
|
|
|
|
- Contribuir á formación integral do estudante complementando a aprendizaxe teórica e práctica.
- Facilitar o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional.
- Favorecer o desenvolvemento de competencias técnicas, metodolóxicas, persoais e participativas.
- Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo.
- Favorecer os valores da innovación, a creatividade e o emprendimento.
|
|
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
|
|
|
- Contribuir á formación integral do estudante complementando a aprendizaxe teórica e práctica.
- Facilitar o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional.
- Favorecer o desenvolvemento de competencias técnicas, metodolóxicas, persoais e participativas.
- Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo.
- Favorecer os valores da innovación, a creatividade e o emprendimento.
|
|
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
|
|
|
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
|
|
- Contribuir á formación integral do estudante complementando a aprendizaxe teórica e práctica.
- Facilitar o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional.
- Favorecer o desenvolvemento de competencias técnicas, metodolóxicas, persoais e participativas.
- Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo.
- Favorecer os valores da innovación, a creatividade e o emprendimento.
|
|
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
|
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
|
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
|
|
|
|
Adoptar unha actitud emprendedora e de colaboración. |
|
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnología e a información dispoñible para resolver problemas cos que deben afrontarse. |
|
|
|
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
|
|
Comprender e interpretar os obxectivos das políticas macroeconómicas monetarias, fiscais e de oferta |
|
|
|
Saber acceder ás fontes bibliográficas e ás fontes de datos económicos. |
|
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. MACROMAGNITUDES NA CONTABILIDADE NACIONAL |
TEMA 1.
1.1.- Macroeconomía e política macroeconómica
1.2.- Producto Nacional Bruto e Producto Nacional Neto
1.3.- Producto Interior Bruto
1.4.- Os problemas de medición da producción nacional
1.5.- Producción nominal e producción real
1.6.- Os índices de precios
1.7.- Renda Nacional, Renda Persoal, Renda dispoñible
1.8.- O Gasto. Os compoñentes da demanda agregada
1.9. Identidades Macroeconómicas importantes
|
TEMA 2. A RENDA DE EQUILIBRIO |
TEMA 2.
2.1. A producción de equilibrio
2.2. A función de consumo
2.2.1. Factores dos que depende o consumo
2.3. Outras formulacións da función de consumo
2.4. A función de aforro
2.5. A demanda de inversión
2.6. A determinación da renda de equilibrio nun modelo simple
2.7. A determinación da renda de equilibrio nun modelo con sector público
2.8. A estabilidade da renda de equilibrio
|
TEMA 3. O ESTUDO DO MULTIPLICADOR |
TEMA 3.
3.1. Efectos dun desprazamento da función de aforro
3.1.1. Variación da función de aforro
3.1.2. Variación da inversión
3.2. Introducción ó estudo dos multiplicadores
3.2.1. O multiplicador dinámico
3.2.2. O multiplicador con impostos fixos
3.3. O teorema do presuposto equilibrado
3.4. Deducción dos multiplicadores considerando os impostos en función da renda
3.4.1. Impostos crecentes coa renda
3.4.2. Multiplicador dunha variación da taxa impositiva
3.5. O multiplicador nunha economía aberta.
|
TEMA 4. A DEMANDA DE INVERSIÓN. A CURVA IS |
TEMA 4.
4.1. A introducción do tipo de xuro
4.2. A decisión de investir
4.3. A inversión coma un proceso de axuste de capital
4.4. Renda de equilibrio e tipo de xuro. A curva IS
4.4.1. A pendente da curva IS
4.4.2. Os desplazamentos da curva IS
|
TEMA 5. O MERCADO DO DIÑEIRO |
TEMA 5.
5.1. A oferta de diñeiro
5.2. A demanda de diñeiro
5.3. O equilibrio no mercado do diñeiro
5.4. O proceso de expansión do diñeiro bancario
5.5. Renda de equilibrio e tipo de xuro no mercado de activos. A curva LM
5.6. Os puntos á esquerda e á dereita das curvas IS e LM
5.7 A base monetaria
5.7.1. Relación entre a base monetaria e oferta monetaria. O multiplicador monetario
5.8. A demanda de diñeiro transaccional
5.9. Velocidade de circulación do diñeiro e demanda de diñeiro
5.10. A política monetaria e a trampa da liquidez
5.11. Os tipos de xuro do Eurosistema
|
TEMA 6. A CURVA DE DEMANDA AGREGADA |
TEMA 6.
6.1. A curva de demanda agregada
6.1.1. A representación gráfica da curva de demanda agregada
6.1.2. Os desplazamentos da curva de demanda agregada
6.2. Explicación analítica da curva de demanda agregada
|
TEMA 7. POLÍTICA FISCAL E POLÍTICA MONETARIA |
TEMA 7.
