Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A3 |
Sintetizar y aplicar el conocimiento relevante de ciencias biológicas, médicas, humanas, psicológicas, sociales, tecnológicas y ocupacionales, junto con las teorías de ocupación y participación. |
A13 |
Buscar activamente, evaluar críticamente y aplicar los rangos de información y de evidencia para asegurar que la práctica es actualizada y relevante al cliente. |
A25 |
Identificar la necesidad de investigar y buscar publicaciones relacionadas con la ocupación, la terapia ocupacional y/o la ciencia ocupacional y formular preguntas de investigación relevantes. |
A26 |
Demostrar habilidades en la propia búsqueda, el examen crítico y la integración de la literatura científica y otra información relevante. |
A27 |
Entender, seleccionar y defender diseños de investigación y métodos apropiados para la ocupación humana, considerando los aspectos éticos. |
A30 |
Divulgar los hallazgos de investigación para críticas relevantes. |
A32 |
Entender y aplicar los principios de dirección en los servicios de terapia ocupacional, incluyendo coste-efectividad, la administración de recursos y equipamiento, y estableciendo los protocolos de terapia ocupacional. |
A33 |
Constatar en un proceso continuo de evaluación y mejora de la calidad de los servicios de terapia ocupacional, implicando a los clientes cuando sea apropiado y comunicar los resultados relevantes a los demás miembros. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B22 |
Habilidades de investigación. |
B36 |
Preocupación por la calidad. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidad para aplicar el método científico para constatar la efectividad de los métodos de intervención, evaluar los métodos de trabajo aplicados y difundir los resultados. |
A3
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Capacidad de demostrar y mantener que la actuación profesional se ajusta a estándares de calidad y que la práctica está basada en la evidencia. |
A13
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Identificar la necesidad de investigar y buscar publicaciones relacionadas con la especialidad correspondiente en ciencias de la salud y formular preguntas de investigación relevantes |
A13 A25 A26 A27 A30
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B36
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Demostrar habilidades en la propia búsqueda, el examen crítico y la integración de la literatura científica y otra información relevante |
A13 A25 A26 A32 A33
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Capacidad para aplicar el método científico para constatar la efectividad de los métodos de intervención, evaluar los métodos de trabajo aplicados y difundir los resultados. |
A27
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Interpretar, analizar, sintetizar y criticar los hallazgos de investigación |
A13 A25 A26 A27 A32
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B1 B2 B3 B22
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C6
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción |
Objeto de la Estadística. Introducción histórica. Aplicación a las Ciencias de la Salud. Tipos de variables: cualitativas y cuantitativas (discretas y continuas). Concepto de proporción. |
Tema 2. Estadística descriptiva y análisis exploratorio de datos |
Medidas de centralización, dispersión y forma. Representaciones gráficas. Estadística descriptiva de dos variables conjuntas: el coeficiente de correlación de Pearson. |
Tema 3. Nociones elementales de probabilidad |
Probabilidad condicionada. Regla del producto, regla de las probabilidades totales, regla de Bayes. Aplicaciones en el pensamiento clínico. |
Tema 4. Distribuciones de probabilidad |
Conceptos de función de masa de probabilidad, función de densidad de probabilidad, función de distribución, función de supervivencia, función de riesgo (tasa de fallo) y función de riesgo acumulativo. Concepto de riesgo. |
Tema 5. Algunas distribuciones de probabilidad notables |
Distribuciones discretas: distribución de Bernoulli, binomial, de Poisson y uniforme discreta. Distribuciones continuas: uniforme en un intervalo y normal. Distribuciones asociadas a la normal: chi-cuadrado, t de Student, F de Snedecor-Fisher. |
Tema 6. Introducción a la Inferencia Estadística |
Muestra y población. Estadísticos y estimadores. Muestreo y tipos. Variabilidad del proceso de muestreo. Sesgo, varianza y error cuadrático medio de un estimador. Estimación de medias y varianzas poblacionales. Estimación de proporciones. Elección del tamaño muestral. |
Tema 7. Intervalos de confianza |
Intervalos de confianza para la media en poblaciones normales y para una proporción. Intervalos de confianza para la diferencia de medias en poblaciones normales. Intervalos de confianza para diferencias de proporciones. Muestras de datos independientes y muestras de datos apareados. |
Tema 8. Contrastes de hipótesis |
Contrastes de hipótesis para la media en poblaciones normales y para una proporción. Contrastes de hipótesis para la diferencia de medias en poblaciones normales. Contrastes de hipótesis para diferencias de proporciones. Muestras de datos independientes y muestras de datos apareados. El concepto del p-valor: significación estadística e importancia clínica. |
Tema 9. Tablas de contingencia |
Tablas 2 x 2. Contrastes de homogeneidad para tablas de contingencia. Medidas de asociación. |
Tema 10. Conceptos de investigación clínico-epidemiológica de base estadística de especial interés en las Ciencias de la Salud |
Medidas de ocurrencia de la enfermedad: prevalencia, incidencia, riesgo relativo, riesgo atribuible y odds ratio. · Tipos de estudios. Pruebas de diagnóstico. Evaluación de la calidad de una prueba. Sensibilidad y especificidad. Valores predictivos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A13 A25 A27 A30 A32 A33 B1 B2 B3 B22 B36 C6 |
21 |
63 |
84 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A13 A26 A27 A30 A33 B1 B2 B3 B22 B36 C6 |
7 |
14 |
21 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A26 A27 A30 A32 A33 B2 B3 C6 |
1 |
10 |
11 |
Seminario |
A3 A13 A25 A26 A27 A30 A32 A33 B1 B2 B3 B22 B36 C6 |
7 |
14 |
21 |
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Atención personalizada |
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13 |
0 |
13 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Expoñeranse os principais conceptos estatísticos facilitando a documentación adicional e indicando a fontes bibliográficas onde o estudante poderá completar a adquisición de devanditos coñecementos. |
Prácticas a través de TIC |
Realizaranse supostos prácticos, con datos reais, que serán analizados, en ordenador, por medio do programa estatístico R (cos paquetes necesarios para a análise de datos relacionado cos contidos desta asignatura), Epidat e Excel.
Grazas a esta metodoloxía o estudante e aplicará e poñerá en práctica os coñecementos adquiridos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
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Proba de resposta múltiple |
Esta proba permitirá evaluar o grado de adquisición de coñecementos. |
Seminario |
Con axuda do programa estatístico R (cos paquetes necesarios para a análise de datos relacionado cos contidos desta asignatura), Epidat e Excel, o estudante realizará supostos propostos polo profesor. Trátase dunha metodoloxía que permite evaluar as competencias do estudante á hora de aplicar e poñer en práctica os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Prácticas a través de TIC |
Proba de resposta múltiple |
Seminario |
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Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante tutorías virtuales, individuais e grupales.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Prácticas a través de TIC |
A3 A13 A26 A27 A30 A33 B1 B2 B3 B22 B36 C6 |
Traballos individuais nos que se desenvolverán supostos prácticos mediante o uso dun paquete estatístico |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A3 A26 A27 A30 A32 A33 B2 B3 C6 |
Proba na que se evaluará o dominio dos conceptos estatísticos básicos. |
60 |
Seminario |
A3 A13 A25 A26 A27 A30 A32 A33 B1 B2 B3 B22 B36 C6 |
Propoñeranse casos e exercicios que serán desenvolvidos polos estudantes de forma individual ou en grupos e postos en común en seminarios |
15 |
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Observacións avaliación |
Nota importante Para superar a materia é necesario superar cada un dos cuatrimestres de xeito individual.
No caso de que non se supere algún dos cuatrimestres na primeira
oportunidade, a nota que figurará será de 4 e para a 2ª oportunidade
manterase aprobada a parte correspondente ao cuatrimestre superado.
Na parte correspondente ao primeiro cuatrimestre (Prof. Alejandro Quintela do Rio)
- Realización de probas durante o curso (por escrito ou por ordenador),
que evaluarán de xeito continuo ao alumnado e axudarán á cualificación
final. A xuízo do profesor, os resultados da avaliación continua poderán
dispensar dalgunha parte ou de forma completa do exame final de
cuatrimestre. (máximo 20%)
- Un exame final tipo test (por escrito ou por ordenador), (máximo do
80% para aqueles alumnos que só realicen este exame e non teñan ningunha
cualificación da parte anterior)
A cualificación obtida neste cuatrimestre liberará o mesmo, de maneira
que, quen obteña nota maior ou igual que 5, poderá facer media
aritmética coa nota que obteña da avaliación do segundo cuatrimestre.
A nota do primeiro cuatrimestre será resultado da suma de notas continuadas e o exame tipo test.
Na convocatorias finais de Xuño e Xullo, realizarase un exame tipo test
(por escrito ou por ordenador) que fará media aritmética coa
cualificación da segunda parte.
