Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A6 Economía y mercado de trabajo. |
A6
|
|
|
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y
oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
A18 Interpretar datos e
indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
A19 Identificar las fuentes de información económica y su
contenido. |
A19
|
|
|
A31 Aplicar los conocimientos a la práctica. |
A31
|
|
|
A35 Análisis crítico de las
decisiones emanadas de los agentes que participan en las relaciones laborales. |
A35
|
|
|
B1
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
B2 Capacidad de análisis y síntesis. |
|
B2
|
|
B4 Capacidad de gestión de
la información. |
|
B4
|
|
B8 Razonamiento crítico. |
|
B8
|
|
B9 Trabajo en equipos. |
|
B9
|
|
B10 Reconocimiento a la
diversidad y la multiculturalidad. |
|
B10
|
|
B12 Motivación para la calidad. |
|
B12
|
|
B13 Adaptación a
nuevas situaciones. |
|
B13
|
|
B14 Aprendizaje autónomo. |
|
B14
|
|
B15 Creatividad. |
|
B15
|
|
B17 Sensibilidad hacia
temas medioambientales. |
|
B17
|
|
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como
escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
|
|
C1
|
C3 Utilizar las herramientas
básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el
ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
|
|
C3
|
C4 Desarrollarse para
el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y
solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar
soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
|
|
C4
|
C5 Entender la
importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas
emprendedoras. |
|
|
C5
|
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información
disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
|
|
C6
|
C7 Asumir como
profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
|
|
C7
|
C8 Valorar la
importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el
avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. CRECEMENTO ECONÓMICO E CAMBIO ESTRUCTURAL DA ECONOMÍA ESPAÑOLA |
1. Introducción
2. Conceptos básicos de crecemento
3. Crecemento económico español no longo prazo
|
TEMA 2. MERCADO DE TRABALLO |
1. Introducción
2. Contexto actual do mercado de traballo
3. Etapas e factores explicativos
|
TEMA 3. RECURSOS NATURAIS E HUMÁNS |
1. Introducción
2. Territorio, recursos naturais e ambientais
3. Estructura demográfica
|
TEMA 4. DISTRIBUCIÓN DA RENDA |
1. Introducción
2. Crecemento económico rexional
3. Eixos do crecemento español
4. Rexións españolas e europeas
5. Política económica e desigualdades |
TEMA 5. DISTRIBUCIÓN FUNCIONAL DA RENDA |
1. Introducción
2. Distribución funcional da renda
3. Distribución persoal da renda |
TEMA 6. O SECTOR PÚBLICO ESPAÑOL |
1. Introducción
2. O papel do Estado na economía
3. O sector público en España
4. A Facenda Pública
5. Gasto público e Estado do Benestar
6. Ingresos públicos
7. Saldo presupostario |
TEMA 7. ESTRUCTURA ECONÓMICA SECTORIAL |
1. Introducción
2. Sector agrario
3. Sector industrial
4. Sector servicios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A6 A13 A18 A19 B1 B4 B8 B9 B14 C1 C3 C6 |
20 |
30 |
50 |
Traballos tutelados |
A6 A13 A19 A31 A35 B2 B4 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
30 |
60 |
Proba obxectiva |
A18 A19 B1 B4 B8 B14 C1 |
2 |
34 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Lecturas críticas, comentarios, discusiones, exposiciones y ejercicios prácticos que los alumnos deben realizar en el tiempo programado por la profesora y subir en el espacio habilitado en moodle, siguiendo sus instrucciones.
|
Traballos tutelados |
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor. Éste sistema de enseñanza se basa en dos eelementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Metodoloxía destinada a reforzar determinados aspectos da aprendizaje autónoma do estudante mediante o seguimento e supervisión de distintas actividades programadas (busqueda de datos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición dos traballos)
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A18 A19 B1 B4 B8 B14 C1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Á nota obtida na proeba obxetiva se lle sumará as obtidas nas outras metodoloxías sempre e cando obténgase 2 o mais puntos en dicha proba. |
50 |
Traballos tutelados |
A6 A13 A19 A31 A35 B2 B4 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización e exposición dun traballo relacionado co contido da materia.
|
25 |
Obradoiro |
A6 A13 A18 A19 B1 B4 B8 B9 B14 C1 C3 C6 |
Valoración de las lecturas críticas, comentarios, discusiones dirigidas, exposiciones, trabajos y participación activa y positiva, que los alumnos deben realizar en el tiempo establecido (individualmente o en grupo) y subir a moodle en el espacio habilitado, siguiendo las instrucciones de la profesora. |
25 |
|
Observacións avaliación |
CONVOCATORIA ORDINARIA Á nota obtida na proba obxetiva se lle sumará a
das restantes metodoloxías sempre e cando o alumno obtenga más de 2 puntos en dicha proba. CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA Aqueles
alumnos que non superen a asignatura na
convocatoria ordinaria, poderán gardar a nota das outras metodoloxías
para a oportunidade de xullo . Ao igual que na convocatoria ordinaria,
a ditas metodoloxías se lles sumara a proba obxetiva sempre y cando obtenganse más de 2 puntos en dicha proba. DISPENSA Como alternativa, aqueles alumnos que non poidan facer un
normal seguemento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da sua
cualificación por medio dunha proba obxetiva final. En ningún caso
poderán realizar as demás metodoloxías. EN RELACIÓN COS TRABALLOS TUTELADOS VALORARASE: – A adecuación metodolóxica das propostas de traballo - A profundidade do contido - O tratamento dunha linguaxe propia do contexto
disciplinar - A utilización de fontes documentais complementarias e
actuais - A presentación e a claridade da exposición
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ana Grave (). Fundamentos de Economía . Pearson
Maynar Mariño (). La economía de la Empresa en el Espacio Superior Europeo. McGraw hill
Garcia Delgado, J.L. y R. Myro (Directores) (2012). Lecciones de Economía española. Civitas Thomson Reuters. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Picazo, A. (coord.) (2003), Prácticas de economía española, 1ª edición, Madrid, Cívitas. Boletín Trimestral del Banco de España (IV Trimestre 2013 y I Trimestre de 2014) Encuesta de Población Activa del INE (IV Trimestre de 2013 y I Trimestre de 2014) Contabilidad Regional de España del INE (IV Trimestre de 2013 y I Trimestre de 2014) Informe anual de la economía española de la OCDE 2013 Argandoña, A. y J.A. García Duran (1993), Macroeconomía española, Cifras e ideas. Madrid, McGraw Hill. Mankiw, N.G. (2004), Macroeconomía intermedia, Madrid, McGraw-Hill. Garcia de la Cruz J.M. t Ruesca, S.M. (coords.) (2007), Economía Española: estructura y regulación, Thompson, Madrid Martínez, E. (dir.) (2008), Economía Española, 2ª Edición, Ariel Economía, Barcelona Servicio de Estudios del Banco de España (2005), El análisis de la economía española, Alianza Editorial, Madrid. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Economía/660G01002 | Estrutura Social/660G01036 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Economía do Traballo/660G01027 |
|
|