Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
E18: Organizar os recursos humáns, espaciais e temporais dos centros docentes. |
A19 |
E19: Identificar os servizos complementarios e de apoio aos centros docentes. |
A20 |
E20: Desenvolver a xestión económica e administrativa dun centro docente. |
A21 |
E21: Valorar as habilidades sociais e emocionais na xestión dos centros docentes. |
B2 |
CB7: Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B6 |
G1: Analizar, organizar, xestionar e interpretar a información e a toma de decisións. |
B8 |
G3: Liderar e fomentar o traballo en equipo. |
B10 |
G5: Organizar, xestionar e coordinar un centro docente. |
B11 |
G6: Controlar e supervisar centros educativos. |
B12 |
G7: Motivar a equipos de profesionais da educación. |
B13 |
G8: Comunicar obxectivos e estratexias educativas. |
B14 |
G9: Dirixir estratexicamente: planificar, implementar e avaliar plans e proxectos dos centros educativos. |
C1 |
T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
T6: Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
T7: Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de:
· Propoñer a estrutura dos recursos humanos dun centro docente. |
AM18
|
BM2 BM6 BM8 BM10 BM13
|
CM1 CM7
|
· Contrastar diferentes opcións de organización temporal e dos espazos dos centros docentes. |
AM18
|
BM2 BM6 BM10 BM13
|
CM7
|
· Argumentar a importancia dos servizos complementarios e de apoio aos centros docentes. |
AM19
|
BM2 BM6
|
CM7
|
· Identificar os principais principios e métodos de administración dos centros docentes. |
AM20
|
BM2 BM6 BM8 BM10 BM11 BM13 BM14
|
CM7 CM8
|
· Valorar a autonomía da xestión económica dos centros docentes. |
AM20
|
BM2 BM6 BM8 BM11 BM13
|
CM7 CM8
|
· Desenvolver habilidades relacionadas coa intelixencia emocional, así como as ferramentas para potencialas. |
AM21
|
BM2 BM6 BM8 BM10
|
CM6 CM7
|
· Desenvolver habilidades relacionadas coa motivación. |
AM21
|
BM2 BM6 BM8 BM10 BM12
|
CM6 CM7
|
· Desenvolver habilidades relacionadas coas habilidades sociais como as ferramentas de comunicación eficaz, o traballo en equipo ou a toma de decisións. |
AM21
|
BM2 BM4 BM6 BM8 BM10
|
CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
· Xestión administrativa e económica |
- De recursos humanos.
- De tempo.
- De espazos.
- De servizos complementarios. |
· Desenvolvemento de habilidades sociais na xestión do centro docente |
- Motivación.
- Espíritu emprendedor.
- Coaching e orientación.
- Estratexias para a mellora das competencias interpersoais.
- Habilidades emocionais. |
· O proceso de toma de decisións
|
- Comunicación interpersoal.
- Funcionamento de grupos.
- Toma de decisións.
- Técnicas de negociación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A18 A19 A20 A21 B10 B11 B12 B14 |
8 |
1 |
9 |
Presentación oral |
B13 B4 C1 C6 |
1 |
2 |
3 |
Traballos tutelados |
B2 B4 B6 B8 B13 B14 C1 C7 C8 |
5 |
35 |
40 |
Proba mixta |
A18 A19 A20 A21 B2 B4 B10 B11 B13 C1 |
2 |
15 |
17 |
Discusión dirixida |
B2 B4 B13 C1 C6 |
5 |
1 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na actividade de sesión maxistral traballaranse contidos que conforman o marco teórico mediante exposición oral, guiada coa presentación de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral de cada un dos temas de que consta o programa, indicando aqueles aspectos que poden ser ampliados polo estudante para o seu traballo persoal.
|
Presentación oral |
Finalmente realizarase unha exposición oral, na que cada grupo compartirá os traballos realizados cos demais grupos. |
Traballos tutelados |
Ao redor dos diferentes temas propoñerase a realización de pequenos traballos de grupo baseados na xestión da calidade. Estas actividades iniciaranse na aula e deberán ser completados mediante o traballo autónomo e traballo colaborativo, atendendo ás indicacións que se proporcionarán a través de atención personalizada individual e/ou en pequeno grupo.
Para a realización destes traballos tomaranse como referencia os materiais básicos da materia así como aqueles que se consideren complementarios (outras fontes documentais). Basearanse nos distintos recursos que existan nas bibliotecas, centros de recursos, e/ na rede (Internet).
