Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e analizar as dificultadas asociadas aos distintos tipos de linguaxe e a súa interrelación na educación matemática. |
AP1 AP2 AP8 AP11 AP16 AP17
|
BP6 BP7 BP8 BP10 BP13 BP14 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Coñecer os principios, técnicas e recursos didácticos para dar resposta ás dificultadas asociadas ao uso das distintas linguaxes en matemáticas. |
AP3 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP11 BP12
|
CP1 CP8
|
Coñecer a influencia das compoñentes afectivas no proceso de ensino-aprendizaxe da matemática. |
AP2 AP3 AP8 AP11 AP15
|
BP6 BP7 BP9 BP12 BP13
|
CP1 CP3 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Adquirir a capacidade de resolver situacións prácticas relativas ás dificultades da aprendizaxe da matemática. |
AP1 AP2 AP3 AP8 AP9 AP16 AP17
|
BP6 BP7 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP15
|
CP1 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
As linguaxes da matemática
|
Importancia do uso simultáneo de linguaxes distintas na actividade matemática.
A linguaxe verbal
A linguaxe simbólica
A linguaxe gráfica
|
Compoñentes afectivos.
|
Actitudes cara as matemáticas
Ansiedade matemática
Influencia das compoñentes afectivas no desempeño matemático |
Análise e estudo de casos prácticos. |
Dificultades en contexto
Resposta ás dificultades
Metacognición en matemáticas
Tarefas auténticas e tarefas estándar
Implementación práctica de actividades metacognitivas na aula |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A11 A15 A17 B3 B5 B8 B15 C3 C6 |
0 |
15 |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A8 A16 A17 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 |
8 |
8 |
16 |
Discusión dirixida |
A8 A11 A15 A17 B4 B6 B9 B12 B13 |
3 |
5 |
8 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A15 A16 A17 B1 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
Presentación oral |
A8 A11 B6 B10 B13 C1 |
1 |
3 |
4 |
Actividades iniciais |
A1 A2 B2 B6 |
4 |
2 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos de toda tipoloxía, aplicables e relacionados coas didácticas específicas (primarias, secundarias e terciarias: arquivísticos, bibliográficos, audiovisuais, hemerográficos, arqueolóxicos, orais, textuais, literarias, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para o traballo coas mesmas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Realización de traballos en grupos. |
Discusión dirixida |
Posta en común dos contidos analizados nas fontes documentáis.
Discusión sobre a súa aplicabilidade. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proceso orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Presentación oral |
Exposición verbal, coa utilización dos recursos expositivos adecuados, que debe reflectir todas as fases do proceso de creación e desenvolvemento dos traballos titelados. |
Actividades iniciais |
Presentación das liñas xerais da materia e toma de contacto cos estudantes, os seus intereses e expectativas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Orientación dos grupos de estudantes na realización do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A15 A16 A17 B1 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Traballo en equipo ou individual sobre un tema de interese.
Terase en conta a dificultade do tema elixido, a metodoloxía seguida na súa realización, a exposición dos resultados atopados e a argumentación das conclusións, entre outras cousas. |
60 |
Presentación oral |
A8 A11 B6 B10 B13 C1 |
O alumnado terá que facer a presentación oral e defensa dun traballo.
Terase en conta a corrección na expresión oral, capacidade de síntese, capacidades comunicativas, así como a corrección e argumentación das respostas e a súa adecuación ás posibles cuestións que se formulen.
|
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A8 A16 A17 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 |
Terase en conta a participación razoada, a realización razoada das tarefas e a aportación ás dinámicas de grupo. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Non se admite a dispensa académica de exención de docencia. Se o
estudante non chega a unha asistencia do 80% das clases presenciales
deberá ser evaluado por unha proba
individual. Nos traballos de avaliación que se entreguen, os
contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados
ao longo
do traballo e no apartado de referencias usando certas
normas. O
texto literal debe declararse usando ditas normas. No
parafraseado deben figurar
as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia
de fontes
científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un
requisito
imprescindible para demostrar a excelencia académica.
Recoméndase consultar:
http://www.udc.es/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/publicar/citar.html
Tense que evitar o plaxio.