7.1. Introducción
7.2. A política fiscal
7.2.1. Un incremento do gasto público
7.2.2. O multiplicador do gasto público
7.2.3. Un cambio da taxa impositiva
7.2.4. O multiplicador dun cambio da taxa impositiva
7.2.5. O multiplicador do presuposto equilibrado
7.2.6. A efectividade da política fiscal
7.3. A política monetaria
7.3.1. Cambios na oferta monetaria
7.3.2. O multiplicador dos cambios da oferta monetaria
7.3.3. A efectividade da política monetaria
7.4. A eficacia e a certidume das políticas fiscal e monetaria
7.5. A interacción da política monetaria e fiscal
|
TEMA 8. O MERCADO DE TRABALLO E A OFERTA AGREGADA |
TEMA 8.
8.1. Os supostos fundamentais do modelo clásico
8.2. As diferencias entre o modelo clásico e o modelo keynesiano
8.3. A función de producción. Productividade total, media e marxinal.
8.4. A demanda de traballo neoclásica.
8.5. A oferta de traballo neoclásica
8.6. O modelo clásico completo
8.7. A oferta agregada na economía clásica. A curva de oferta agregada (SA)
8.8. Resultados da política fiscal no modelo clásico
8.9. Resultados da política monetaria no modelo neoclásico
8.10. Política monetaria con efecto riqueza no modelo clásico.
8.11. As políticas de oferta no modelo clásico
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
17 |
34 |
51 |
Proba obxectiva |
|
5 |
29 |
34 |
Solución de problemas |
|
25 |
25 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As actividades docentes do curso abarcarán clases maxistrais, ademais de clases prácticas. Utilizarase a linguaxe oral, a linguaxe matemática e a linguaxe gráfica para a explicación dos diferentes temas do programa docente. Todos os contidos someteranse ás probas obxectivas nas datas establecidas pola Facultade, tanto na primeira, coma na segunda oportunidade, coma na oportunidade adiantada. |
Proba obxectiva |
Os exames da asignatura se realizarán nas convocatorias oficiais, nas datas establecidas pola Facultade, tanto na primeira, coma na segunda oportunidade, coma na oportunidade adiantada. Esta proba se puntuará entre 0 e 4 puntos, debendo o alumno obter como mínimo 2 puntos para superar dita proba. Esta proba poderá consistir nunha batería de test con resposta múltiple, sendo correcta soamente unha. Os erros restarán puntuación. Algúns dos test poderán consistir na obtención de resultados de problemas, sendo o sistema de avaliación de estes test o mesmo que o dos restantes test. O exame tamén poderá conter temas de desenvolvemento do programa e/ou a proposta de problemas, pois consideramos que o desenvolvemento de contidos con linguaxe literario, gráfico e matemático é adecuado no estudo da Macroeconomía. |
Solución de problemas |
Na aula se podrán propoñer problemas que os alumnos deberán resolver, así como a realización de traballos. Os problemas e os casos terán estreita relación con cada un dos temas que se explicaron nas sesións maxistrais. A medida que se van explicando os temas, poderanse propoñer avaliacións dos temas tratados. Estas avaliacións non serán liberatorias en ningún caso. As puntuacións acadadas polos alumnos formarán parte do 60% asignado á solución de problemas na clase e mais á actividade de clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada ó alumno levarase a cabo de forma virtual. Se ben o tempo programado é de 15 horas, o profesor disporá dun maior número de horas para esta labor. Por tanto, a atención personalizada se debe entender como unha labor continua. Nesta actividade de atención personalizada ó alumno se inclue a acción de titoría en grupos reducidos, a razón de 4 horas por cada grupo de 15 alumnos. Esta actividade está incluida nas 15 horas de atención personalizada ó alumno que se recolle no apartado 4: Planificación.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: empregarase a plataforma Moodle, Teams e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. Terán a mesma obriga de realizaren actividades que o alumnado a tempo completo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
|
Esta proba se celebrará nas datas establecidas pola Xunta de Facultade, correspondentes ós exámenes finais, tanto na primeira oportunidade coma na segunda, coma na oportunidade adiantada de decembro. A nota máxima desta proba será de 4 puntos. Para superar a proba obxectiva o alumno debe acadar como mínimo 2 puntos no examen. O alumno se considerará aprobado na asignatura sempre que a súa nota total, suma da proba obxectiva (sempre que nela se obtiveran polo menos 2 puntos) e dos problemas ou actividades de clase propostas, sexa de 5 ou máis puntos. Esta proba poderá consistir nunha batería de test con respostas múltiples, sendo correcta unha delas. Algúns dos test poderán consistir na obtención de resultados de problemas. Os fallos restarán puntuación. A linguaxe literaria, gráfica e matemática resulta útil para valorar de maneira axeitada os coñecementos adquiridos. Por esta razón, tamén poderá consistir a proba obxectiva en preguntas de desenvolvemento do programa e/ou da realización de problemas. Neste caso, a calificación será tamén dun máximo de 4 puntos, sendo necesario acadar un mínimo de 2 puntos para poderse sumar á puntuación obtida no apartado de actividades. |
40 |
Solución de problemas |
|
O profesor propoñerá ós alumnos actividades que se deben desenvolver ó longo do curso. O profesor utilizará aquelas actividades, como solución de problemas e exposición de resultados, realización de exercicios sobre os contidos, e realización de traballos, que estime máis axeitada para o seguimento do curso. Se valorará a resolución e a exposición dos problemas ou traballos na clase, de forma individual ou en conxunto e mailas solucións dadas ós exercicios propostos. A calificación máxima destas actividades é de 6 puntos. Estas actividades poderanse avaliar tamén a través de cuestionarios que se presentarán periodicamente ós alumnos. O número de cuestionarios no cuadrimestre será de tres. As calificacións que se obteñan nestos cuestionarios se incluen no 60% reservado a actividade da clase. Para os alumnos que teñan dispensa académica de exención de asistencia ás clases estos cuestionarios poderanse realizar en datas e horarios diferentes dos establecidos para o resto dos alumnos. As puntuacións que se houberan acadado (máximo 6 puntos) non terán en ningún caso carácter liberatorio dos contidos do programa. |
60 |
|
Observacións avaliación |
1.-
Sobre a avaliación da segunda oportunidade e oportunidade adiantada a)
Segunda oportunidade: atendendo ao artigo 18, apartado 5, das Normas de
Avaliación, Revisión e Reclamacións das Calificacións dos Esstudos de Grado e
Mestrado, a segunda oportunidade deber garantir a posibilidade de superación da
materia polo estudante, polo que compre modificar os porcentagem de
cualificación respecto da primeira oportunidade. Polo tanto a solución de
problemas, pasaría a supoñer un 30% da cualificación e a proba obxectiva un
70%. Na segunda oportunidade conservaranse polo alumno as calificacións
acadadas na aviación continua (cunha ponderación de un 30%), pero non a acadada
na proba obxectiva. b)
Oportunidade adiantada: As condicións de avaliación da oportunidades
adiamantada (art. 19 das Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións das
Calificacións dos Esstudos de Grado e Mestrado Universitario) serán especificas
para esta oportunidade. Esta será evaluada por medio de unha proba que
representará o 100% da calificación final. 2.-
Sobre mínimos nos criterios de avaliación: Non
se require unha calificación mínima na parte da avaliación continua. Para a
proba obxectiva é necesario obter un 50% da calificación posible para poder
superar a materia. Este requisito aplícase tanto á primeira como á segunda
oportunidade. No conxunto das dúas partes o alumno deberá obter una
puntuación mínima de 5 puntos para superar a materia, pero sempre que na proba
obxectiva acade un mínimo do 50% da puntuación da proba. 3.-
Sobre as condicións de realización da avaliación final. Está
prohibido acceder á aula de examen con cualquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. 4.- A calificación de non
presentado corresponde cando o alumno sólo participe nas actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da calificación final,
con independencia da calificación acadada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MOCHÓN MORCILLO, F. , DE JUAN (2009). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. , DE JUAN (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICIOS. EDERSA
DORNBUSCH, R. Y S. FISCHER (VARIAS EDICIONES). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD, O (2017). MACROECONOMÍA. PEARSON
PATEIRO RODRÍGUEZ, C., L.A. VEIGA, L. VARELA, F. BRUNA (2014). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. . REPROGRAFÍA NOROESTE, S.L.
PATEIRO RODRÍGUEZ, C, M.J. FREIRE, L.A. VEIGA, L. VARELA, F. BRUNA, M. BARREIRO (2015). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. LIBRO DE PROBLEMAS, TEST Y EXÁMENES RESUELTOS. REPROGRAFÍA NOROESTE, S.L. |
|
Bibliografía complementaria
|
MOCHÓN, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMÍA, PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC-GRAW HILL
RODRÍGUEZ, J., F. MOCHÓN, Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
KRUGMAN, P. WELLS, R. y K. GRADDY (2015). FUNDAMENTOS DE ECONOMÍA . REVERTE
MOCHÓN, F. Y J. DÍAZ DE, REBECA (2010). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
ESCRIBÁ, F.J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MCGRAW HILL
JONES, CHARLES, I. (2009). MACROECONOMÍA. ANTONI BOSCH |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Se recomenda ó alumno un seguimento continuo da asignatura. Se
aconsella a asistencia ás sesións magistrais e ás actividades de solución de
problemas. Se aconsella ó alumno que resolva cantas dúbidas se lle presenten,
ben sexa na aula ou ben sexa na titoría. |
|