Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar críticamente propostas e estudos en torno á avaliación. |
AP24 AP27
|
|
CM4 CM6
|
Coñecer as diferentes teorías, modelos e recursos para a avaliación, así como as propostas de avaliación do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas no seu capítulo 9 e o uso de PEL como ferramenta de avaliación. |
AP24
|
|
CM2 CM6 CM7
|
Deseñar propostas de avaliación na área de lingua estranxeira |
AP24 AP27
|
|
CM6
|
Expoñer oralmente os resultados do análise documental e o deseño de propostas de avaliación na área de lingua estranxeira |
AP24 AP27
|
|
CM2 CM4 CM6 CM7
|
Expoñer por escrito reflexións sobre os diferentes modelos, estratexias e recursos de avaliación |
AP24 AP27
|
|
CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A avaliación no ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras |
1. Introdución
2. Modelos de avaliación
3. Estratexias de avaliación |
Avaliación dos aprendizaxes e da programación docente en linguas estranxeiras |
|
Criterios e instrumentos de avaliación |
1. Criterios de avaliación e estándares de aprendizaxe
2. Marco Común Europeo e Portafolio de Linguas como guía e instrumento de avaliación
3. Avaliación por competencias na lingua estranxeira. A competencia lingüística e a competencia comunicativa.
4. Outros procedimientos de avaliación.
5. Deseño de actividades.
6. A integración das TICs no proceso de avaliación |
Dificultades e errores na avaliación en linguas estranxeiras |
|
Co-avaliación e auto-avaliación |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A24 C4 C6 C7 |
12 |
19 |
31 |
Presentación oral |
A27 C2 |
4 |
2 |
6 |
Lecturas |
A24 C2 C4 C7 |
0 |
7 |
7 |
Aprendizaxe colaborativa |
A24 A27 C4 C6 |
4 |
25 |
29 |
Proba mixta |
A27 C2 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos e ás estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor ou profesora en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a do resto de membros do grupo. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo e probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
A profesora atenderá persoalmente, e tamén por correo electónico, as dúbidas que o alumnado poda ter. Asemade, dirixirá dun xeito persoal as prácticas coas novas tecnoloxías de comunicación e información, no contexto da construcción de probas de avaliación para a lingua estranxeira. Igualmente, deberá exercer atención personalizada no traballo grupal na aula e no estudo documental o de casos concretos relativos a avaliación que integran o programa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A27 C2 |
Presentación oral dun tema relativo a avaliación (actividades ou tarefas de avaliación, teorías, investigación, aspectos prácticos, simulacións, deseño de actividades...). |
30 |
Proba mixta |
A27 C2 |
Preguntas concretas sobre os contidos explicados nas clases maxistrais. |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A24 A27 C4 C6 |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a do resto de membros do grupo.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Os items de avaliación son de obrigado cumprimento para aprobar a materia. A nota final será o resultado da suma das cualificacións obtidas en cada un deles. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios. AVALIACIÓN DE ALUMNADO A TEMPO PARCIAL E CON DISPENSA ACADÉMICA - Presentación oral: 30% - Traballo individual: 30% - Proba mixta: 40%
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PÉREZ TORRES, I (2006). Diseño de Webquests para la enseñanza/aprendizaje del inglés como lengua extranjera:. Tesis. Granada: Editorial
ALDERSON, J.C. & BERETTA, A. (1992). Evaluating Second Language Education. Cambridge: CUP
Richards, Jack C & Rodgers, Theodore S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd edition. Cambridge: CUP
Giné Freixes, Núria y Parcerisa, Artur (2000). Evaluación en la educación secundaria. Elementos para la reflexión y recursos para la práctica. Barcelona: Graò
MARTIN GIMENO, S (1961). La Enseñanza del Inglés en España. Madrid: Ediciones Gredos
LONG, Michael & Jack C. Richards (2000). Methodology in TESOL. Boston: H&H
EURYDICE (2009). Organización del sistema educativo español. Bruselas Unión Europea
LEE MCKAY, S., (1992). Teaching English Overseas: An Introduction. Oxford: OUP |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Páxinas web de utilidade
http://bbc.learner.com
http://teachingenglish.org.uk
http://dictionary.cambridge.org/activity.htm
http://www.yourdictionary.com |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, non útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|