Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Literatura e Casas Museo Código 710521014
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Pena Sueiro, Nieves
Correo electrónico
nieves.pena.sueiro@udc.es
Profesorado
Pena Sueiro, Nieves
Correo electrónico
nieves.pena.sueiro@udc.es
Web
Descrición xeral Análisis do papel que desempeñan as casas museo na conservación e memoria do legado que deixaron os diferentes autores.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: Non se modifican os contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Actividades iniciais
Sesión maxistral
Lecturas
Estudo de casos
Investigación (proxecto de investigación)


*Metodoloxías docentes que se modifican
Saídas de campo

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Titorías a través da aplicacións Teams ou correo electrónico, previa cita.

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados (100%): En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O uso dunha linguaxe propia do contexto disciplinar e a corrección idiomática.
- A A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente,

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: non hai modificacións.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
- Coñecer a tipoloxía museística e valorar as casas museo do seu entorno AP1
AP2
AP5
AP6
AP8
AP10
AP15
BP6
Adquirir os coñecementos necesarios para a creación, o deseño e a xestión dunha casa museo AP1
AP2
AP5
AP8
AP10
BP2
BP4
BP11
CP3
CP5
CP6
Relacionar un autor e/ou obra literaria con seu entorno socio-cultural Ser capaz de valorar o patrimonio cultural inmaterial e material e poder afrontar unha reflexión sobre a historia da cultura e os instrumentos para a sua conservación AP1
AP5
AP6
AP8
AP11
AP15
BP2
BP6
BP11
CP1

Contidos
Temas Subtemas
1.O concepto de casa-museo. 1.1. Definición
1.2. Evolución no tempo
1.3. Categorización e funcións
2. As casas-museo: exemplos e tipos.
2.1. Casas de personalidades
2.2. Consagradas a épocas artísticas
2.3. Casas museos de personaxes de ficción
2.4. Otras
3.. As casas-museo e o seu patrimonio. conservación, museización e difusión.
3.1. Montaxes museográficos: recuperación ou recreación
3.2. O público e o privado
3.3. As estratexias de visibilización das casas museo
4. Casas museo de escritores.
Estudo de casos e realización propostas dentro da contorna.
4.1. Visualización e valoración sobre o terreo dos casos
4.2 Elaboración de propostas, xustificación e discusión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B11 C3 C5 1 0 1
Sesión maxistral A1 A2 B4 B6 B11 6 12 18
Lecturas A1 A2 A5 A8 A10 A11 A15 B2 C1 C3 0 8 8
Saídas de campo A1 A2 A10 B2 C3 8 10 18
Estudo de casos A6 A8 A10 B2 B4 B11 C6 3 3 6
Investigación (Proxecto de investigación) A1 A2 A8 A10 A11 B6 C3 C5 C6 3 20 23
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
Sesión maxistral Nestas sesións daránse as claves teóricas e describiránse conceptos básicos para fixar as nocións fundamentais que se precisan para o desenvolvimento do resto das metodoloxías de aprendizaxe.
Lecturas Será preciso realizar diferentes lecturas sobre os contidos da materia e tamén lecturas de textos literarios relacionados cos casos analizados e co proxecto de investigación que realizará o alumno.
Saídas de campo Actividades desenvolvidas fora da aula e no entorno das casa museo de escritores da contorna, e que proporcionarán a observación sistemática e directa da museización ca finalidade de por en relación todos os coñecemntos adquiridos e poder elaborar exitosamente o proxecto de investigación final.
Estudo de casos A partir da visualización ou visita a algunhas casas museos, e da lectura de fragmentos literarios, estudaráse a relación do texto e a museización proposta, avaliando e xustificando o resultado final.
Investigación (Proxecto de investigación) Se propoñen situacións que requiren do estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
No proxecto de investigación amósanse as habilidades logradas nas outras metodoloxías utilizadas e ponse de manifesto a autonomía fronte a aprendizaxe e as capacidades de desenvolvemento dos coñecementos adquiridos nun contexto real.

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
Será preciso atender de maneira individual o alumno na resolución dos problemas que poidan xurdir na realización do seu proxecto.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos A6 A8 A10 B2 B4 B11 C6 Capacidade de obxectivar os datos observados e de identificar a súa pertenenza o patrimonio e a memoria histórica. 20
Investigación (Proxecto de investigación) A1 A2 A8 A10 A11 B6 C3 C5 C6 Requírese orixinalidade e rigor. Se valorará a capacidade de utilizar todos os recursos ofrecidos perante as saídas de campo, e os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais e no estudo de casos e lecturas nun proxecto novo que propoña unha museización razoada de contidos relacionados ca literatura. 40
Saídas de campo A1 A2 A10 B2 C3 Se valorará a capacidade de observación,recopilación de datos, e posta en relación dos mesmos, así como a utilización da observación na proposta do proxecto de investigación e o estudio de casos posterior. 40
 
Observacións avaliación

Os traballos entregaránse nas datas oficiais establecidas polos centros para a realización das probas escritas, tanto na primeira oportunidade coma na segunda.

Para aprobar a materia será preciso que os traballos,ademáis de uns contidos adecuados, estean correctamente escritos (as faltas de ortografía ou coherencia poden penalizar ata 0,5 puntos cada unha) e se presenten correctamente en papel e versión electrónica. Os traballos han de ser orixinais e poderán ser sometidos o programa de detección de plaxios suscrito por la UDC. De detectarse plaxio, os traballos recibirán a nota de 0.

Estableceránse medidas para atender a alumnos con dispensa académica recoñecida.

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase, legalmente concedida, que falen ca profesora á comezos de curso para establecer  os sistemas de avaliación correspondentes.


Fontes de información
Bibliografía básica

Caso, A.,Las casas de los poetas muertos  Barcelona, Planeta, 2013.
Jiménez- Blanco, Mª D.,Una historia del museo en nueve conceptos, Madrid, Cátedra, 2014.
Llonch, M. y J. Santacana, J., Claves de la museografía didáctica, Milenio, 2011.
Magadan Díaz, M. y J. Rivas García, Turismo literario, Septem Ediciones, 2011.

Se proporcionarán  lecturas literarias fragmentarias de lectura obligatoria.

Bibliografía electrónica

ACAMFE, Asociación de Casas Museo y Fundaciones de Escritores, http://www.museosdeescritores.com/
RUTAS LITERARIAS DE LA ASOCIACIÓN DE CASAS-MUSEO Y FUNDACIONES DE ESCRITORES http://www.museosdeescritores.com/ESP_II/publicaciones/rutas_literarias.pdf

http://www.casasmuseo.es/index.htm

Casas museo europeas: http://museocerralbo.mcu.es/web/docs/casa-museo/enlaces-casas-museo-europeas.pdfhttp://www.icom-ce.org/recursos/ICOM_CE_Digital/01/ICOMCEDigital01.pdf

http://www.icom-ce.org/recursos/ICOM_CE_Digital/01/ICOMCEDigital01.pdf

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías