Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Organización e dirección de empresas |
A10
|
|
|
Traballo en equipos |
|
B9
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C7
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
C4
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Aprendizaxe autónoma |
|
B14
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Motivación para a calidade |
|
B12
|
|
Dirixir grupos de persoas |
A15
|
|
|
Razoamento crítico |
|
B8
|
|
Toma de decisións |
|
B5
|
|
Capacidade de xestión da información |
|
B4
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B3
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B2
|
|
Resolución de problemas |
|
B1
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas |
A13
|
|
|
Realizar análise e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo |
A21
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. PRODUCIÓN E PRODUTIVIDADE
|
1.1 Administración de operacións
1.2 Clases de procesos produtivos
1.3 Definición de produtividade
1.4 Medición da produtividade |
TEMA 2. ESTRATEXIA DE OPERACIÓNS |
2.1 Visión global
2.2 Misión
2.3 Decisións estratéxicas na dirección de operacións |
TEMA 3. DIRECCIÓN DA CADEA DE SUBMINISTRACIÓNS
|
3.1 Estratexia da cadea de subministracións
3.2 Selección de provedores
3.3 Xestión de inventarios
|
TEMA 4. PLANIFICACIÓN DAS NECESIDADES DE MATERIAIS (MRP)
|
4.1 Introdución
4.2 Programa mestre de produción
4.3 Lista de materiais
4.4 Rexistro de inventarios
4.5 Desenvolvemento e estrutura do MRP
4.6 ERP
|
TEMA 5. A XESTIÓN DE PROXECTOS
|
5.1 Concepto de proxecto
5.2 Técnicas de administración de proxectos
5.3 Diagrama de Gant
5.4 Mëtodos PERT, CMPM e ROY |
TEMA 6. ADMINISTRACIÓN DA CALIDADE
|
6.1 Definición de calidade
6.2 Sistema de xestión de calidade
6.3 Calidade total
6.4 Ferramentas TQM
6.4 Control estatístico do proceso
|
TEMA 7. PRODUCIÓN XUSTO A TEMPO (JIT)
|
7.1 Concepto JIT
7.2 Características da produción JIT
7.3 Concepto LEAN
7.4 Sistema KANBAN
|
TEMA 8. A MELLORA DE MÉTODOS
|
8.1 Definición e obxectivos
8.2 Etapas nos procesos de mellora
8.3 Representación de procesos
8.4 Procesos de mellora
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
B2 B4 B8 B12 C4 C6 C7 |
3 |
5 |
8 |
Sesión maxistral |
A10 A13 A31 B1 B2 B4 B8 B12 C4 C6 C7 |
18 |
10 |
28 |
Traballos tutelados |
A10 A13 A15 A21 A31 B1 B3 B5 B9 B12 B13 C1 C3 |
1 |
24 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
A13 A31 B1 B2 B3 B4 B8 C1 |
0 |
45 |
45 |
Proba obxectiva |
A31 B1 B2 B3 B14 C1 |
2 |
40 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Realización de síntese ou resumo a partir de relatorio externo, lectura dun artigo ou noticia. |
Sesión maxistral |
Traballo e exposición en grupo sobre temática relacionada coa materia. |
Traballos tutelados |
Explicación dos contidos da materia en sesións de 1,5 horas |
Prácticas a través de TIC |
Realización de exercicios, casos, problemas, enquisas e cuestións. Realizaranse nas clases prácticas e na plataforma moodle. |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva con tres partes: preguntas curtas, preguntas tipo test e exercicios ou casos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
- Explicación dos temas incluidos na materia.
- Resolución de dúbidas na aplicación práctica dos conceptos.
- Seguimento dos traballos tutelados.
- Seguimento da exposición dos traballos.
- Seguimento da resolución de probas, exercicios, e cuestións.
- A atención prestarase nas horas de clase e en horario de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A10 A13 A15 A21 A31 B1 B3 B5 B9 B12 B13 C1 C3 |
Corrección do contido do traballo, do grao de cumprimento do modelo e valoración da exposición. |
10 |
Seminario |
B2 B4 B8 B12 C4 C6 C7 |
Corrección do trabajo entregado polo alumno |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A13 A31 B1 B2 B3 B4 B8 C1 |
Apoio á resolución dos problemas formulados en clase e valoración das cuestións formuladas na plataforma moodle. |
40 |
Proba obxectiva |
A31 B1 B2 B3 B14 C1 |
Valoración da proba. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, requírense 5 puntos.
- O seminario consiste na asistencia a relatorios, a discusión dun artigo, noticia, etc. Terá un valor do 10%. - O traballo tutelado realizarase en grupo. É obrigada a súa exposición pública. O seu valor total é do 10% - As prácticas están formadas por exercicios, casos, formularios, cuestións, etc. Realizaranse nas clases prácticas e na plataforma moodle (puntuando a realización das actividades propostas). O seu valor é do 40%. - A proba obxetiva é única. 40%. E necesario ter un 4 sobre 10 na proba.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J. Heizer, B. Render (2007). Dirección de la producción y de operaciones- Decisiones estratégicas. Pearson
J. Heizer, B. Render (2012). Dirección de la producción y de operaciones. Decisiones tácticas. Pearson
A. Carrasco, D. Jiménez (2007). Manual de Organización y Métodos de Trabajo. Murcia. Diego Marin Librero-Editor
J. Heizer, B. Render (2014). Principios de Administración de operaciones. Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
J.M. Arenas (2005). Control de tiempos y productividad. Thomson Paraninfo
F. J. Miranda, S. Rubio, A. Chamorro, T.M. Bañegil (2012). Manual de Dirección de Operaciones. Paraninfo
J. Velasco (2010). Organización de la producción. Piramide |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Economía e Empresa/660G01007 | Historia Social e Política contemporánea/660G01009 |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución á Economía/660G01002 | Organización de Empresa/660G01003 | Psicoloxía do Traballo/660G01004 |
|
|