Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Aprendizaxe, cognición e conduta Código 652438003
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Labra Pinedo, Carmen de
Correo electrónico
c.labra@udc.es
Profesorado
Labra Pinedo, Carmen de
Correo electrónico
c.labra@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é ofrecer os principais avances da psicoloxía cognitiva na investigación da aprendizaxe, especialmente da aprendizaxe asociativa, considerando as súas aplicacións tanto ao ámbito educativo coma da saúde.
Plan de continxencia -enseñanza virtual por Teams/moodle;
-atención al alumnado por correo electrónico, foro de moodle y Teams en los horarios previstos;
-evaluación prueba por moodle/Teams y evaluación de trabajos

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. AI5
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. AI8
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada AI12
Capacidade de análise e síntese BI1
Razoamento crítico BI6
Aprendizaxe autónoma. BI8
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida CM3
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CM6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción Procesamento da información, cognición e fisioloxía
A actividade electrodérmica
A taxa cardíaca
Tema 2: Sistemas reflexos (A Reacción de Orientación) Teorías
Investigación
Aplicacións
Tema 3: Condicionamento e conciencia Condicionamento clásico
Condicionamento instrumental
Técnicas e preparacions experimentais
Tema 4: Aprendizaxe da non-continxencia (Indefensión Aprendida) Aspectos teóricos
Achados empíricos
Aplicacións ao ámbito educativo e da saúde
Tema 5: Aprendizaxes complexas: Aprendizaxe observacional Aspectos teóricos: Teoría Social Cognitiva
Procedementos de intervención baseados na Aprendizaxe Observacional

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A5 A8 A12 B6 1 16 17
Lecturas B1 B8 13 26 39
Sesión maxistral C3 C6 C8 7 7 14
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Preguntas de tipo test, con catro posibles opcións de resposta. Sempre haberá unha soa opción correcta
Lecturas Lectura e comentario crítico dun tema asignado polo profesor
Sesión maxistral Exposición e desenvolvemento dos contidos teóricos e achados empíricos fundamentais da materia, apoiada en medios audiovisuais. Ao final do tema propiciarase o diálogo co estudantado sobre os contidos tratados

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Lecturas
Descrición
A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente as clases presenciais como ao que teña "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", se levará a cabo a través das titorías.

Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo en estas actividades ao largo do curso.

Atención en grupo para acrarar dúbidas nas crases presenciais, e individual en titorías para aquéles que expoñan contidos ou queiran máis información.




Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral C3 C6 C8 Considerarase a asistencia, actitude e participación nas sesións maxistrais (clases teóricas) 10
Proba obxectiva A5 A8 A12 B6 Proba que consta dunhas 20-30 preguntas de tipo test, con catro posibles opcións. Só unha das opcións será correcta. 60
Lecturas B1 B8 Os alumnos entregarán un "resumo crítico" do tema 4 (Aprendizaxe da non-continxencia: Indefensión aprendida). Terase en conta o contido e presentación deste. 30
 
Observacións avaliación

Requisitos necesarios para superar a materia:

1) O alumno deberá aprobar o examen de prueba obxetiva (Deberá obter unha cualificación mínima do 35% sobre o 70% total).

2) O alumno deberá obter un 50% (correspondente a unha cualificación de 5 puntos) sobre o 100% global.

Se un alumno non asiste ás clases (tanto de docencia expositiva como
interativa e/ou prácticas de laboratorio) e ten concedida a
correspondente dispensa de asistenca a clase, en tal caso, a proba
obxectiva terá un peso do  80% sobre a cualificación final.


Fontes de información
Bibliografía básica Marcos, J. L. (2007). Sistemas Reflejos: Investigación y aplicaciones. A Coruña. Servicio de Publicaciones de la Universidad de A Coruña
Marcos, J. L. (1997). Técnicas de condicionamiento humano. Madrid. Editorial Universitas
Lovibond, P. F. y Shanks, D. R. (2002). The role of the awareness in pavlovian conditioning: empirical evidence and theoretical implications. Jorunal of Experimental Psychology: Animal Behavior Processes

Bibliografía complementaria (). .
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (1998). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice-Hall
Lang, P. J., Simons, R. F. y Balaban (Eds) (1997). Attention and orienting: sensory and motivational processes. Mahwah, NJ: Erlbaum
Dawson, M. E., Schell, A. M. y Böhmelt, A. H. (Eds.) (1999). Startle modification: implications for neuroscience, cognitive science, and clinical sciencie. New York. Cambridge University Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Psicoloxía da memoria/652438004

Materias que continúan o temario

Observacións

Ninguna observación



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías