Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se propoñan. |
A10 |
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo. |
A11 |
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar. |
A12 |
Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá. |
A22 |
Atender as necesidades dos estudantes e transmitir seguridade, tranquilidade e afecto. |
A32 |
Valorar a relación persoal con cada estudante e a súa familia como factor de calidade da educación. |
B2 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B11 |
Capacidade de busca e manexo de información. |
B12 |
Capacidade de organización e planificación. |
B14 |
Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida. |
B15 |
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. |
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Determinar, a partir das necesidades do alumnado, familia ou resto da comunidade educativa, propostas de actuación. |
A22 A32
|
|
|
Enumerar as funcións do titor e do orientador en relación co alumnado, familias e resto do profesorado e explicar o que isto leva. |
A10 A11 A12 A22
|
|
|
Transferir información a especialistas que colaboren co centro para a identificación e atención do alumnado con NEAE |
A8
|
|
|
Poñer en práctica as competencias sociais para traballar en equipo e salvar os obstáculos que vaian xurdindo. |
|
B2 B4 B5 B11 B12 B22
|
C3
|
Defender a necesidade da formación continua como profesional e cidadán. |
|
B14 B15
|
C3 C5 C7
|
Aplicar os principios éticos á práctica profesional e persoal. |
|
B6
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Conceptualización da orientación e a titoría. |
Carácter polisémico do concepto de orientación.
A orientación na aula: concepto de titoría.
O Plan de Acción Tutorial. |
Principios legais e psicopedagógicos que rexen a orientación e a acción tutorial. |
Normativa legal vixente.
Os principios da orientación.
Aplicación dos principios na acción orientadora. |
Funcións do profesorado titor: coas familias, cos alumnos, co resto do profesorado e coa comunidade en xeral. |
O titor en relación aos alumnos.
O titor e as familias.
O titor e a súa relación coa comunidade educativa.
O titor e a súa relación coa comunidade en xeral.
|
Líneas prioritarias de la acción tutorial en la Educación Infantil |
Liñas prioritarias da acción tutorial na Educación Infantil. |
Recursos para a acción tutorial |
A observación.
Enquisa.
Análise de documentos.
O caderno de ida e volta e a axenda escolar. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B12 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A11 B4 B5 B11 C7 |
21 |
0 |
21 |
Events academic / information |
B14 B22 C5 C6 |
0 |
10 |
10 |
Workbook |
C3 |
0 |
15 |
15 |
Simulation |
A10 A32 B6 |
4 |
14 |
18 |
Long answer / essay questions |
A8 A11 A12 A32 B2 B22 C6 |
2 |
17 |
19 |
Oral presentation |
A10 A11 A12 A22 A32 B2 B5 B6 B11 B12 B15 B22 C3 C6 |
3 |
15.5 |
18.5 |
Objective test |
A8 A11 |
1 |
5 |
6 |
ICT practicals |
A22 B11 B14 C3 |
3 |
6 |
9 |
Collaborative learning |
A12 B4 B5 B6 B11 B12 B22 C3 C6 |
6 |
15.5 |
21.5 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Coas actividades iniciais identificaranse os coñecementos previos que os estudantes posúen da materia e presentarase a mesma. |
Guest lecture / keynote speech |
A través das sesións expositivas, as profesoras explicarán os diferentes temas e conceptos incluidos neles para a súa mellor comprensión (vídeos, presentacións autoexplicativas,...). |
Events academic / information |
Tentarase que os estudantes asistan/visualicen e participen (na medida do posible) en xornadas ou seminarios que aborden algunha temática tratada na materia. Pediráselles un informe do que aprendesen. |
Workbook |
Os estudantes realizarán unha serie de lecturas sobre diferentes temáticas para profundar sobre determinados aspectos. |
Simulation |
O alumnado deberá actuar como titores/as ante diversas situacións nas que se traballarán as relacións interpersoais, o comportamento, as actitudes e os valores. |
Long answer / essay questions |
Proba asíncrona na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Oral presentation |
Os estudantes deberán facer unha presentación oral dalgunha temática traballada. |
Objective test |
Ao longo do transcurso da materia o alumnado realizará diferentes probas escritas (de maneira virtual) para a avaliación continua do seu proceso de adquisición da aprendizaxe. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e a comunicación. |
Collaborative learning |
Organizaranse, en clase, pequenos grupos de estudantes nos que se traballará conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Simulation |
Collaborative learning |
Oral presentation |
ICT practicals |
Objective test |
|
Description |
Students will be oriented, both inside and outside the classroom, to direct the work well and to clarify those aspects that are more complicated to understand in order to ensure meaningful learning. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Long answer / essay questions |
A8 A11 A12 A32 B2 B22 C6 |
Proba/s asíncrona/s na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
30 |
Simulation |
A10 A32 B6 |
Valorarase a representación preparada en grupo e tutorizada pola profesora da materia. |
15 |
Oral presentation |
A10 A11 A12 A22 A32 B2 B5 B6 B11 B12 B15 B22 C3 C6 |
Valoraranse os coñecementos adquiridos, as habilidades para expoñelos publicamente e o uso das novas tecnoloxías. |
25 |
ICT practicals |
A22 B11 B14 C3 |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e a comunicación. |
15 |
Objective test |
A8 A11 |
Ao longo do transcurso da materia o alumnado realizará diferentes probas escritas (de maneira virtual) para a avaliación continua do seu proceso de adquisición da aprendizaxe. |
15 |
|
Assessment comments |
So that they can be evaluated according to the previous plan , they should have a 80% attendance to the interactive classes . To pass the course must have a minimum of 3 points in the test and 2 test points in the other activities .
Students not meeting the above criteria (80 % attendance to interactive ) , must take the exam will be 100% of the final grade.
|
Sources of information |
Basic
|
Carrera, C., López, T., Matías, P. e Santamaría, C. (2016). Agenda de trabajo del orientador en centros educativos de Educación Infantil y Primaria. Madrid: Narcea
Sola Martínez, T. y López Sánchez, M. (2008). El Plan de Orientación y acción tutorial en Educación Infantil y Primaria: Recursos prácticos para su programación y ejecución. Madrid. Ed. Universitas S.A.
González-Benito, A. y Vélaz-de-Medrano, C. (Ed.) (2014). La acción tutorial en el sistema escolar.. Madrid: UNED.
Expósito López, J. (2014). La acción tutorial en la educación actual. Madrid: Síntesis
Pantoja Vallejo, A. (2013). La acción tutorial en la escuela. Madrid: Síntesis
MEC (1992). La orientación educativa y la intervención psicopedagógica. Madrid. Servicio de Publicaciones del MEC
Rodicio García, M.L. (2001). La Orientación en Galicia. Murcia. RIE
Méndez Zaballos, L., Ruiz Llorente,J.M.,Rodríguez Fernández, E. e Rebaque, E.M. de la O (2007). La tutoría en Educación Infantil. Madrid: Wolters Kluwer
Bisquerra Alzina, R. (1998). Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica. Barcelona. Praxis
Sobrado Fernández, L.M., Fernández Rey, E. y Rodicio García, M.L. (Coords.) (2012). Orientación educativa. Nuevas perspectivas.. Madrid: Biblioteca Nueva.
Monge Crespo, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias. Madrid: Wolters Kluwer
Martín, X., Puig, J.M., Padrós, M., Rubio, L. y Trilla, J. (2008). Tutoría. Técnica, recursos y actividades. Madrid: Alianza Editorial |
|
Complementary
|
Vallet, M. (2010). Educar a niños y niñas de 0 a 6 años. . Madrid: Wolters Kluwer
Álvarez Rojo, V. (1994). Orientación Educativa y acción orientadora. Relaciones entre la teoría y la práctica. Madrid. EOS
López Urquízar, N. y Sola, T. (2007). Orientación escolar y tutoría para las diferentes etapas de la educación. grupo editorial universitario
Salvador, X. y Rodicio, M.L. (1998). ¿Para onde camiña a orientación?. A Coruña. Universidade da Coruña |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
It is recommended to
send the works telematically and if not possible, do not use plastics, choose
double-sided printing, use recycled paper and avoid printing drafts.
It must make a
sustainable use of resources and the prevention of negative impacts on the
natural environment.
The importance of
ethical principles related to the values of sustainability in personal and
professional behavior must be taken into account |
|