Datos Identificativos | 2020/21 | ||||||||
Asignatura (*) | Equipos. medios auxiliares e de seguridade | Código | 670G01026 | ||||||
Titulación | |||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | |||||
Idioma |
|
||||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||||
Prerrequisitos | |||||||||
Departamento | Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas |
||||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||||
Web | |||||||||
Descrición xeral |
O obxectivo desta materia é o coñecemento de todos os elementos necesarios para levar a cabo o proceso construtivo e, con todo, non forman parte dela. Destaca o equipo de traballo, a maquinaria, a auxiliar e a seguridade. Estúdanse os seus tipos e características, uso, modo de aplicación ou uso e rendemento, complementando os coñecementos adquiridos noutras materias para facer posibles as execucións dun xeito óptimo. A guía docente oficial é a de Español. |
||||||||
Plan de continxencia |
Plan de continxencia Deseñáronse dous plans de continxencia. ESCENARIO 1 Proponse un primeiro escenario no que, debido á capacidade das aulas ou outro tipo de motivos, non é viable facer docencia presencial en clases expositivas (sesións maxistrais), á vez que a docencia interactiva e de taller, xa que son grupos máis pequenos. dos estudantes pódense seguir ensinando de xeito persoal. Nesta situación, o único cambio previsto afecta á metodoloxía de ensino empregada nas sesións mestras que se desenvolverán en formato online coa axuda da plataforma de equipos incluída en Office365. Non hai cambios no contido da materia, nin nos mecanismos de atención personalizada ao alumno nin nos criterios de avaliación. ESCENARIO 2 Proponse un segundo escenario no que, en caso de posible confinamento, calquera tipo de ensino nas aulas non sexa viable. Nese caso, os cambios previstos son os seguintes: 1. Cambios de contido Non se realizan cambios 2. Metodoloxías * Metodoloxías de ensino que se manteñen Ningún * Metodoloxías de ensino que se modifican Sesión maxistral, resolución de problemas, taller, diagramas, proba mixta. A imposibilidade de seguir usando ambas metodoloxías en formato presencial require a adopción de estratexias alternativas que faciliten a aprendizaxe independentemente das posibles continxencias relacionadas co equipamento e a conexión do corpo estudantil. Por iso, elíxese proporcionar a documentación necesaria a través da plataforma Moodle para seguir avanzando no programa de adestramento, e o resto das tarefas realízanse coa axuda da plataforma de equipos incluída en Office365. 3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes Moodle, foro virtual. O foro permanece aberto durante todo o período escolar, cos profesores respondendo a posibles consultas tanto durante as sesións virtuais coma no horario oficial de titoría. Equipos, reunións virtuais e canles. As canles de comunicación (xerais e por grupos) mantéñense abertas para que o alumno poida facer consultas. 4. Modificacións na avaliación A desenvolver en liña usando Moodle ou algunha outra ferramenta institucional que facilite a achega electrónica de respostas, imaxes ou outro tipo de documentos que permitan avaliar o nivel de competencia adquirido polo estudante na materia. O alumno que supere a proba por Moodle realizará unha proba oral. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. | A3 A4 A5 |
C4 |
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica | A3 A16 |
B2 B6 B7 B16 B26 |
C1 C4 C7 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente | A16 A23 A25 |
B22 |
|
Capacidade de organización e planificación | B2 B6 |
C4 C6 |
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. | B22 |
C5 C8 |
|
Capacidade para a resolución de problemas | B2 B6 B13 B16 |
C3 C4 C7 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
BLOQUE 1. ANDAMIOS, APUNTALAMENTOS E DERRIBOS | TEMA 1.1. ANDAMIOS TEMA 1.2. APUNTALAMENTOS TEMA 1.3. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIARES EN DERRIBO E DEMOLICIÓNS TEMA 1.4. OCUPACIÓN DA VÍA PÚBLICA TEMA 1.5. SEÑALIZACIÓN VIARIA |
BLOQUE 2. ELEVACIÓN | TEMA 2.1. PRINCIPIOS DE ELEVACIÓN. APARATOS. TEMA 2.2. MAQUINARIA DE ELEVACIÓN TEMA 2.3. GUINDASTRE TORRE |
BLOQUE 3. MOVEMENTO DE TERRAS | TEMA 3.1. O TRACTOR TEMA 3.2. O BULLDOZER TEMA 3.3. MOTOTRAILLA TEMA 3.4. MOTONIVELADORA TEMA 3.5. CARGADORAS TEMA 3.6. EXCAVADORAS, RETROEXCAVADORAS TEMA 3.7. PALA MIXTA TEMA 3.8. EXCAVADORA DE MANDÍBULAS TEMA 3.9. COMPACTACIÓN E CONSOLIDACIÓN TEMA 3.10. RENDEMENTO DE MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS. O TERREO. TEMA 3.11. POTENCIA NA MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS. |
BLOQUE 4. INSTALACIÓNS XERAIS | TEMA 4.1. INSTALACIÓNS XERAIS DE OBRA. IMPLANTACIÓN. TEMA 4.2. SEGURIDADE NAS MÁQUINAS E MANTEMENTO TEMA 4.3. O MODELO BIM. PLANIFICACIÓN E DESENVOLVEMENTO DE MONTAXE DE EQUIPOS. |
