Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as bases da citometría de fluxo para a caracterización fenotípica das células en cultivo e para a selección in vivo de células mediante marcadores. |
AI1 AI2
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer as bases do cultivo celular e os principais protocolos para o cultivo de liñas celulares establecidas e liñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre…).
|
AI1 AI2
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CLASES TEÓRICAS
Laboratorio de cultivo celular: requerimentos e equipos.
Cultivo celular: características xerais (medios de cultivo, condicións de cultivo, mantemento de cultivo, fontes de contaminación, reconto celular, tipos de cultivo, células madre).
Cultivo de liñas celulares establecidas (jurkat…).
Cultivo de liñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre…).
Obtención de células nai procedentes de diversos oríxenes humanos
Diferenciación in vitro de células madre mesenquimais: condroxénese, osteoxénese e adipoxénese. |
CLASES PRÁCTICAS
Illamento e cultivo de condrocitos.
Illamento e cultivo de células nai.
Diferenciación celular.
Citometría de fluxo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A2 B1 B3 B4 B5 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
0 |
13.5 |
13.5 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
28 |
28 |
56 |
Sesión maxistral |
C1 C3 |
13 |
26 |
39 |
Proba de resposta múltiple |
C5 C6 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura de artículos científicos relevantes e relacionados coa materia impartida |
Prácticas de laboratorio |
Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral. |
Sesión maxistral |
Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado. |
Proba de resposta múltiple |
Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos, é posible un seguimento personalizado que facilita a avaliación continua. Terase en conta a asistencia, a participación activa e o traballo desenvolvido polo alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible a atención persoalizada que permite resolver dúbidas e dirixir as lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.
Igualmente, a sesión maxistral e o seminario son participativos, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación ó que pertence o profesorado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
Avaliación continua, valorando o grao de participación do alumnado. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
C5 C6 |
Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para
aprobar a materia, hai que obter globalmente un mínimo de 5 sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rendal Vázquez ME, Maneiro Pampín E, et al (2001). Effect of cryopreservation on human articular chondrocyte viability, proliferation, and collagen expression. Cryobiology
Lin Z, Willers C, Xu J, Zheng MH (2006). The Chondrocyte: Biology and Clinical Application. Tissue Eng
Chacques JC, Cattadori B, Herreros J, Prosper F,et al. (2002 ). Treatment of heart failure with autologous skeletal myoblasts. Hertz |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa
Green Campus FCS Para axudar a conseguir
un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do
"III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os
traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse
maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b.
De realizarse en papel: -
Non se empregarán plásticos. -
Realizaranse impresións a dobre cara. -
Empregarase papel reciclado. -
Evitarase a realización de borradores. PLAxio A
detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia
implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión
directa á oportunidade seguinte. Dita circunstancia
comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso
de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá
solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título
cursado. |
|