Datos Identificativos | 2020/21 | ||||||
Asignatura (*) | Estatística II | Código | 650G01018 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Grao | 2º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | Economía |
||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | |||||||
Descrición xeral |
A materia divídese en dúas partes: I. Nesta parte preséntanse os conceptos fundamentais da inferencia estatística, que permiten enfrontar a solución de problemas reais expostos en condicións de incerteza e ausencia de información sobre a totalidade da poboación. II. Nesta parte introdúcense os fundamentos básicos da análise multivariante e explícanse algúns dos métodos de maior interese, que permiten manexar gran cantidade de información tanto sobre variables como sobre individuos, e explícanse algúns dos métodos de maior interese. |
||||||
Plan de continxencia |
1. Modificacións nos contidos Non se producirán modificacións nos contidos da materia. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen Mantéñense as seguintes metodoloxías docentes: - actividades iniciais (non computa na avaliación) - sesión maxistral (non computa na avaliación) - prácticas a través das TIC (non computa na avaliación) - obradoiro (computa na avaliación) - traballos tutelados (computa na avaliación) *Metodoloxías docentes que se modifican Non se modifica ningunha metodoloxía. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado - Correo electrónico Diariamente. Os correos recibidos contestaranse no horario de tutoría do profesorado, salvo que a demanda de tutorías personalizadas obrigue a unha extensión do horario anunciado. As consultas realizadas durante o fin de semana non se contestarán ata o luns seguinte. Poderase utilizar tanto para consultar dúbidas como para facer o seguimento do traballo de curso ou para solicitar tutorías virtuais a través de Teams. - Moodle Diariamente. As mensaxes recibidas contestaranse no horario de tutoría do profesorado, salvo que a demanda de tutorías personalizadas obrigue a unha extensión do horario anunciado. De ser necesario crearanse no Moodle xeral da materia grupos específicos para as distintas titulacións e/ou grupos nos que se imparte a materia. Neste caso, as notificacións e discusións específicas para cada un deles realizaranse a través dos foros creados para ese efecto e non no foro xeral da materia. - Teams 1 ou 2 sesións semanais en grupos pequenos (máximo 8 persoas) para o seguimento do traballo de curso. Estas sesións realizaranse unha vez asignouse a cada grupo o traballo a realizar e ata o momento da entrega do mesmo. Os/as estudantes poderán ter, previa solicitude por mail, tutorías individuais ou de grupo realizadas a través de Teams. Estas tutorías só se realizarán de luns a venres, dentro do horario lectivo establecido pola Facultade de Economía e Empresa. 4. Modificacións na avaliación Non haberá modificacións na avaliación. *Observacións de avaliación: Mantéñense todas as observacións de avaliación que figuran na guía docente. Se as circunstancias do curso fano necesario, publicaranse no Moodle da materia ou dos grupos específicos creados para cada titulación e/ou grupo as adaptacións das normas de entrega das actividades ou de realización das probas que o necesiten, co fin de acomodar a avaliación as novas circunstancias. A publicación realizarase con suficiente antelación á data de realización ou de entrega da actividade correspondente. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non haberá modificacións na bibliografía. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
1. Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da inferencia estatística. | A1 A2 A3 A8 A9 A12 |
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B13 B14 |
C1 C4 C5 C7 C8 |
2. Manexar as técnicas básicas de inferencia estatística. | A1 A2 A3 |
B2 B3 B4 B14 |
C1 C4 C5 C7 C8 |
3. Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da análise multivariante | A1 A2 A3 A8 A9 A12 |
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B13 B14 |
C1 C4 C5 C7 C8 |
4. Manexar as técnicas básicas da análise multivariante. | A1 A2 A3 |
B2 B3 B4 B14 |
C1 C4 C5 C7 C8 |
5. Coñecer, comprender e utilizar correctamente a terminoloxía da linguaxe estatística. | A4 |
C1 C2 C8 |
|
6. Usar os métodos de cálculo e aplicacións informáticas necesarias para resolver problemas empíricos en economía. | A5 A6 A11 A21 |
B6 B7 B8 B9 B11 B12 B14 |
C3 C5 C6 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
Tema 1. Mostraxe: distribucións mostrais | 1.1 Poboación e mostra: tipos de mostraxe 1.2 Distribucións na mostraxe 1.3 Mostraxe en poboacións normais |
Tema 2. Conceptos básicos de estimación |
2.1. Estimación puntual * Concepto e propiedades dos estimadores * Métodos de estimación 2.2 Estimación por intervalos * Estimación por intervalos en poboacións normais * Estimación por intervalos en mostras grandes |
Tema 3. Contrastación paramétrica | 3.1 Conceptos básicos * Erros e potencia do contrate * Rexión crítica e p-valor 3.2 Contrastes en poboacións normais 3.3 Contrastes en mostras grandes |
Tema 4. Contrastación non paramétrica | 4.1 Conceptos básicos 4.2 Principais contrastes non paramétricos |
Tema 5. Introdución á análise multivariante | 5.1 Conceptos básicos 5.2 Principais métodos de análise multivariante * Análise da varianza * Análise de conglomerados ou cluster * Outros métodos de análise multivariante |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Actividades iniciais | B10 C4 C6 C8 | 2 | 2 | 4 |
Sesión maxistral | A1 A3 A4 A6 A8 A11 A21 B1 B3 B4 B5 B9 B10 B12 B14 C4 C5 C6 C7 C8 | 14 | 28 | 42 |