O conxunto destes traballos formarán parte do portafolio individual e do grupo, Os contidos desenvolvidos serán avaliados tamén na proba obxectiva.
|
Proba mixta |
A proba consistirá nunha actividade final da materia con carácter evaluativo a través da cal o alumnado deberá dar resposta a varias preguntas facendo un tratamento global e integrando os coñecementos adquiridos de acordo aos contidos abordados ao redor de diferentes dinámicas de traballo ao longo da materia. |
Discusión dirixida |
Mediante esta dinámica abordaranse os diversos temas orientados a que o alumnado reflexiones sobre a importancia da xestión da calidade na mellora dos centros educativos, atendendo aos principios da calidade co fin de favorecer a mellora continua e a toma de decisións. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesorado realizará un seguimento do traballo que vaia realizando o alumnado asistente a través das prácticas que vaia realizando.
É importante que o alumnado realice as súas prácticas desde o primeiro día e acuda ás titorías de maneira asidua co fin de resolver as dúbidas que estime oportunas.
As titorías desenvolveranse, por tanto, na aula, durante as clases e no despacho do profesorado, da seguinte forma:
* No caso de indicacións xerais a todo o grupo (realizaranse nas clases expositivas).
* A grupos de traballo pequeno (realizaranse nas clases interactivas -prácticas- ou no despacho).
* Individuais (realizaranse no despacho e versarán sobre o progreso do alumnado).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B2 B4 B6 B8 B13 B14 C1 C7 C8 |
A metodoloxía de traballos tutelados porase en práctica nas clases interactivas. Para a súa realización é preciso formar pequenos grupos de traballo e débese ter en conta o seguinte:
- Formaranse grupos pequenos (non máis de 4 persoas).
- Cada grupo elixirá unha persona coordinadora, encargada de presentar e defender as ideas do seu grupo de traballo, no caso en que se lle solicite, que será rotativa en cada práctica.
- Estos grupos formaranse o primeiro día de clase polo profesorado.
O profesorado realizará un seguimento das prácticas que se vaian elaborando por cada grupo. As prácticas se entregarán a través de moodle. O profesorado irá realizando o seguimento partindo do que se expoña na aula. Se fará un proceso de autoevaluación e heteroavaliación.
O profesorado indicará propostas de mellora de cada práctica a cada grupo co fin de que na proba mixta da materia o alumnado saiba realizar as prácticas sen problema. Son, por tanto, materia de exame.
|
60 |
Proba mixta |
A18 A19 A20 A21 B2 B4 B10 B11 B13 C1 |
O exame final fixado pola Comisión académica do título e aprobada por Xunta de Facultade realizarase mediante unha proba obxectiva na que entrará toda a materia (clases expositivas + traballos tutelados).
O sistema de corrección da devandita proba será o seguinte:
- Para preguntas de verdadeiro/falso: unha resposta incorrecta, restará unha resposta correcta.
- Para preguntas de varias alternativas aplicarase a fórmula de corrección ao azar: acertos - erros/nº alternativas
|
40 |
|
Observacións avaliación |
Criterios para superar a materia: 1. Os traballos tutelados subiranse individualmente á plataforma moodle
(Será valorada a parte individual e a grupal). 2. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase (80%). 3. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de
avaliación (traballos tutelados e proba obxectiva). 4. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa: Asistencia/participación nas
actividades de clase mínima do 80%. Elaboración e presentación dos traballos
tutelados en pequeno grupo (60%)
B) Os estudantes a tempo completo como aqueles con recoñecemento de dedicación
a tempo parcial e dispensa académica de asistencia segundo establece a
"NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AOESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE
GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212) deberán entregar entregar os
traballos tutelados, aínda que estes últimos poderán presentalos de maneira
individual. A proba obxectiva será a mesma para todos/as.
A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Mondy, R. Wayne (2005). Administración de recursos humanos. México: Prentice Hall
Petrick, Joseph A. (2003). Calidad total en la dirección de recursos humanos. Barcelona: Gestión 2000
Roca Villanueva, Elia (2005). Cómo mejorar tus habilidades sociales: programa de asertividad, autoestima e inteligencia emocional. Valencia: ACDE Ediciones
Caramés Balo, Rosa Elena (2001). Formación para la dirección de centros educativos: comunicación y eficacia negociadora. A Coruña: Servicio de Publicaciones de la Universidade da Coruña
Delgado Piña, M.ª Isabel (2006). Gestión de recursos humanos: del análisis teórico a la solución práctica. Madrid: Pearson
Osca Segovia, Amparo (2010). Gestión estratégica de recursos humanos y políticas de formación. Madrid: Sanz y Torres
Moreno Ramos, Jesús (2005). Hacer, sentir, pensar reflexiones y actividades para mejorar la comunicación en los centros educativos. Ciudad Real: Ñaque
Bastons i Prat, M. (2000). La toma de decisiones en la organización. Barcelona: Ariel |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|