Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a importancia do papel do profesor/a como axente reflexivo e crítico, capaz de incorporar a investigación e a innovación á aula para mellorar a súa práctica docente. |
AP5 AP6 AP7 AP8 AP10 AP11 AP12 AP14
|
BP2 BP10
|
CP7
|
Valorar a importancia da innovación e a investigación como estratexias para mellorar a calidade educativa na área de Ciencias Sociais. |
AP11
|
BP1 BP4 BP5
|
CP8
|
Aplicar críticamente os enfoques actuais na innovación e na investigación didáctica das Ciencias Sociais. Experiencias concretas. |
AP12 AP13
|
BP6 BP8
|
CP4 CP6
|
Aprender a deseñar, desenvolver e avaliar proxectos de investigación e unidades didácticas na área de Ciencias Sociais. |
AP1 AP2 AP3 AP4
|
BP14
|
CP1 CP7
|
Manexar e analizar bibliografía especializada e fontes documentais virtuais que permitan investigar e aprofundar nas Ciencias Sociais. |
AP1 AP3 AP9
|
BP3
|
CP3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A investigación en Didáctica das Ciencias Sociais.
|
- O profesorado como axente reflexivo e investigador da súa propia práctica: innovación docente e investigación educativa na aula.
- Principais liñas de investigación en Didáctica das Ciencias Sociais.
- Achegas da investigación educativa en Ciencias Sociais á mellora dos procesos de ensino-aprendizaxe en Educación Secundaria e Bacharelato. |
Tema 2. A innovación no ensino-aprendizaxe das Ciencias Sociais. |
- Análise e valoración de proxectos e experiencias innovadoras no ensino das Ciencias Sociais.
- Deseño e desenvolvemento de proxectos de investigación e innovación en didáctica das Ciencias Sociais para Educación Secundaria e Bacharelato. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A7 A8 A9 B1 B2 B8 B10 C3 C1 C7 |
1 |
5 |
6 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13 B3 B4 B5 B8 B14 C3 C1 C4 C6 C7 C8 |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
A9 B1 B3 B4 B5 C4 C6 |
7 |
2 |
9 |
Presentación oral |
A14 A9 B8 C3 C1 C4 |
2 |
5 |
7 |
Análise de fontes documentais |
A2 A5 A7 A12 A14 B14 C4 |
1 |
4 |
5 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A10 B6 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Actividades que promovan o traballo en pequenos grupos: intercambio de información, discusións, postas en común e toma de decisións. |
Traballos tutelados |
A aprendizaxe de metodoloxías para a súa aplicación didáctica concretarase na elaboración dun estudo ou traballo acerca dalgunha das temáticas consideradas no ámbito das ciencias sociais. O alumnado seleccionará un tema, formulará os obxectivos, realizará unha xustificación, desenvolverá a metodoloxía idónea, resolverá o tema e/ou proposta e obterá as conclusións pertinentes. |
Sesión maxistral |
As explicacións teóricas referiranse ós contidos básicos que forman a estructura de cada tema. A partir dos esquemas iniciais e co apoio de documentación específica, iranse desenvolvendo a parte teórica dos contidos conceptuais da materia mediante metodoloxía explicativa. |
Presentación oral |
Os traballos de pequeno grupo serán obxecto de exposición na aula, xa que facilitan a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de mestres/as. |
Análise de fontes documentais |
Realizaranse actividades para o coñecemento de fontes documentais de ampla diversidade que acheguen información acerca de contidos e, sobre todo, recursos didácticos en relación co ensino-aprendizaxe das Ciencias Sociais. |
Actividades iniciais |
Antes de iniciar os temas do programa desenvolveranse actividades que permitan coñecer os saberes previos do alumnado respecto ás ciencias sociais, as competencias, intereses e motivacións que posúen para o logro dos obxectivos finais que queremos alcanzar nesta materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Os traballos terán un seguimento personalizado para garantir o cumprimento dos obxectivos e prazos así como para resolver dúbidas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A2 A5 A7 A12 A14 B14 C4 |
Realizaranse actividades para o coñecemento de fontes documentais de ampla diversidade que acheguen información acerca de contidos e, sobre todo, recursos didácticos en relación co ensino-aprendizaxe das Ciencias Sociais. |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A7 A8 A9 B1 B2 B8 B10 C3 C1 C7 |
Actividades que promovan o traballo en pequenos grupos: intercambio de información, discusións, postas en común, toma de decisións, comprensión do grupo como unha tarefa única. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13 B3 B4 B5 B8 B14 C3 C1 C4 C6 C7 C8 |
A aprendizaxe de metodoloxías para a súa aplicación didáctica concretarase na elaboración dun estudo ou traballo acerca dalgunha das temáticas consideradas no ámbito das ciencias sociais. O alumnado seleccionará un tema, formulará os obxectivos, realizará unha xustificación, desenvolverá a metodoloxía idónea, resolverá o tema e/ou proposta e obterá as conclusións pertinentes. |
50 |
Presentación oral |
A14 A9 B8 C3 C1 C4 |
Os traballos de pequeno grupo serán obxecto de exposición na aula, xa que facilitan a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de mestres/as. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación terase en conta a actitude, interese, participación e
dedicación á materia, tanto na aula como fora da mesma. Aquel alumnado
que non supere a avaliación continua a partir das metodoloxías presentes
na materia, terá que superar unha proba obxectiva (terá en conta o contexto xerado pola COVID-19, podendo ser a proba obxectiva -como calquera outra tarefa- ben na aula, presencialmente, ou a distancia telematicamente -a través de Teams, Moodle, Forms ou semellantes ferramentas empregadas pola UDC-).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Albert M.;
Fuentes, C.; Gutiérrez, J. M.; Hernández Cardona, F. X; López Facal,
R.;Miralles, P.; Molina, S.; Prats, J.; Rivero, P.; Santacana, J. (2011). Geografíay
la historia. Investigación, innovación y buenas prácticas. Formación
delprofesorado. Educación secundaria, 8, Vol. 3. Barcelona: Editorial Graó. |
Bibliografía complementaria
|
|
Segundo
avance o curso, iranse proporcionando outras referencias máis específicas
para complementar o traballo en clase. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Trátase dunha materia que se realizará, principalmente, cunha metodoloxía de participación activa, na que a propia dinámica do curso irá sinalando os centros de interese do alumnado e, en base a estes, iranse concretando temáticas e actividades a realizar. É por isto polo que a asistencia e participación, en todas e cada unha das actividades desenvolvidas no contexto da materia, será fundamental. *Os traballos asociados aos seminarios entregaranse, cando fosen
requeridos, en presentación Power Point, e non impresos, a fin de
colaborar cunha Facultade/Universidade respectuosa co medio ambiente e
sostíbel. Poderanse entregar materiais didácticos elaborados
complementarmente, en caso de se estimar oportuno. |
|