Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
A2 |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A7 |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A18 |
Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais. |
A19 |
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
B10 |
Motivación pola calidade. |
B11 |
Resolución de problemas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
G1, G2, G3, G6, G8, G10
|
AI1 AI2 AI3 AI7 AI8 AI12 AI13 AI18 AI19
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8 BI10 BI11
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
G1, G2, G3, G6, G8, G10
|
AI1 AI2 AI3 AI7 AI8 AI12 AI13 AI18 AI19
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8 BI10 BI11
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
G1, G2, G3, G6, G8, G10
|
AI1 AI2 AI3 AI7 AI12 AI18
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8 BI11
|
CM3 CM6 CM7
|
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 |
AI1 AI2 AI3 AI7 AI12 AI18
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8 BI11
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM8
|
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 |
AI1 AI2 AI3 AI12 AI18
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7 CM8
|
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 |
AI1 AI12 AI13 AI18
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI11
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7 CM8
|
N1, N3, N4, N6, N7, N8
|
AI1 AI12 AI18
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8 BI10
|
CM1 CM3 CM6 CM8
|
N1, N3, N4, N6, N7, N8
|
AI1 AI8 AI12 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8
|
|
N1, N3, N4, N6, N7, N8
|
AI1 AI12 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Introducción al sistema nervioso |
Células del sistema nervioso: neuronas y glía. Estructura del sistema nervioso. Características generales. Sistema nervioso central y sistema nervioso periférico. Plasticidad cerebral |
TEMA 2. Biología celular del sistema nervioso |
Neurofisiología de la neurona. Potencial de membrana. Potencial de acción. Conducción del potencial de acción. |
TEMA 3. Neuroquímica de la transmisión sináptica |
La sinapsis. Tipos de sinapsis, elementos de la sinapsis, transmisión del impulso nervioso, potenciales postsinápticos, integración neuronal, autorreceptores. |
TEMA 4: Neurotransmisores y neuromoduladores |
Acetilcolina, monoaminas, aminoácidos, lípidos. Farmacología de la sinapsis |
TEMA 5: Desarrollo del sistema nervioso |
Sistema nervioso central y sistema nervioso periférico, partes y funciones |
TEMA 6: Alteraciones del sistema nervioso debidas al estrés temprano |
Efectos de la experiencia temprana en el desarrollo del sistema nervioso. Plasticidad neuronal, consecuencias del estrés temprano. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A7 A8 A12 A13 A18 A19 B1 B2 B3 B6 B8 C4 |
9 |
18 |
27 |
Análise de fontes documentais |
A3 A18 B10 C1 C2 |
2 |
4 |
6 |
Lecturas |
A13 B11 C3 C6 C7 |
1 |
10 |
11 |
Sesión maxistral |
A7 A8 C8 |
7 |
14 |
21 |
Proba obxectiva |
A12 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Elaboración y exposicion de un trabajo, individual o en grupo, relacionado con el programa |
Análise de fontes documentais |
Analisis de los ultimos avances cientificos mediante la busqueda bibliografica |
Lecturas |
Bibliografia relacionada con los temas de la asignatura |
Sesión maxistral |
Clases magistrales acompañadas de medios y recursos didácticos |
Proba obxectiva |
50 preguntas cortas, con respuestas verdadero-falso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Lecturas |
Presentación oral |
|
Descrición |
Resolucion de dudas, orientación bibliográfica, preparación de trabajos, etc |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A12 |
preguntas tipo test |
40 |
Análise de fontes documentais |
A3 A18 B10 C1 C2 |
Busqueda y análisis de trabajo de investigación |
20 |
Lecturas |
A13 B11 C3 C6 C7 |
Bibliografía recomendada |
20 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A7 A8 A12 A13 A18 A19 B1 B2 B3 B6 B8 C4 |
Trabajo personal sobre un tema |
20 |
|
Observacións avaliación |
La calificación será el
resultado de los siguientes factores: –
Asistencia y participación a
las clases teóricas y prácticas, y especialmente a estas últimas –
Calidad de los trabajos
tutelados o proyectos de investigación (planificación, elaboración, redacción y
análisis de conclusiones) –
Examen final –
Evaluación
de otras actividades formativas empleadas, hasta completar la calificación
total
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J P J Pinel (2007). Biopsicologia. PEARSON EDUCACION SA
Kolb Whishaw (2006). Neuropsicologia humana. panamericana
P J Corr (2008). Psicologia Biologica. McGraw-Hill Interamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|