Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Ética e Deontoloxía Profesional da Industria da Moda Código 710G03011
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Díaz Seijas, Raquel
Correo electrónico
raquel.dseijas@udc.es
Profesorado
Díaz Seijas, Raquel
Correo electrónico
raquel.dseijas@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten como obxectivo introducir o estudante de primeiro ciclo do Grado GXIM nas nocións e problemas básicos da teoría ética, en primeiro lugar; En segundo lugar, introducirase ao alumno ás nocións básicas e aos problemas dunha rama da ética aplicada, a empresa ou a ética corporativa a tres niveis: macroeconómico, meso e micro; en terceiro lugar, este curso ten como obxectivo que o alumno poida poñer en práctica o que aprendeu aplicando os conceptos e enfoques da Ética á análise de dilemas hipotéticos e / ou reais no campo da ética empresarial ou empresarial, e no marco deste tamén aos posibles dilemas que xorden no exercicio profesional individual.
En definitiva, preténdese proporcionar ao futuro profesional na xestión da industria da moda ferramentas analíticas e críticas, baseadas na ética e tamén na filosofía política, para avaliar o desenvolvemento da actividade empresarial en xeral e da industria da moda en particular.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos:
Non hai modificación de contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
-Traballos solicitados de evaluación que se entregan a través da plataforma Moodle.
-Tutorías online a través da plataforma Teams en horario de tutorías prefixado en moodle e baixo confirmación de asistencia do alumno/a

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
– Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos
asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros
de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se
pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
Vioconferencia Teams, 2 veces a semana en horario de tutorías, solicitada previamente polo alumno/a

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados (100%): En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
? A profundidade do contido.
? O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
? O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
? A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
? A presentación e a claridade da exposición.
*Observacións de avaliación:
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados).
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
? Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da maneira
dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Introducir ao alumno do primeiro ciclo do Grado GXIM nas nocións e problemas básicos da teoría ética. A15
B1
B4
C8
C9
Introducir ao alumno nas nocións básicas e os problemas dunha rama da ética aplicada, a ética empresarial ou corporativa, en tres niveis: macroeconómico, meso e micro. A14
A15
A17
B3
B9
C5
C7
C8
Poñer en práctica o aprendido aplicando os conceptos e enfoques da Ética á análise de dilemas hipotéticos e / ou reais no campo da ética empresarial ou empresarial, e no marco deste tamén aos posibles dilemas que xorden no exercicio profesional individual. A14
A15
A17
B2
B5
B6
B8
C4
C6

Contidos
Temas Subtemas
2. Ética no ámbito da actividade económica A Xustiza e a distribución económica. A natureza da xustiza. El enfoque utilitarista de la Justicia. A alternativa ao utilitarismo na teoría da xustiza de Rawls. A natureza del capitalismo. Un análisis crítico do capitalismo. Os retos do futuro.
1. Nocións básicas de ética Ética e moral Definición de comportamento moral As raíces naturais do comportamento moral. Relación e distinción entre normas morais e outras normas: moral e relixión. Moral e Dereito. Normas morais e sociais. Niveis de razoamento moral. Modelos de argumentación moral: enfoques teleolóxicos e deontolóxicos. Da ética teórica á ética aplicada. A aparición da ética empresarial. Niveis de ética empresarial: macro, meso e micro.
3. Ética da empresa Os elementos fundamentais da ética empresarial: empresas, consumidores; medio ambiente natural y social. A Responsabilidade Social Corporativa (CSR / RSC / RSE) das empresas. Outras áreas de responsabilidade empresarial: a relación directa cos consumidores e o debate sobre a publicidade. A responsabilidade medioambiental das empresas: medio ambiente, dereitos dos animais.
4. Ética profesional A relación entre os profesionais e as empresas: os dereitos dos traballadores e as empresas. O conflito entre os deberes moráis dos traballadores e as súas obrigas profesionais. A discriminación e a desigualdade no entorno de traballo.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A15 B1 B2 B3 C8 C9 25 25 50
Estudo de casos A14 A15 A17 B3 B6 C6 10 10 20
Prácticas a través de TIC A14 A15 A17 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C4 C7 C9 1 10 11
Eventos científicos e/ou divulgativos A17 B4 B9 C4 C5 C7 3 3 6
Actividades iniciais B1 3 3 6
Proba de ensaio B1 B2 B3 B4 B5 C4 C7 C9 3 24 27
Traballos tutelados A15 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C4 C7 C8 C9 15 15 30
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desenvolvemento en clase presencial das unidades, previa entrega aos alumnos do texto completo destas unidades, baseado á súa vez nas publicacións de investigación dos profesores responsables da materia e en traballos de referencia xerais e / ou especializados.
Estudo de casos Análise de casos reais ou hipotéticos sobre os problemas éticos aplicados suscitados no programa da materia.
Prácticas a través de TIC Realización de actividades teóricas ou prácticas específicas mediante medios de computación remota e entrega destas actividades, e de todas as outras actividades da materia a través da plataforma virtual da UDC.
Eventos científicos e/ou divulgativos Seminario presencial cun especialista e / ou investigador distinguido no campo da ética empresarial en xeral ou na ética da industria da moda en particular.
Actividades iniciais Cuestionarios previos de avaliación dos coñecementos básicos sobre ética e filosofía política, así como do coñecemento da filosofía en xeral.
Proba de ensaio Desenvolvemento escrito nun tempo limitado dun exercicio de análise teórico-práctico dun caso práctico co uso obrigatorio do material teórico da materia e no que o alumno deberá formular unha hipótese con argumentos e contraargumentos.
Traballos tutelados Resposta progresiva e supervisada dos exercicios de control incluídos ao final de cada unidade previamente facilitados aos estudantes, incluído o texto completo das conferencias.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Todas as actividades que necesiten atención personalizada irán acompañadas de titorías específicas (polo menos 1 hora por actividade) individualizadas para orientar a súa realización.

No caso de estudantes con exención académica ou exención de asistencia obrigatoria, realizarase unha atención personalizada completamente en liña (a través da conta corporativa UDC de Skype) se o alumno así o desexa, dentro do horario específico de titorías dos profesores da materia publicado a principios de cada semestre na páxina web da Facultade de Humanidades e Información e Documentación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A15 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C4 C7 C8 C9 Desarrollo por escrito en tiempo limitado de un ejercicio de análisis teórico y práctico de un caso práctico con uso obligatorio del material teórico de la asignatura y en el que deberá formularse una hipótesis con argumentos y contrargumentos. 60
Proba de ensaio B1 B2 B3 B4 B5 C4 C7 C9 Desarrollo por escrito en tiempo limitado de un ejercicio de análisis teórico y práctico de un caso práctico con uso obligatorio del material teórico de la asignatura y en el que deberá formularse una hipótesis con argumentos y contrargumentos. 40
 
Observacións avaliación
Os estudantes que non teñan exención académica deberán completar os cuestionarios relacionados con todas e cada unha das materias do programa, así como todas as actividades que os profesores programan para as clases, incluída a recensión obrigatoria dun libro que se indica máis abaixo. Estes traballos serán avaliados continuamente e terán un peso na puntuación global do 60%. Será un requisito imprescindible a avaliar a asistencia regular (polo menos o 75% da asistencia acreditada pola folla de sinatura), coa participación e uso activo, ás sesións presenciais e en particular aos posibles seminarios organizados polos coordinadores da materia e da titulación. . Estes alumnos tamén terán que facer un exame oficial, cuxo peso na avaliación global será do 40%. Tanto na primeira oportunidade como na segunda oportunidade, para ser cualificado, o alumno debe ter entregado todos e cada un dos cuestionarios obrigatorios dos temas da materia. Os grados do traballo que os alumnos aprobaron na primeira oportunidade manteranse para a segunda oportunidade e engadiranse ás cualificacións obtidas neste. Na segunda oportunidade non será necesaria a entrega de actividades adicionais na clase. Na segunda oportunidade será obrigatorio tamén a realización dun exame oficial. En todas as cuestións relativas aos estudantes con dispensación académica, esta guía rexerase pola normativa específica establecida en cada momento pola UDC e polas normas ou criterios específicos que a Facultade de Humanidades e Documentación tamén estabeleceu.