Obradoiro | A1 A3 A6 A8 A11 A21 B2 B3 B4 B5 B10 B14 C1 C4 C6 C7 | 20 | 40 | 60 |
Prácticas a través de TIC | A3 A4 A5 A9 A11 A21 B2 B7 B8 B10 B14 C2 C3 C4 C6 C8 | 4 | 8 | 12 |
Traballos tutelados | A2 A8 A11 A12 A21 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C7 | 7 | 21 | 28 |
Atención personalizada | 4 | 0 | 4 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Actividades iniciais | O curso comezará cunha presentación da materia, na que se informará das actividades a realizar polo estudiantado e dos criterios de avaliación das mesmas. Igualmente farase un pequeno repaso dos conceptos de Estatística I necesarios para o mellor seguimento do curso. |
Sesión maxistral | Exposición oral por parte do profesorado xa sexa presencialmente na aula ou utilizando os medios audiovisuais e os recursos informáticos dispoñibles. Pode ter diferentes formatos. Nelas presentaranse os principais conceptos de cada tema e exporanse as principais cuestións e problemas a resolver, co fin de facilitar ao alumnado o seu labor de aprendizaxe. |
Obradoiro | O obxectivo fundamental é a realización de tarefas - sexa de forma individual ou en grupo - por parte das/os estudantes, baixo a supervisión do profesorado. Dedicaranse especialmente á proposición, debate e resolución de problemas e de conceptos teóricos de inmediata aplicación na práctica. Fomentarase a participación do alumnado nos debates e na resolución de problemas. Igualmente utilizaranse como suplemento e aclaración de cuestións complementarias da sesión maxistral. |
Prácticas a través de TIC | Nestas sesións introducirase ao alumnado no manexo dos paquetes estatísticos máis habituais. Nelas o obxectivo principal será a utilización do software básico para resolver problemas de tipo estatístico. Reservaranse para temas de estatística aplicada, fundamentalmente para os traballos de grupo. Estas sesións impartiranse de forma virtual e, a fin de facilitar o seguimento polo alumnado, nelas o software utilizado será de fácil dispoñibilidade e uso frecuente. Ademais, o profesorado elaborará titoriais especialmente dirixidos á aplicación, co devandito software, das técnicas estatísticas estudadas durante o curso e necesarias na realización do traballo de curso. |
Traballos tutelados | Organización da clase en pequenos grupos para a resolución de problemas de forma conxunta co obxecto de mellorar a aprendizaxe individual e colectivo. Os/as estudantes deberán realizar un traballo de grupo, no que deberán pór de manifesto os coñecementos e habilidades adquiridos tanto na sesión maxistral como no obradoiro e nas prácticas TIC. O profesorado da materia supervisará, presencial e/ou virtualmente, a realización dos devanditos traballos. Nestas sesións realizaráse tamén, de ser o caso, a presentación oral do traballo de curso. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Traballos tutelados | A2 A8 A11 A12 A21 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C7 | Realización dun traballo de curso en grupos reducidos. O traballo dedicarase fundamentalmente á aplicación das técnicas estudadas no tema 5. |
40 |
Obradoiro | A1 A3 A6 A8 A11 A21 B2 B3 B4 B5 B10 B14 C1 C4 C6 C7 | Realización de boletíns e actividades de avaliación individuais e/ou de grupo. Durante o curso cada estudante deberá presentar 2 boletíns de exercicios individuais. A súa puntuación en conxunto será de 30 puntos. Realizaranse tamén actividades, individuais ou de grupo, de avaliación dos conceptos teóricos e prácticos adquiridos durante o curso. A súa puntuación en conxunto será de 30 puntos. |
60 |
Observacións avaliación | |||
CUESTIONES GENERALES 1. 1.1 Obradoiro. A Nesta a. Dous boletíns de b. Unha proba individual Os/as
1.2 Traballos tutelados. A
Destes
Os Con A Toda 2. 3. Cualificación 4. O Os/as 5.Oportunidade adiantada e dedicación 6. Identificación do alumnado. En calquera momento
7. Condicións A) Prohíbese B) Para o alumnado que vaia a realizar unha proba virtual estableceranse, | |||
Materias que se recomenda ter cursado previamente | |||
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario | |
|
Observacións | |
1. REQUISITOS PREVIOS. Esta materia é a continuación da Estatística I de primeiro curso; por iso é recomendable que os alumnos estean familiarizados cos conceptos que se imparten na mesma, especialmente coas distribucións de probabilidade tanto discretas como continuas, o manexo das táboas de probabilidade e o teorema central do límite. 2. ADAPTACION DA DOCENCIA PRESENCIAL A SEMIPRESENCIAL. Se a Facultade de Economía e Empresa determina que a docencia pase a impartirse de maneira semipresencial, seguiranse as instrucións ditadas polo decanato da devandita facultade e as clases que así se establezan pasarán a impartirse por videoconferencia a través de Teams no horario que corresponda. Tanto o resto da actividade docente como os criterios de avaliación serán os mesmos que na modalidade presencial, polo que será válido todo o exposto nesta guía docente. 3. INFORMACION DO CURSO.Toda a información do curso atoparase no Moodle xeral da materia e/ou nos dos grupos específicos creados para as diferentes titulacións e/ou grupos. A principios de curso porase a disposición do alumnado unha guía complementaria e aclaratoria para cada un dos grupos e/ou titulacións. Entre outras cuestións, na guía explicaranse con máis detalle as actividades do obradoiro e os traballos tutelados e establecerase a cronoloxía de entrega dos boletíns de exercicios, das probas de avaliación de conceptos teóricos - prácticos e do traballo de curso. |