Na parte correspondente ao segundo cuatrimestre (Prof. Teresa Seoane Pillado e Prof. Javier Muñiz García)
- Avaliación continuada mediante a realización de traballos de
investigación individuais ou en grupos nos que se esixirá o dominio dos
conceptos teóricos e prácticos impartidos na matera, deberán entregarse
en tempo e forma. (máximo 30%)
- Resolución de casos e exercicios propostos polo profesor, nos que se
esixirá o dominio dos conceptos teóricos e prácticos impartidos na
matera, deberán entregarse en tempo e forma. (máximo 30%)
- Proba final da materia de segundo cuatrimestre que incluirá preguntas
tipo test de opción múltiple e/ou con resposta razoada de xeito breve
e/ou preguntas de resposta desenvolvida e/ou problemas. É imprescindible
alcanzar polo menos a puntuación de 3 sobre 10 no exame para facer
promedio cos outros compoñentes da avaliación. Os alumnos con menos dun 3
no exame (independientemente da nota alcanzada na avaliación continua)
deberán realizar o exame da materia nas convocatorias oficiais (máximo
40%)
A cualificación obtida no segundo cuatrimestre liberará o mesmo, de
maneira que, quen obteña nota maior ou igual que 5, poderá facer media
aritmética coa nota que obteña da avaliación do primeiro cuatrimestre.
Nas convocatorias finais de Xuño e Xullo, realizarase un exame tipo
test, a nota calcularase coa avaliación continua deste cuatrimestre nas
porcentaxes correspondentes anteriormente indicados. É imprescindible
alcanzar polo menos a puntuación de 3 sobre 10 no exame para facer
promedio cos outros compoñentes da avaliación.
Para a nota global
da asignatura farase media aritmética coa cualificación do primeiro
cuatrimestre.
Os aspectos e criterios que se terán en consideración ao evaluar as
actividades que se farán contorna a devandita metodoloxía son a
participación e compromiso individual e grupal, coherencia dos contidos
abordados, coñecementos demostrados nos probas e exames teóricos e
prácticos e competencias referidas para esta asignatura.
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica
de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de
setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo
de créditos e o sistema de cualificacións nas titulaciones
universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio
nacional Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado
7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honor (Graciable).
Os alumnos coas mellores cualificacións globais poderán ser invitados a
realizar unha análise de matrícula que coincidirá coa realización do
exame final, pero terá outro contido.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/ (). .
Gonick, L. e Smith, W. (2001). Á estatística ¡en caricaturas!. Lugo. SGAPEIO
Martín, A. A. y Luna, J. C. (1999). Bioestadística para las Ciencias de la Salud. Ediciones Norma
Cobo, E., Muñoz, P. y González, J.A. (2007). Bioestadística para no estadísticos. Barcelona. Elsevier Masson
Hulley, S.B., Cummings, S.M., Browner, W.S., Grady, D.G. y Newman, T.B. (2007). Diseño de investigaciones clínicas. Barcelona. Wolters Kluwer-Lippincott Williams & Wilkins
Quintela del Río, A. (2020). Estadística básica edulcorada. https://alejandroquintela.com
Milton, J. S. (2001). Estadística para Biología y Ciencias de la Salud. McGraw-Hill
Dalgaard, P (2002). Introductory Statistics with R. Springer
Gonick, L. y Smith, W. (1999). La estadística en comic. Barcelona. Zendrera Zariquiey
Cao, R., Labora, A., Naya, S. e Ríos, M. (2001). Métodos estatísticos e numéricos. A Coruña. Baia Edicións
Quintela del Río, A. (2020). PEPE (Problemas Estimulantes de Probabilidad y Estadística). CreateSpace |
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Bibliografía complementaria
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Silva Ayçaguer, L. C. (1997). Cultura estadística e investigación científica en el campo de la salud: una mirada crítica. Madrid. Ediciones Díaz de Santos
Peña, D. (2001). Fundamentos de estadística. Madrid. Alianza Universidad
Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A. y Vilar, J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Madrid. Ediciones Pirámide
Jaisingh, Ll. (2000). Statistics for the utterly confused. New York. Mc Graw-Hill |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostenible, recoméndase
que os traballos individuais e grupales sexan entregados en formato
virtual (principalmente mediante correo electrónico aos profesores da
materia ou tamén en soporte informático vía Moodle). Indicarase a vía de
entrega. |
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