NOTA ADICIONAL: ACTIVIDADE OBRIGATORIA QUE
A REALIZAR POR TODOS OS ALUMNOS DE CALQUERA MODALIDADE.



OS ALUMNOS DEBEN
ENTREGAR ANTES DA DATA XERAL DE ENTREGA DE TODO O TRABALLO UN RESUMO DE NO
MENOS DE 10 PÁXINAS DO SEGUINTE LIBRO:



Elena Salcedo: Moda ética para un futuro sostenible.
Barcelona, ??Gustavo Gili Editorial, 2014.



Os estudantes, con
identificación previa mediante nome de usuario e contrasinal da UDC, poden
acceder gratuitamente á lectura en liña deste libro no seguinte enlace:



IN THE CASE OF ERASMUS STUDENTS THAT COULDN´T READ SPANISH, THEY MUST READ AND WRITE A TEN PAGES SUMMARY OF THE FOLLOWING BOOK:

Gwilt, Alison and Timo Rissanen. Shaping Sustainable Fashion: Changing the Way We Make and Use Clothes. London; Washington, DC: Earthscan, 2010.

(A copy will be provided to students.)


Fontes de información
Bibliografía básica

Blackburn, S. (2003). Ethics : a very short introduction. Oxford ; New York: Oxford University Press.

Guisán, E. (2006). Introducción a la ética (3ª ed.). Madrid: Cátedra.

Gwilt, Alison y Timo Rissanen. Shaping Sustainable Fashion : Changing the Way We Make and Use Clothes. London ; Washington, DC: Earthscan, 2010. 

Lozano, F. (2011). Qué es la ética de la empresa. Barcelona: Proteus. Como e-book en 2012.

Panza, C., y Potthast, A. (2010). Ethics for dummies. Hoboken: Wiley.

Salcedo, Elena: Moda ética para un futuro sostenible. Barcelona, ??Gustavo Gili Editorial, 2014.

Velasquez, M. G., Herrero Díaz, M. d. J., & Estrada Velázquez, E. (2012). Ética en los negocios : conceptos y casos (7ª ed.). México: Prentice Hall. Existe también la 7ª ed. en inglés: Velasquez, Manuel G. (2012): Business ethics : concepts and cases. New York: Pearson. *****Esta será la obra básica de referencia*****

Bibliografía complementaria

Conrad, C. A. (2018). Business Ethics - A Philosophical and Behavioral Approach. Cham: Springer Nature.

Cortina Orts, A. (2008). Ética de la empresa : claves para una nueva cultura empresarial (8ª ed.). Madrid: Trotta.

Frederick, R. E. (2002). A companion to business ethics. Oxford: Blackwell Publishers.

Heath, E., Kaldis, B., & Marcoux, A. (2019). The Routledge Companion to Business Ethics. London: Routledge.

Hinman, L. M. (2013). Ethics : a pluralistic approach to moral theory (5th ed.). Boston, MA: Wadsworth Pub Co.

Hoffman, W. M., Frédérick, R., & Schwartz, M. S. (2014). Business ethics : readings and cases in corporate morality (5th ed ed.). Chichester (West Sussex): Wiley.

Klein, N. (1999). No space, no choice, no jobs, no logo : taking aim at the brand bullies. New York: Picador USA.

Klein, N. (2017). No logo : el poder de las marcas. Barcelona [etc.]: Paidós.

Minney, S. (2017). Slave to Fashion. Oxford: New Internationalist Publications.

Minney, S., & Watson, E. (2011). Naked fashion : the new sustainable fashion revolution. Oxford New Internationalist.

Savater, F. (2014). Ética para la empresa. Barcelona: Conecta.

Shaw, W. H. (2017). Business ethics (9th edition. ed.). Boston, MA: Cengage Learning.

Svendsen, L. F. H. (2006). Fashion : a philosophy. London: Reaktion.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías