Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos básicos da análise económica aplicada ao campo da saúde nos niveis micro e macroeconómico. |
AI2
|
BM2 BM5
|
CM4 CM5
|
Búsqueda, análise, interpretación, síntese e transmisión de información sobre resultados de saúde, recursos sanitarios, e diferentes tipos de variables económicas. |
AI2
|
BM2 BM3 BM4 BM5
|
CM4
|
Deseño e desenvolvemento dun estudo de avaliación económica (de medicamentos, tecnoloxías médicas ou programas de saúde). |
AI2
|
BM3 BM4 BM5
|
CM4
|
Recoñecer os criterios para a toma de decisións no sector da saúde, así como a presentación, o uso e a aplicación efectiva dos resultados dunha avaliación económica. |
AI2
|
BM2 BM4
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1: Introdución á economía da saúde como disciplina |
1.1. A economía aplicada ao campo da saúde
1.2. Producción de saúde e análise do gasto sanitario
|
BLOQUE 2: Análise de custos no sector da saúde |
2.1. Metodoloxía básica e fases de estimación
2.2. Valoración dos custos tanxibles
2.3. Valoración dos custos intanxibles
|
BLOQUE 3: Medición e valoración das gañancias de saúde |
3.1. Introdución ás medidas de resultado clínico e de calidade de vida
3.2. Medidas xenéricas de gañancias de saúde: Os AVACs
3.3. Preferencias e estados de saúde: conceptos, métodos e instrumentos
|
BLOQUE 4: A avaliación económica no campo da saúde |
4.1. Principios básicos da avaliación económica
4.2. A análise custo-efectividade
4.3. A análise custo-beneficio
4.4. A análise custo-utilidade
4.5. Presentación e uso de resultados
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A2 B2 B3 B4 B5 C4 C5 |
4 |
15 |
19 |
Sesión maxistral |
A2 B2 B4 B5 |
20 |
30 |
50 |
Proba obxectiva |
B2 B4 B5 |
1 |
0 |
1 |
Discusión dirixida |
B2 B3 B4 C4 |
1.5 |
1.5 |
3 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B2 B3 B4 B5 C4 C5 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Realización de 3 ensaios aplicados en formato de "Letter" (máximo de 5 follas) sobre contidos da asignatura. Os ensaios poderán tratarse de comentarios críticos sobre artígos científicos do campo da economía e a saúde, oo aplicacións prácticas das metodoloxías de avaliación expostas na clase maxistral. |
Sesión maxistral |
Exposición dos materiais didácticos e resolución de dúbidas |
Proba obxectiva |
Proba consistente en preguntas de desenvolvemento medio sobre os contidos da asignatura. |
Discusión dirixida |
Discusión e debate sobre aspectos marcados nos materiais como "Tema a Debate". Estableceránse grupos de discusión que defenderan perspectivas distintas sobre a temática a tratar. |
Proba de resposta múltiple |
Proba tipo test de resposta múltiple sobre os contenidos da materia expostos no aula |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas e orientación ó estudio. Seguimento e supervisión na realización de traballos |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A2 B2 B3 B4 B5 C4 C5 |
Test de 14 preguntas de resposta múltiple sobre os contidos da asignatura expostos na aula. Os erros non penalizan a calificación. |
20 |
Traballos tutelados |
A2 B2 B3 B4 B5 C4 C5 |
Avaliación dos traballos dacordo ao seguemento das normas básicas do método científico. Valorarase que os traballos presenten a estructura exposta na clase, e respondan ás hipóteses de investigación plantexadas na aula. Valorarase que os traballos presenten propostas e recomendacións de políticas públicas. Os traballos poderánse facer en grupo e serán expostos nunha sesión final ao remate do periodo de clases expositivas. |
60 |
Proba obxectiva |
B2 B4 B5 |
Resposta a dúas preguntas de desenvolvemento sobre o temario da materia. Unha das preguntas da proba obxectiva poderá consistir na realización dun exercicio práctico de avaliación económica. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario acadar un
mínimo de 50/100 puntos. Poderá acumularse a cualificación entre probas, non sendo
necesario acadar un mínimo en cada una das metodoloxías suxeitas a avaliación. As metodoloxías de avaliación e os requisitos mínimos para superar a materia serán esixibles para as dúas convocatorias oficiais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rodríguez, Eva; Rivera, Berta y Casal, Bruno (2018). El coste social de la adicción: una guía para su estimación. Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad
Culyer, Anthony y Newhouse, Joseph (2000). Handbook of health economics. Elsevier
Drummond, Michael; Sculpher, Mark; Claxton, Karl; Stoddart, Greg y Torrance, George (2015). Methods for the economic evaluation of health care programmes. Oxford University Press
Pinto, Jose Luis y Sánchez, Fernando (2003). Métodos para la evaluación económica de nuevas prestaciones. Centre de Recerca en Economia i Salut – Cres y Ministerio de Sanidad y Consumo
Komlos, John y Kelly, Inas (2016). The Oxford Handbook of Economics and Human Biology. Oxford University Press
Glied, Sherry y Smith, Peter (2013). The Oxford Handbook of Health Economics. Oxford University Press |
- Gisbert i Gelonch R. (2002 ). Economía y Salud . Masson, Barcelona
- Material docente proporcionado por el profesor
- Instituto de estudios fiscales (2005). Informe para el análisis del gasto sanitario, . Madrid
|
Bibliografía complementaria
|
OCDE (2017). Health at a Glance 2017: OECD Indicators. OCDE |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Como requisito previo para poder cursar a
asignatura estímase necesario ter un coñecemento mínimo sobre o método científico
e a redacción de documentos de investigación, así como o manexo a nivel usuario
da folla de cálculo Excel. Nalgunha clase práctica é posible que se necesite
traballar con algún paquete estatístico, como o SPSS oo o GRETL. É recomendable
un nivel mínimo de inglés para a lectura e interpretación de textos científicos
nesta língua.
Programa
Green Campus FCS
Para axudar a conseguir
un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do
"III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os
traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitaranse
maioritariamente en formato virtual e soporte informático.
b.
De realizarse en papel:
-
Non se empregarán plásticos.
-
Realizaranse impresións a dobre cara.
-
Empregarase papel reciclado.
-
Evitarase a realización de borradores.
PLAxio
A
detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia
implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión
directa á oportunidade seguinte.
Dita circunstancia
comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso
de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá
solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título
cursado. |
|