As citas e as referencias a calquera texto debe declararse,
o uso literal do
texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a
fonte supón o
suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E
RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E
MESTRADO UNIVERSITARIO, aprobada polo
Consello de Goberno do
19 de decembro de 2013 e modificada o 29 de xaneiro de 2015, na
que se indica que "na realización de traballos,
o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído
aquel obtido a
través de internet, sen indicación expresa da súa
procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de
cualificación de suspenso
na actividade".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
van Velzen, Joke H. (2016). Evaluating the suitability of mathematical thinking problems for senior high-school students by including mathematical sense making and global planning. THE CURRICULUM JOURNAL |
Bayetto, Anne Free Tips and Resources for Phonics
Teaching. What does the research tell us? http://www.speld-sa.org.au/links/free-tips-and-resources-for-phonics-teaching.html?task=view&id=84 Effective Strategies for Teaching Students with
Difficulties in Mathematics. The National Council of Teachers of Mathematics.
2007. http://www.nctm.org/uploadedFiles/Research_and_Advocacy/research_brief_and_clips/Research_brief_02_-_Effective_Strategies.pdf Kramarski, Bracha; Mevarech, Zemira R.; Arami, Marsel
(2002) The effects of metacognitive instruction on solving Mathematical
authentic tasks. Educational Studies in Mathematics 49: 225–250 Munro, J. (1995). SUCCESS in learning mathematics : A
learning strategies approach. Hawthorn, VIC : EdAssist. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/LD-N%20%20teaching%20framework.pdf Munro, John (2003) Dyscalculia : A unifying concept in
understanding mathematics learning disabilities. Australian Journal of Learning
Disabilities, 2003 8, (4). https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Types_of_dyscalcula.pdf Munro, John. Mathematics underachievers learning
spatial knowledge. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Spatial%20article.pdf Naya,
Mª Cristina; Soneira, Carlos; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2014)
Cuestionario sobre actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros de
Educación Primaria. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y
Educación. Vol.1, No. 2, 141-149 Naya-Riveiro,
M.C., Soneira, C., Mato, D. y de la Torre, E. (2015). Actitudes hacia las
Matemáticas y rendimiento académico en función de los estudios de acceso y
curso en futuros maestros. En C. Fernández, M. Molina y N. Planas (eds.),
Investigación en Educación Matemática XIX (pp. 423-430). Alicante: SEIEM. Orrantia,
Josetxu: Tarín, Julio & Vicente, Santiago (2011) El uso de la información
situacional en la resolución de problemas aritméticos, Infancia y Aprendizaje,
34:1, 81-94. http://dx.doi.org/10.1174/021037011794390094 Orrantia,
Josetxu; González, Lourdes B.; Vicente, Santiago (2005) Un análisis de los
problemas aritméticos en los libros de texto de Educación Primaria. Infancia y Aprendizaje, 28 (4), 429-451 Phonapichat, Prathana; Wongwanich, Suwimon; Sujiva, (2014)
An analysis of elementary school students’ difficulties in mathematical problem
solving Siridej Procedia - Socialand
Behavioral Sciences,116, pp. 3169-3174 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814007459 Soneira,
Carlos; Naya, Mª Cristina; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2015)
Autoconcepto matemático de los estudiantes de grado de Educación Primaria. En
Ramiro-Sánchez, T. y Ramiro, M.T. (2015 )Avances en Ciencias de la Educación y
del Desarrollo 2015.San Sebastián: Univ. de Granada. Pp. 521-526. Turner, R.
(2016). Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: An illustrated essay. PNA, 10(2),
77-94 Verschaffel, L.; DeCorte, E.; Lasure, S (1994)
Realistic considerations in mathematical modeling of school arithmetic word
problems. Learning and Instruction 4(4):273-294. https://www.researchgate.net/publication/223690245_Realistic_considerations_in_mathematical_modeling_of_school_arithmetic_word_problems |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase
os envíos dos traballos telemáticamente e, de non ser
posible, non utilizar plásticos.
Elixir a impresión a doble cara, empregar
papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese
facer un uso sostible dos
recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural. Débese
ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|