Datos Identificativos | 2020/21 | ||||||
Asignatura (*) | Ciencias da Saúde Baseadas na Evidencia | Código | 653862207 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Mestrado Oficial | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Optativa | 3 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas |
||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | |||||||
Descrición xeral | Capacitar ao alumno para que a partir dun sistema de jerarquización da evidencia (científica), elabore recomendacións (clínicas), que facilite unha toma de decisións razoablemente adecuada. | ||||||
Plan de continxencia | 1. Modificacións nos contidos: non hai. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen: todas *Metodoloxías docentes que se modifican: a sesión maxistral e a práctica de laboratorio impartirase a tavés de Teams en horario oficial. A proba de resposta múltiple farase a través de MOODLE en horario oficial. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: correo electrónico, MOODLE e Teams (a demanda, previa solicitude por correo electrónico), en horario oficial de titorías. 4. Modificacións na avaliación: non hai. *Observacións de avaliación: o exame tipo test farase a través de MOODLE. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: non hai. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Establecer criterios propios de avaliación, considerando os aspectos científico-técnicos e de calidade. | AI1 AI2 |
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 |
CM3 CM6 CM8 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación máis adecuadas á investigación exposta. | AI1 AI2 |
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 |
CM3 CM6 CM8 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
T1.- Concepto e definición de Ciencia da Saúde. | T1.- Concepto e definición de Ciencia da Saúde. |
T2.- Concepto e definición de Actuación baseada na evidencia. | T2.- Concepto e definición de Actuación baseada na evidencia. |
T3.- Necesidade dunha actuación baseada na evidencia. | T3.- Necesidade dunha actuación baseada na evidencia. |
T4.- Formulación do interrogante a responder. | T4.- Formulación do interrogante a responder. |
T5.- Na busca das mellores evidencias. | T5.- Na busca das mellores evidencias. |
T6.- Valoración crítica da evidencia sobre a estratexia. | T6.- Valoración crítica da evidencia sobre a estratexia. |
T7.- Valoración clínica da evidencia sobre o risco | T7.- Valoración clínica da evidencia sobre o risco |
T8.- Valoración clínica da evidencia sobre o custe. | T8.- Valoración clínica da evidencia sobre o custe. |
T9.- Aplicación da evidencia. T10.- Avaliación da evidencia | T9.- Aplicación da evidencia. T10.- Avaliación da evidencia |
T10.- Avaliación da evidencia | T10.- Avaliación da evidencia |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Sesión maxistral | A1 A2 | 14 | 30 | 44 |
Seminario | A1 A2 B1 B3 B4 C6 C8 | 5 | 10 | 15 |
Presentación oral | B2 | 1 | 5 | 6 |
Proba obxectiva | B2 B4 | 1 | 4 | 5 |
Atención personalizada | 5 | 0 | 5 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | Clases teóricas, fomentado a participación activa do alumnado |
Seminario | Discusión sobre publicacións científicas. |
Presentación oral | Exposición de traballos realizados polo alumnado. |
Proba obxectiva | Exame sobre os contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais e nos seminarios. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Proba obxectiva | B2 B4 | Exame sobre os contidos deservolvidos nas sesións maxistrais e nos seminarios. | 50 |
Seminario | A1 A2 B1 B3 B4 C6 C8 | Traballos realizados polo alumnado, valorando a súa riqueza descritiva e os contidos. | 25 |
Presentación oral | B2 | Presentación de traballos realizados polo alumnado, defensa da exposición e intervención no posterior debate | 25 |
Observacións avaliación | |||
Fontes de información |
Bibliografía básica |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bonfill X. (2000). Asistencia sanitaria basada en la evidencia . Madrid: SANED |
|
Bibliografía complementaria | |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente | ||
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario |
Observacións | |
Programa Green Campus FCS Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. PLAxio A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte. Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado. |