Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Determinar e propoñer propostas de acción para a atención á diversidade |
A6 A12
|
|
|
Enumerar as funcións do titor e orientador en relación cos diferentes axentes educativos e explicar o que isto conleva asegurando a calidade do proceso |
A18 A21 A22
|
B24
|
|
Lembrar o referente á familia (evolución, tipos, funcións, estilos de vida e educación) |
A24
|
|
|
Poñer en práctica as competencias sociais en relación con alumnado, familias, compañeiros e outros profesionais |
A20
|
B2 B14 B15
|
C3
|
Reflexionar sobre a incidencia de factores que afectan á educación familiar e escolar tendo en conta os principios éticos da práctica profesional e persoal. |
A23
|
B17 B23
|
|
Defender a necesidade da formación continua como profesional e cidadán |
|
|
C5 C7
|
Reproducir os aspectos máis relevantes da orientación e a titoría como factores chave da calidade do ensino e mostrar a súa aplicación a diferentes situacións. |
|
B21 B22 B25
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptualización da orientación e titoría |
Carácter polisémico do concepto de orientación
A orientación na aula: concepto de titoría
|
Principios legais e psicopedagógicos que rexen a orientación e a acción tutorial |
Normativa legal vixente
Os principios da orientación
Aplicación dos principios na acción orientadora |
Liñas prioritarias da acción tutorial na Educación Primaria |
Áreas da orientación en Educación Primaria
A prevención e o desenvolvemento como prioridade |
Funcións do profesorado titor |
Cos alumnos
Coas familias
Coa comunidade educativa
Coa comunidade en xeral |
O Plan de acción tutorial (P.A.T.) como elemento de calidade do sistema educativo |
Definición
Elaboración
Evaluación |
Recursos para a acción tutorial: Técnicas e instrumentos |
A entrevista
A observación
O sociograma
Dinámicas de grupo
As TIC |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A23 |
1 |
1 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A21 A22 A24 B15 C3 |
1 |
20 |
21 |
Aprendizaxe colaborativa |
A23 A6 B14 B15 B17 B23 B25 C3 |
4 |
30 |
34 |
Sesión maxistral |
A18 A21 A22 A24 B2 |
9 |
10 |
19 |
Discusión dirixida |
A12 C7 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A23 |
4 |
22 |
26 |
Presentación oral |
B2 C3 |
4 |
0 |
4 |
Mapa conceptual |
B14 B15 B17 B23 C3 |
4 |
0 |
4 |
Simulación |
A6 A12 A18 A20 A21 A22 B2 B14 B21 B22 B24 C5 |
4 |
16 |
20 |
Proba mixta |
B21 B22 B23 |
3 |
0 |
3 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C7 |
1 |
9 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Nas que os estudantes mostrarán os seus preconceptos acerca da materia obxecto de estudo, a trávés de técnicas como o brainstorming |
Análise de fontes documentais |
Accederán a textos indicados pola profesora así como a outros aos que chegarán eles sós partindo dalgunha indicación. Teranos que ler e responder a algunhas cuestións que se expoñan. |
Aprendizaxe colaborativa |
Propoñeranse unha serie de actividades grupales, para realizar dentro e fose da aula. |
Sesión maxistral |
Na que a profesora explicará diferentes contidos teóricos do programa. |
Discusión dirixida |
Debates na aula partindo de temas que se presenten así como doutros que teñan que ver coa actualidade do campo de estudo. |
Traballos tutelados |
Haberá unha serie de traballos de diferente nivel de esixencia, que realizarán ao longo do curso baixo a tutela da profesora |
Presentación oral |
Pediráselles que presenten na aula algún dos traballos feitos. |
Mapa conceptual |
Realizarase un mapa conceptual da asignatura que permita ao estudante realizar unha síntese da mesma e visualizar, de maneira global, todos os contidos e a súa conceptualización |
Simulación |
Tenrán que deseñar unha actividade de tutoría e representala na aula, simulando unha situación o máis real posible. |
Proba mixta |
Terán que demostrar que teñen adquiridos os coñecementos propios da materia, así coma capacidade de relacionar a teoría e a práctica |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Propiciarase a asistencia a algún evento que se realice na Universidade e que redunde na súa formación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Mapa conceptual |
Análise de fontes documentais |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a atención personalizada ao alumnado empregaránse os seguintes medios:
Correo electrónico, Moodle e a plataforma Teams. Nos tres casos tratarase de axustar a súa utilización ás demandas dos estudantes así como as necesidades derivadas das metodoloxías de traballo propostas.
Con estes medios se poderá orientar na consulta de fontes bibliográficas de interés e facilitar outras axeitadas as necesidades de cada alumno/a, se fará un seguimento dos traballos propostos para desenvolver tanto no contexto da aula coma fora de ela, se farán indicacións axustadas a cada suxeito de cara as exposicións orais propostas e, finalmente, se poderá facer un seguimento da realizacion do mapa conceptual, atendendo ós diferentes xeitos de plantexalo por parte de cada alumno/a.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Simulación |
A6 A12 A18 A20 A21 A22 B2 B14 B21 B22 B24 C5 |
Valórase a capacidade do alumnado para deseñar unha acción de titoría así como a "posta en escena" da mesma.
|
20 |
Mapa conceptual |
B14 B15 B17 B23 C3 |
Valórase a selección de contidos, a relación entre os mesmos así coma o soporte dixital empregado |
20 |
Presentación oral |
B2 C3 |
Valóranse tanto as habilidades comunicativas coma os contidos presentados, atendendo a que sexan creativos e innovadores e axustados á realidade |
20 |
Proba mixta |
B21 B22 B23 |
Valorarase a claridade conceptual e o xeiro de relacionar teoría e práctica |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para que poidan ser avaliados
según a planificación anterior, o alumnado debe asistir, alomenos, ao 80% das
sesións interactivas. A proba mixta se compondrá de dúas partes: proba obxectiva e preguntas de resposta breve. O alumno/a que non
cumpra o anterior criterio (80% de asistencia ás sesións interactivas), deberá
realizar un exame (proba mixta similar á do alumnado que teña asistido habitualmente ás se sesións interactivas), que será o 100% da cualificación final. O alumando "non presencial", terá a
posibilidade de facer entrega das actividades suxeridas ao alumnado presencial,
facéndoas de xeito individual e cumprindo os mesmos prazos. Estas entregas valoraránse
de cara á nota final, unha vez que se obtivese unha puntuación de 5 puntos, ou superior,
no exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://www.boe.es/aeboe/consultas/bases_datos/doc.php?id=BOE-A-1990-24172 (). .
http://www.boe.es/boe/dias/2006/05/04/pdfs/A17158-17207.pdf (). .
Uruñuela, P.M. (2016 ). Trabajar la convivencia en los centros educativos. Una mirada al bosque de la convivencia. Madrid: Narcea
Rodicio-García, M.L. e Iglesias-Cortizas, M.J. (2011). Acoso Escolar. Diagnóstico y prevención. Madrid: Biblioteca Nueva
Carrera, C., López, T., Matías, P. e Santamaría, C. (2016). Agenda de trabajo del orientador en centros educativos de Educación Infantil y Primaria. Madrid: Narcea
Hunter,C. (2016). Comprender y mejorar la conducta trabajando en grupo. Una metodología centrada en el alumnado. Madrid: Narcea
Sola Martínez, T. y López Sánchez, M. (2008). El Plan de Orientación y acción tutorial en Educación Infantil y Primaria: Recursos prácticos para su programación y ejecución. Madrid: Ed. Universitas S.A.
Pantoja, A. (2013). La acción tutorial en la Escuela. Madrid: Síntesis
Rodicio García, M.L. (2001). La Orientación en Galicia. Murcia: RIE
Angulo Vargas, A. (2009). La tutoría en la Educación Primaria. Madrid: Wolters Kluwer
Álvarez González, M. (2010). Los nuevos desafíos de la orientación educativa en el escenario escolar. . Revista ORIÓN, 5, 7-26.
Bisquerra, R. (Coord.) (2008). Modelos de orientación e intervención psicopedagógica. Barcelona: Praxis
Sobrado, L.; Fernández, E. y Rodicio, M.L. (2012). Orientación educativa. Nuevas perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva
Monge Crespo, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Madrid: Wolters kluwer |
|
Bibliografía complementaria
|
Renom, A. (2011). Educación emocional. Programa para educación primaria (6-12 años). (Libro electrónico).. Madrid: Wolters Kluwer.
Ovejero, A. (2013). El acoso escolar y su prevención. Madrid: Biblioteca Nueva
Marrodán Gironés, M.J. (2003). La acción tutorial en educación primaria. Madrid. ICCE
Marrodán Gironés, M.J. y Balebona Martínez, J.M. (2008). La calidad en la Orientación escolar. Madrid. ICCE
Galve, J.L. et al. (2009). PUES, ¡CLARO! Programa de estrategias de resolución de problemas y refuerzo de las operaciones básicas. (Col. De 6-12 años).. Madrid: CEPE. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase non empregar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Para contribuir a elo, a profesora só aceptará traballos enviados telemáticamente a través da plataforma Moodle. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|