Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos. |
A14 |
Identificar e emitir xuízos razoados sobre problemas socioeducativos para mellorar a práctica profesional. |
A19 |
Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos. |
A21 |
Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o significado do concepto de avaliación en Educación Social. |
A6
|
|
|
Extraer información a partir de distintos casos de avaliación de programas, en sentido amplo. |
A14 A19 A21
|
B6
|
C6
|
Deseñar un Plan de Avaliación, a partir dun programa previamente especificado. |
A6 A14 A19 A21
|
B1 B2 B6
|
C6 C8
|
Construir distintos instrumentos e indicadores de avaliación. |
A6 A21
|
B1
|
|
Redactar un informe técnico de avaliación. |
|
B2
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Educación social, programas e servizos socioeducativos. Investigación e avaliación de calidade |
1.1. Terminoloxía específica en avaliación de programas.
1.2. Modalidades de avaliación de programas.
1.3. Fases do proceso de avaliación de programas.
1.4. Cualidades éticas da avaliación de programas |
Tema 2. Modelos ou perspectivas de avaliación e calidade de programas e servizos socioeducativos |
2.1. Finalidade da avaliación.
2.2. Uso de indicadores e criterios de avaliación.
2.3. Técnicas e instrumentos de recollida de información.
2.4. Técnicas de análise de datos aplicados á avaliación de programas.
2.5 Informe de avaliación. |
Tema 3. O proceso de avaliación da calidade dos programas e servizos socioeducativos
|
3.1. Plan de avaliación en educación social. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A6 A14 A19 A21 B1 B2 B6 C6 C8 |
16 |
30 |
46 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A14 A19 A21 B1 B2 C8 |
8 |
0 |
8 |
Directed discussion |
B6 C6 C8 |
6 |
20 |
26 |
Oral presentation |
B1 B2 B6 |
10 |
40 |
50 |
Objective test |
A6 A14 A19 A21 B1 |
2 |
10 |
12 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Traballo en grupo pequeno
Presencial |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación de contidos
Non presencial |
Directed discussion |
Presencial |
Oral presentation |
Presentación dos traballos de clase
Presencial |
Objective test |
Non presencial |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Atención a cada grupo ou persoa, según as necesidades que presenten ou demanden. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
A6 A14 A19 A21 B1 B2 B6 C6 C8 |
Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
|
40 |
Directed discussion |
B6 C6 C8 |
Valórase:
A participación activa
Respecto e colaboración |
10 |
Oral presentation |
B1 B2 B6 |
Valórase:
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado |
10 |
Objective test |
A6 A14 A19 A21 B1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Valorarase:
Adquisición das competencias da materia |
40 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia é preciso ter aprobado todos os traballos realizados na clase, así como todas as actividades de avaliación. Os e as estudiantes non asistentes, porsen en contacto coa docente para establecer a metodoloxía de avaliación da materia. Terase en conta a presentación dos traballos, o formato, a redacción, as faltas gramaticales e as ortográficas. A detección dalgún deles suporá un punto menos na nota final. A copia e plaxio de traballos será causa de suspenso.
|
Sources of information |
Basic
|
Lukas, J. F. y Santiago, K. (2009). Concepto, componentes y fases de la evaluación. En J. F. Lukas y K, Santiago (Eds). Evaluación educativa (2ª Ed) (pp. 87-126). Madrid: Alianza
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social.. Madrid: Edt. Síntesis
Hernández, J (2018). Evaluación socioformativa en procesos de formación en línea mediante proyectos formativos. Educar, Vol 54, No 1 (2018)
Perea, O. (2017). Guía de evaluación de programas y proyectos sociales. Plataforma de ONG de Acción Social
Lukas, J. F. y Santiago, K. (2009). Historia de la evaluación educativa. J. F. Lukas y K, Santiago (Eds). Evaluación educativa (2ª Ed) (pp. 63-86). Madrid: Alianza
Valdés, M. (2016). La evaluación de proyectos sociales: Definiciones y tipologías.
Cohen, E y Martínez, R. (2018). Manual formulación, evaluación y monitoreo de proyectos sociales. CEPAL
Ibarra Sáiz, M. S. y Rodríguez-Gómez, G. (2014). Modalidades participativas de evaluación. Un análisis de la percepción del profesorado y de los estudiantes universitarios. Revista de Investigación Educativa, 32 (2), 339-361
Nieto, S. (2010). Principios, métodos y técnicas para la investigación educativaMadrid: Dykinson. Madrid: Dykinson
Nieto, S., y Olmos, S (2010). Técnicas e instrumentos para la recogida de datos en la medida de actitudes y de información grupal. En S. Nieto y M. J. Rodríguez (Coord.). Investigación y Evaluación educativa en la Sociedad del Cono |
|
Complementary
|
SENLLE, A. e GUTIERREZ, N. (2004). Calidad en los Servicios Educativos. Barcelona: Edit. Díaz de Santos
STUFFLEBEAN, D. y SHINKFIELD, A.J. (1984). Evaluación Sistemática. Madrid: Paidós-MEC, 1987.
GENTO PALACIOS, S. (1996). Instituciones educativas para la calidad total. Madrid: Edt. La Muralla |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Research Methods /652G03019 | Information Gathering and Analysing Techniques /652G03026 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Evaluation and Diagnosis in Socio-Educational Needs/652G03039 |
|
Other comments |
" Recoméndase enviar os traballos telematicamente e, de non ser posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais". |
|