Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Economía e mercado de traballo. |
A6
|
|
|
Organización e dirección de empresas. |
A10
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A19
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A20
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral |
A26
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Capacidade de análise e sínte |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información |
|
B4
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesiona |
|
B6
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- O concepto e o método en Economía
|
1. Concepto de Economía
2. Os modelos económicos
3. Os instrumentos de aálise económico. |
Tema2.- A escaseza e a necesidade de elixir |
1.-A escaseza e os factores produtivos.
2.-A fronteira de posibilidades de produción.
3.-Os problemas económicos fundamentais.
|
Tema 3.- O papel do Estado na Economía
|
1.- Os axentes económicos.
2.- As funcións do sector público.
3.- Tóma de decisións por parte do Estado
|
Tema 4.- A Demanda, a Oferta e o Mercado |
1.- O mecanismo do mercado.
2.- A demanda, a oferta e o equilibrio.
3.- Desprazamentos das curvas de demanda e oferta.
4.- Os mercados regulados.
|
Tema 5.-Aplicacións da teoria da Demanda e da Oferta.
|
1.- A elasticidade da demanda.
2.- A elasticidade da demanda e o ingreso total.
3.- A elasticidade da oferta.
|
Tema 6.- A macroeconomía : unha vision global |
1.- A política macroeconómica
2.- A Contabilidade Nacional
3.- O Producto Nacional: Medición e características
4.- Os compoñentes do Producto Nacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B6 B8 C6 C7 C8 |
19 |
38 |
57 |
Traballos tutelados |
A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 |
5 |
10 |
15 |
Presentación oral |
A13 A31 B2 |
1 |
8 |
9 |
Obradoiro |
A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 |
15 |
30 |
45 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A18 B2 B4 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Presentación oral |
Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas. Tamén poderá acada-la suficiencia dos obradoiros meirante a súa defensa nas titorías personalizadas. |
Obradoiro |
Se realizarán prácticas en cada tema. Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. - Xerarquizar a súa importancia. , o alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Traballos tutelados: para a súa realización é obrigatorio obtelo visto bo do profesor, sendo ademáis recomendable consultar co profesor as dubidas e informalo dos avances que se vaian realizando progresivamente para que o profesor pouda dar as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios indicados. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos pola Escola.
En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo
- A profundidade do contido
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais
- A presentación e a claridade da exposición
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 |
Realización e entrega de prácticas de cada un dos temas impartidos.Entrega o último dia programado para cada práctica non calificandose as prácticas entregadas fora de prazo.
Algunha das prácticas poderanse realizar e subir ao espazo habilitado para ese efecto en Moodle durante a clase. Si o alumno non asistiu a clase o día que se realice a práctica correspondente, non poderá entregar a práctica, a non ser que se xustifique convenientemente. |
20 |
Presentación oral |
A13 A31 B2 |
O alumno realizará unha exposición do traballo tutelado. |
10 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A18 B2 B4 |
Na data aprobada en Xunta de Centro levarase a cabo unha proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, só unha certa ) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc.) ou de ambos tipos. Á nota obtida na proba obxetiva se lle sumará a das restantes metodoloxías sempre e cando o alumno aprobe a devandita proba obxectiva.
|
40 |
Traballos tutelados |
A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 |
Elaboración dun traballo de curso a partir dos temas propostos pola profesora. |
20 |
Sesión maxistral |
A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B6 B8 C6 C7 C8 |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións presenciais |
10 |
|
Observacións avaliación |
CONVOCATORIA ORDINARIA Á nota obtida
na proba obxetiva se lle sumará a das restantes metodoloxías sempre e
cando o alumno aprobe a devandita proba obxectiva. CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA Aqueles alumnos que non superen a asignatura na convocatoria ordinaria, poderán gardar a nota das outras
metodoloxías para a oportunidade de xullo. DISPENSA Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un normal
seguemento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da sua
cualificación por medio dunha proba obxetiva final. En ningún caso
poderán realizar as demás metodoloxías.
EN RELACIÓN COS
TRABALLOS TUTELADOS VALORARASE:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo - A profundidade do contido - O tratamento dunha linguaxe propia do contexto
disciplinar - A utilización de fontes documentais complementarias e
actuais - A presentación e a claridade da exposición
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Francisco Mochón (). Economia:Teoria y politica 5ª Ed. McGraw-hill
Juan M. Blanco (). Economia:Teoria y practica. McGraw-hill
Ana Grave (). Fundamentos de Economía. Pearson
Melanie Powel, Michael Parkin (). Introducción a la Economía. Pearson
Jose Luis Martín (). Principios de econmía. Pearson
Francisco Mochón (). Principios de Economia. McGraw-hill
Asunción Mochón, Rebeca de Juan (). Principios de Economía. McGraw-hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para cursa a asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC. Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán acostumados a medoloxía empregada na analise económica e a súa terminoloxía ao ter cursado Economía e Organización de Empresas. |
|