BLOQUE 5. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN | TEMA 5.1. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS EN CIMENTACIÓNS ESPECIAIS TEMA 5.2. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA CIMENTACIÓNS E ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN TEMA 5.3. PEQUENA MAQUINARIA E AUXILIAIS |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Sesión maxistral | A3 A4 A5 A16 B13 B22 C4 C5 C6 | 23 | 46 | 69 |
Proba obxectiva | A3 A4 A5 A16 A23 | 5 | 20 | 25 |
Traballos tutelados | A4 A16 A23 A25 B2 B6 B7 B13 B16 B22 B26 C1 C3 C6 C7 C8 | 23 | 23 | 46 |
Eventos científicos e/ou divulgativos | A3 | 2 | 6 | 8 |
Atención personalizada | 2 | 0 | 2 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | Exposición oral e gráfica en pizarra e soporte de medios audiovisuais con inserción específica de invitación aos alumnos para comentarios e debates para apreciar os puntos de vista e facilitar a aprendizaxe. |
Proba obxectiva | Proba escrita individual que integra preguntas abertas tanto de teoría como de resolución de problemas. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén se pode propoñer a resolución de exercicios prácticos. |
Traballos tutelados | As prácticas levaranse a cabo durante as sesións interactivas, complementadas co uso de recursos informáticos para que o alumno poida resolver persoalmente os problemas propostos polo profesor. Haberá 4 tipos de proxectos: proxecto de andamiaje (plan), proxecto de demolición (aplicación + tradicional), proxecto de apuntamento e execución do guindastre, como equipo, que comezará nas clases interactivas e completarase en casa. tamén como equipo. Os proxectos propostos polo profesor serán presentados públicamente nas sesións interactivas. |
Eventos científicos e/ou divulgativos | Haberá unha ou varias saídas ó campo ou haberá asistencia a unha conferencia que se cualificará segundo a asistencia, a participación activa do alumno ou a presentación dun traballo relacionado. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Eventos científicos e/ou divulgativos | A3 | A asistencia será esencial, valorarase a participación activa do alumno na actividade e, no seu caso, o profesor poderá solicitar un traballo sobre o tema para a súa cualificación. | 1 |
Proba obxectiva | A3 A4 A5 A16 A23 | Proba escrita individual que integra preguntas abertas tanto de teoría como de resolución de problemas. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén se pode propoñer a resolución de exercicios prácticos. | 70 |
Sesión maxistral | A3 A4 A5 A16 B13 B22 C4 C5 C6 | Exposición oral e gráfica en pizarra e soporte de medios audiovisuais con inserción específica de invitación aos alumnos para comentarios e debates para apreciar os puntos de vista e facilitar a aprendizaxe. A asistencia mínima obrigatoria será do 80% das clases expositivas para ter dereito a cualificación. |
2 |
Traballos tutelados | A4 A16 A23 A25 B2 B6 B7 B13 B16 B22 B26 C1 C3 C6 C7 C8 | Os 4 proxectos presentados serán avaliados, tanto na súa parte de desenvolvemento coma na presentación oral das mesmas nas sesións interactivas. |
27 |
Observacións avaliación | |||
Para superar a materia é obrigatorio obter unha nota de 5 sobre 10 na proba obxectiva, que calculará o 70% da nota final. A cualificación obtida na resolución dos proxectos propostos, entregada e defendida na presentación oral durante as clases interactivas constituirá o 27% da nota final. A participación activa nas clases calculará o 2% da nota final e a asistencia á conferencia (ou saída de campo) calculará o 1% segundo o seu uso. Todos os estudantes poden asistir á proba obxectiva (tanto nas primeiras como na segunda), pero só o 30% obtido durante o curso manterase para os estudantes que pasaron polo menos o 80% dos problemas propostos nas clases interactivas cunha puntuación media superior a 5. Se a proba obxectiva non foi aprobada, a nota final da materia será a obtida no mesmo cálculo ao 100%. Non se corrixirá ningunha evidencia obxectiva que non estea asinada ou se cubran todos os datos persoais. O alumno que non asiste ás clases prácticas ou non realiza a proba obxectiva será cualificado con "Non presentado". É a autoridade do profesor a realizar probas parciais de substitución da proba obxectiva, nas condicións que estableza. |
Fontes de información |
Bibliografía básica | |
|
|
Bibliografía complementaria | |
![]() (revista especializada) ((edición mensual)). POTENCIA. ![]() (revista especializada) ((edición mensual)). CONSTRUCTION & EQUIPMENT. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente | ||||||||||||||||
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente | ||||||
|
Materias que continúan o temario |
Observacións | |