Datos Identificativos | 2020/21 | ||||||
Asignatura (*) | Socioloxía do Traballo | Código | 660G01017 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Formación básica | 6 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Híbrida | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | |||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | http://http://www.erlac.es/ | ||||||
Descrición xeral | Coñecemento da perspectiva sociolóxica sobre o mundo laboral | ||||||
Plan de continxencia |
1. Modificacións nos contidos Non se realizarán cambios No caso de transferir todas as sesións a virtual, utilizaranse as ferramentas Moodle e Teams 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen Todas *Metodoloxías docentes que se modifican Ninguna 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado Correo electronico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dubidas. Os horarios de titoría empregaranse preferentemente para resolver todas esas consultas e realizar reunións virtuais cos estudantes Moodle: diariamente. Empregaranse, entre outras, as diferentes ferramentas dispoñibles como entrega de tarefas, foros e chat. Teams: farase unha sesión grupal semanal para avanzar nos contidos teóricos e prácticos no tempo asignado para a materia segundo o calendario escolar. A petición dos estudantes, realizaranse conexións para aclarar dúbidas, tanto prácticas como teóricas, preferiblemente nas horas que, segundo o calendario, estean programadas titorías. Esta dinámica permite un seguimento normalizado e axustado das necesidades de aprendizaxe dos estudantes para desenvolver os contidos da materia. 4. Modificacións na avaliación Non se realizarán cambios *Observacións de avaliación: Non se realizarán cambios 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non se realizarán cambios |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. | A18 |
||
Aplicar os coñecementos á práctica. | A31 |
||
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. | A35 |
||
Resolución de problemas. | B1 |
||
Capacidade de análise e síntese. | B2 |
||
Capacidade de organización e planificación. | B3 |
||
Aprendizaxe autónomo. | B14 |
||
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. | C1 |
||
Políticas sociolaborais. | A5 |
||
Teoría e sistemas de relacións laborais. | A11 |
||
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. | A27 |
||
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. | A32 |
||
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. | A33 |
||
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. | A34 |
||
Toma de decisións. | B5 |
||
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. | B6 |
||
Razoamento crítico. | B8 |
||
Adaptación a novas situacións. | B13 |
||
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. | C4 |
||
B9 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
TEMA 1. AS BASES DA SOCIOLOXÍA. | Definición de socioloxía. A perspectiva sociolóxica. As orixes da socioloxía. Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía. A teoría sociolóxica: concepto. Paradigmas da socioloxía. Novas perspectivas: outros enfoques |
TEMA 2. A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO: A DIVISIÓN SOCIAL DO TRABALLO E AS CONDICIÓNS DE TRABALLO. |
Definición. Introdución histórica. Características xerais do traballo. A fábrica como novo espazo de traballo. División social do traballo. A división do traballo segundo o xénero. Socioloxía do traballo na actualidade. As condicións de traballo. |
TEMA 3. FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS |
A produción artesana. A produción en masa. A especialización flexible. A produción lixeira. O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo. Conclusión. |
TEMA 4.O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS E A INTERVENCIÓN DAS INSTITUCIONES PÚBLICAS | O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba. Grandes transformacións no escenario da produción. As transformacións recentes do mercado de traballo. O papel das institucións públicas. Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias. O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas. |
TEMA 5. O PAPEL DAS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS E PATRONAIS | As organizacións sindicais e patronais. O caso español. |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Sesión maxistral | A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C4 C1 | 14 | 14 | 28 |
Obradoiro | A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 | 14 | 42 | 56 |
Proba obxectiva | B1 B2 C1 | 4 | 58 | 62 |
Atención personalizada | 4 | 0 | 4 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe. |
Obradoiro | Lecturas críticas, comentarios, debates, exposicións e exercicios prácticos que os alumnos deben facer no tempo programado polo profesor e subir no espazo previsto en moodle, seguindo as súas instrucións. |
Proba obxectiva | Ao longo das sesións realizaranse comprobacións periódicas de coñecemento con preguntas de elección curta e / o tipo test. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Proba obxectiva | B1 B2 C1 | Ao longo do cuatrimestre haberá comprobacións periódicas de coñecemento de cada tema. O alumno que non logre o 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2 puntos) terá que facer unha proba final en segunda oportunidade en xullo, que abarcará toda a materia. |
40 |
Obradoiro | A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 | Valoración de lecturas críticas, comentarios, discusións guiadas, exposicións, traballo e participación activa e positiva, que os alumnos deben facer no tempo establecido (individualmente ou en grupo) e subirse a moodle no espazo previsto, seguindo as instrucións da profesora. Cada un dos exercicios terá unha valoración segundo os criterios establecidos pola profesora, que será comunicada aos alumnos. Se o alumno non chega ao 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2,5 puntos), terá que realizar na segunda oportunidade en xullo, aquelas prácticas que a profesora indique. | 50 |
Sesión maxistral | A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C4 C1 | Avaliación obxectiva da participación activa e positiva do alumnado nas sesións lectivas a través de diferentes ferramentas propostas pola profesora. Será necesario obter o 50% (0,5 puntos) da nota correspondente nesta metodoloxía para engadir ao resto. |
10 |
Observacións avaliación | |||
|