Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Determinar a presenza da Interpretación do patrimonio e avaliar a súa efectividade |
|
|
|
Identificar as bases da disciplina da Interpretación do Patrimonio |
|
|
|
Analizar textos e argumentar no ámbito do patrimonio |
|
|
|
Interiorizar os principios da xestión do patrimonio e o seu valor e repercusións sociais |
|
|
|
Determinar a presenza da Interpretación do patrimonio e avaliar a súa efectividade |
|
|
|
Explicar o proceso da planificación interpretativa |
|
|
|
Identificar as bases da disciplina da Interpretación do Patrimonio |
|
|
|
Analizar textos e argumentar no ámbito do patrimonio |
|
|
|
Interiorizar os principios da xestión do patrimonio e o seu valor e repercusións sociais |
|
|
|
Explicar o proceso da planificación interpretativa |
|
|
|
Recordar os conceptos teóricos relacionados co patrimonio e os recursos no ámbito turístico |
|
|
|
Coñecer os principais axentes e instrumentos de organización e xestión do turismo no eido do patrimonio natural e cultural. Analizar as súas competencias e as características da xestión.
|
|
|
|
Estudar e comprender o marco legal no que se insire esta actividade |
|
|
|
Familiarizarse cos distintos tipos de productos turísticos relacionados co patrimonio e coñecer as distintas fases na súa creación e comercialización |
|
|
|
Aproximarse dun xeito real a algúns deses productos polo contacto directo cos axentes que os desenvolven |
|
|
|
Profundizar na difusión do patrimonio, tanto na súa vertente didáctica como de promoción |
|
|
|
Poñer en relación a materia cos coñecementos xa adquiridos ao longo dos estudios do Grao en Turismo |
|
|
|
Ser capaces de desenvolver un proxecto de investigación e proposta de xestión a partires dun recurso real |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cultura, natureza e patrimonio.
|
1.1. Conceptos básicos
1.2. Recursos patrimoniais
1.3. Bens de interese cultural e natural
1.4. Patrimonio, turismo e xestión
1.5. Modelos de valor patrimonial |
2. Do obxecto patrimonial ao produto turístico
|
2.1. Memoria colectiva, cultura e patrimonio: tres eixes do cambio social.
2.2. Recursos e produtos en turismo cultural
2.3. O turismo cultural como fenómeno socioeconómico
2.4. Políticas do patrimonio e planificación turística
2.5 Planificación, xestión e eficacia social |
3. A Interpretación do Patrimonio |
3.1. Historia e significado da interpretación do patrimonio.
3.2 Os principios da interpretación.
3.3. Interpretación e turismo
3.4. Interpretación como instrumento de xestión
3.5. Interpretación e comunicación
3.6. Medios interpretativos
3.7. Planificación interpretativa
3.8. Avaliación da interpretación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
|
0 |
30 |
30 |
Lecturas |
|
0 |
15 |
15 |
Sesión maxistral |
|
25 |
0 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Pódese realizar de xeito presencial ou utilizando as novas tecnoloxías da información e as comunicacións.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Tanto os alumnos presenciais coma os no presenciais desenvolverán este tipo de traballo. |
Lecturas |
Lecturas que debe realizar o estudante a proposta dos textos sinalados polos profesores. Implica un incremento do coñecemento da materia e a formación do espíritu crítico preciso. Considérase imprescindible no contexto en que se desenvolve esta formación.
Establécense uhnas lecturas obrigatorias tanto para os alumnos presenciais como para os non presenciais, tal como se especifica na avaliación. Engádense moitos documentos de lectura na plataforma Moodle, para que estean a disposición do alumnado, pero a súa lectura non é obrigatoria |
Sesión maxistral |
No MODO PRESENCIAL consta de clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecementos teóricos / prácticos.
Na MODALIDADE ON-LINE trátase de diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos de a materia a disposición dos estudantes para a lectura; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados co tema a través de foros / debates en liña e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecemento teórico / práctico. Las clases maxistrais sustitúense polas presentacións en power point detalladas sobre os contidos, con consultas a través do correo electrónico ou explicacións con grabacións ou por skype. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /on-ine como para abordar temas relacionados co traballo.
paloma.more@udc.es
mario.crecente@udc.es
As clases impartiranse durante dúas semanas de forma presencial e atenderase aos alumnos on line. Resolveranse dúbidas cando sexa preciso, mesmo despois desas datas.
O ensino desta materia combinará os seguintes métodos:
Modalidade presencial
- Clases expositivas por parte dos profesores nas que se tratará de fomentar a participación do alumnado
- Exercicios prácticos para desenvolver de xeito individual ou en grupo na clase
- Lectura e análise de textos
- Estudio de casos
- Saída de campo
- Incremento das horas de dedicación ao alumno para asesoralo nos puntos anteriores.
Modalidade a distancia:
- Presentacións da materia en Power Point, acompañados de arquivos de voz ou vídeos
- Lectura de textos recomendados. Estudo de casos
- Resolución de dúbidas on line
- Foros de discusión
- Contacto a través do correo electrónico e Skype
As pautas para os traballos na modalidade on line daranse a través da plataforma moodle. A atención ao alumnado farase a través da plataforma ou do correo electrónico dos profesores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
|
Lectura dos textos indicados polos profesores e, se é o caso, realización de comentarios críticos a partir das lecturas propostas polos profesores Paloma Moré e / ou Mario Crecente (en moodle e na aula). |
20 |
Traballos tutelados |
|
Análise pormenorizada dun lugar no que se empregue a Interpretación do Patrimonio como ferramenta de xestión. Seguiranse as pautas propostas polos Profesores Paloma Moré y/o Mario Crecente (plataforma Moodle). Extensión máxima: 10 páxinas
Este traballo será correxido polos profesores Moré y/o Crecente
|
70 |
Sesión maxistral |
|
Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo online). |
10 |
|
Observacións avaliación |
<p>Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo on-line).</p><p>A data límite para a entrega dos traballos ou as
participacións no foro (1) é arredor dun mes despois da etapa de docencia (11 de abril). Especificarase dun xeito máis concreto 15 días antes do comezo da materia.</p><div>(1) Prégase que as intervencións se fagan dun xeito progresivo a medida que se van consultando os materiais.</div><div><br /></div><div>O alumnado presencial qeu non poda asistir ás clases por causa xustificada, terá que comunicarse cos profesores para tratar de substituir a docencia perdida, seguindo as pautas do alumnado on line.</div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
LEIRA, J ((2003)). Cultura proyectual y turismo emergente&quot;. En: Sociología del Turismo, Rubio Gil, A. (Coord.), Editorial Arie
MIRÓ, M. ((2000)). El patrimonio en busca de su lugar en el mundo. Una reflexión sobre los modelos de puesta en valor del patrimonio en España&quot;. En: O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario.Leira, J. y Méndez, R. (coords.).Depu
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2011)). El Sanatorio Riazor, una auténtica experiencia interpretativa. .En: Boletín de Interpretación nº 25, AIP. &quot;http://www.interpretaciondelpatrimonio.com/
PADRÓ, J. ((2000)). La gestión del patrimonio. Una perspectiva territorial&quot;. O patrimonio e a cultura proxectual.Un diálogo necesario.Leira y Méndez. Deputación da Coruña
TILDEN, F. ((2006)). La interpretación de nuestro patrimonio. Asociación para la Interpretación del Patrimonio, Sevilla.
LEIRA, J. ((1999)). Memoria colectiva, cultural y patrimonio.Tres ejes del cambio social&quot;. En: Historia Regional e Local (III). Cámara Municipal de Maia, Maia (Portugal) |
As catro primeiras referencias son as de lectura obligatoria para o traballo do porfesor Leira
|
Bibliografía complementaria
|
LEIRA , J. ((2001)). &quot;El turismo cultural como sistema dinamizador. Eficacia y planificación social&quot;. En: Desenvolvemento e planificación municipal do turismo. Álvarez Sousa, , A. (Coord.). Ariel, Madr
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((2004)). A reinterpretación do patrimonio como cultura e economía : os casos de Galicia e Illes Balears&quot;. En: Actas do XV Congreso Nacional de Historia da Arte, Universitat de les Illes Balears, Palma de Ma
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2012)). El Camino de San Andrés de Teixido: Una experiencia turística auténtica, emocional e integral&quot;. En: Actas del I Congreso Internacional EJTHR, Destination Branding, Heritage an Authenticity.ISBN 97
MORALES, J. ((2008)). El sentido y metodología de la interpretación del patrimonio&quot;. En: La comunicación global del patrimonio cultural. MATEOS RUSILLO, S.M. (coord.). Ediciones trea,
HAM, S. ((1992)). Environmental Interpretation. A practical guide for people with Big Ideas and Small Budgets. Fulcrum Publishing, Colorado.
LEIRA , J. ((2007)). Europa: As raíces da construcción de novas identidades. Claves reflexivas para un debate&quot;. En: Aulas no Camiño. Diálogos nun Camiño da Cultura Europea. Leira, X. (ed.). Servizo de publicació
MORALES, J. ((1998)). Guía práctica para la Interpretación del Patrimonio. Instituto Andaluz del Patrimonio, Sevilla
GONZÁLEZ, M., LEZCANO, M:E. y SERANTES, A. ((2014)). Interpretación do patrimonio artístico: guía para profesionáis do turismo. CEIDA (Centro de Extensión UNiversitara e Educación Ambiental de Galicia, Oleiros, A Coruña
HAM, S. ((2015)). Interpretación: para marcar la diferencia intencionadamente. Asociación para la Interpretación del Patrimonio (AIP; Valladolid
VEVERKA, J. ((1998)). Interpretive master planning. Accorn Naturalists
LEIRA , J. ((2011)). La interpretación necesaria en el Turismo Cultural. De los principios de Tilden a los procesos actuales&quot;. En: Teoría sociológica y turismo. Álvarez Sousa, A., (Ed.). Netbiblo, Oleiros (A Coruña. •
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((1999)). Novas tendencias en Museoloxía: A Interpretación do patrimonio&quot;. En: Actas do congreso Desenvolvemento Municipal do Turismo, Universidade da Coruña, A Coruña.
PRENTICE, R. ((1993)). Tourism and heritage atractions. Routledge, London. |
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Trátase dunha listaxe de lecturas recomendadas (servirán de consulta para os traballos), non son de obrigada lectura:
Na plataforma Moodle, inclúense unha serie de documentos en pdf, artigos, manuais, que non son de lectura obrigatoria, senón de apoio á docencia. Sirven de consulta ao alumnado o están pensadas para un uso futuro. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<b>Na plataforma Moodle, inclúense unha serie de documentos en pdf, artigos, manuais, que non son de lectura obrigatoria, senón de apoio á docencia. Sirven de consulta ao alumnado o están pensadas para un uso futuro.</b> |
|