Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos de Planificación estratéxica e control de xestión |
A1 A10
|
|
|
Saber en que consiste a contabilidade analítica ou de custos e as súas diferenzas coa contabilidade financeira |
A10
|
B4 B5
|
|
Saber identificar os custos e tipos de custos dunha empresa, así como coñecer e empregar os diferentes sistemas de imputación de custos. |
A1 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C3 C5 C8 C9
|
Saber qué é un presuposto, coñecer os diferentes tipos de presupostos e técnicas presupostarias, así como
de control presupostario e análise de desviacións |
A1
|
B2 B7 B8 B9
|
C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Introdución á Planificación e ao control de xestión |
1.1.- La planificación estratéxica
1.2.- O control de xestión |
2.- Contabilidade analítica ou contabilidade de custos |
2.1.- A contabilidade financeira e a contabilidade analítica
2.2.- Custos e tipos de custos
2.3.- Os sistemas de custos: os sistemas tradicionais de imputación de custos e os sistemas basados en actividades (sistema ABC) |
3.- Presupostos |
3.1.- Introdución a los presupuestos
3.2.- Tipos de presupostos
3.3.- Técnicas presupostarias
3.4.- Control presupostario y análise de desviacións |
4.- Cadro de mando |
4.1.- Definición de cuadro de mando
4.2.- Características do cadro de mando
4.3.- O cadro de mando integral |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A10 B1 B3 B5 C3 C5 C8 |
17 |
27 |
44 |
Solución de problemas |
B2 B4 B7 B8 B9 C7 C9 |
37 |
48 |
85 |
Proba obxectiva |
A1 B2 B4 B7 B9 C9 C5 |
2 |
4 |
6 |
Proba de resposta breve |
B2 B3 B4 B7 C9 |
4 |
6 |
10 |
Presentación oral |
B4 C3 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
1.- Exposición dos conceptos e contidos teórico/prácticos básicos necesarios para que os estudantes poidan buscar solución aos problemas tratados no programa.
2.- O tempo adicado a cada un dos temas en que está dividida a materia será proporcional ao grao de dificultade de cada un deles. Para a preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión poderíase remitir ao estudante á bibliografía, aínda que nese caso nas clases orientaráselle sobre que fontes concretas se recomenda utilizar.
|
Solución de problemas |
1. Exposición e solución de exemplos prácticos acerca dos contidos teóricos.
2. As prácticas e exemplos se intercalan cos contidos teóricos co fin de facilitar a comprensión da materia.
3. Na solución dos exemplos prácticos o alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra b) por iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
4. Na aula poderanse formular exercicios que o estudante deberá resolver e entregar ao profesor para a súa avaliaciación.
5. Poderanse formular tamén exercicios a realizar polo alumno en horas non presenciais ou de traballo autónomo. Posteriormente poderase facer unha entrega avaliable e/ou revisión dos exercicios, na que o alumno pode intervir, e abrirase a correspondente quenda de preguntas co fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno formule.
6.-Poderanse formular tamén exercicios ou casos prácticos a realizar en pequenos grupos de estudantes (traballo colaborativo) en horas non presenciais ou de traballo autónomo. En horas presenciais posteriores farase unha unha presentación oral nas que os estudantes presentarán os casos resoltos.
As entregas dos exercicios poderán ser fisicas ou online a través das plataforma habilitadas a tal efecto.
|
Proba obxectiva |
1. Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia. O exame podería conter preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.
2. O exame pode ser oral ou escrito, presencial ou virtual.
3. Celebraranse nas datas, horas e aulas (en caso de ser presencial) que o Decanato fixe oficialmente. |
Proba de resposta breve |
1. Poderán ser varias ao longo do curso. Consisten nun exame sobre unha parte da materia e pode ser de respostas curtas, de tipo test (verdadeiro/falso), de resposta múltiple, de preguntas a desenvolver e de preguntas sobre supostos prácticos ou unha combinación delas.
2.- Poderán ser en horario de clase de maneira presencial ou ben de maneira online. |
Presentación oral |
1.- Seguindo o indicado na metodoloxía de solución de problemas. Formularanse exercicios, pequenos traballos ou casos prácticos a realizar en pequenos grupos de estudantes (traballo colaborativo) cuxa resolución presentarán de maneira oral.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
- Na sesión maxistral o alumno pode intervir, logo de petición da palabra, para preguntar, aclarar ou expor o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención estea a tratarse.
- Na solución de problemas e nos seminarios o alumno pode intervir seguindo as mesmas pautas comentadas no caso da Sesión maxistral.
- Asimesmo, os estudantes poderan contactar co docente baixo cita previa para realizar titorías virtuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B4 C3 |
Seguindo o indicado na metodoloxía de solución de problemas. Formularanse exercicios, pequenos traballos ou casos prácticos a realizar en pequenos grupos de estudantes (traballo colaborativo) cuxa resolución presentarán de maneira oral.
A nota da exposición será individual para cada un dos compoñentes do grupo.
Os estudantes expoñerán a resolución do caso práctico e responderán posteriormente ás preguntas plantexadas polo docente. |
20 |
Solución de problemas |
B2 B4 B7 B8 B9 C7 C9 |
1.- Na aula poderanse formular exercicios que o estudante deberá resolver e entregar ao profesor para a súa avaliciación
2.- Poderanse formular tamén exercicios a realizar polo alumno en horas non presenciais ou de traballo autónomo. Posteriormente farase unha entrega dos exercicios para que poidan ser avaliados.
3.- Tamén se facilitarán ós estudantes determinados casos prácticos para que sexan resoltos en pequenos grupos de traballo (traballo colaborativo) para posteriormente presentar de maneira oral a súa resolución.
As entregas dos casos prácticos poderán ser en formato físico (papel) ou virtual (a través das plataformas habilitadas a tal efecto)
|
40 |
Proba obxectiva |
A1 B2 B4 B7 B9 C9 C5 |
1. Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia. O exame podería conter preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.
2. O exame pode ser oral ou escrito, presencial ou virtual.
3. Celebraranse nas datas, horas e aulas que o Decanato fixe oficialmente. |
20 |
Proba de resposta breve |
B2 B3 B4 B7 C9 |
1. Poderán ser varias ao longo do curso. Consisten nun exame sobre unha parte da materia e pode ser de respostas curtas, de tipo test (verdadeiro/falso), de resposta múltiple, de preguntas a desenvolver e de preguntas sobre supostos prácticos ou unha combinación delas.
2.- As probas de resposta breve poderán ser presenciais ou virtuais |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes recuperarán a parte NON correspondente á evaluación continua (entendendo por tal as probas de resposta breve e a proba obxectiva) nun só exame que suporá o 40% da nota. RECUPERACIÓN DA AVALIACIÓN CONTINUA: No caso de que o estudante coas calificacións de avaliación continua obtidas durante o primero cuadrimestre sumadas á máxima nota que poderían obter na proba de segunda oportunidade mencionada anteriormente (40%) no puidese alacanzar o aprobado (5 puntos), se lle realizaría unha proba adicional de resposta breve (que podería ser oral ou escrita) e que subsituiría a nota alcanzada nas probas de avaliación continua (Solución de Problemas e Presentación oral). Esta proba supondría un total de 3 puntos. De maneira que na segunda oportunidade podría optar a unha cualificación máxima de 7 puntos. - Estudantes matriculados a tempo parcial e con "dispensa académica de exención de asistencia":
Deberán comunicalo ao profesorado, no prazo de 15 días unha vez comenzadas as clases, para acordar un calendario de entregas de supostos e casos prácticos. As demáis cuestións manteñense sen cambios, seguindo as mesmas indicacións que o resto de estudantes. Só neste caso, se realizará unha proba mixta co fin de evaluar todas as competencias e contidos propios da materia. O resultado obtido nesa proba coincidirá coa nota final obtida polo alumno/a. - Cualificación de non presentado:
Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. - Condicións de realización dos exames:
- Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
- Os/as estudantes acreditarán a súa identidade dacordo coa normativa vixente.
As probas non realizadas puntuarán como 0 puntos e as realizadas en fraude suporán a cualificación de 0 puntos na avaliación final. Os criterios de puntuación de cada unha das probas se darán a coñecer no momento da proba. Nos exames/probas en caso existir preguntas tipo test as mal respondidas poderán puntuar en negativo
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
José Ignacio Llorente Olier (2015). Planificación estratégica y control de gestión. Madrid: CEF |
|
Bibliografía complementaria
|
Joaquín Martínez Navajas (2006 ). Contabilidad Analítica. Eoi Escuela de Negocios: https://www.eoi.es/es/file/18728/download?token=PxCppzeG
Oriol Amat y Pilar Soldevilla (2010). Contabilidad y Gestión de Costes. Barcelona:Profit Editorial
Fariñas Fernández, Francisco (2010). El control de gestión y su aplicación práctica . Tirant biblioteca virtual
Comisión de Contabilidad de Gestión de ACCID (2010). Manual de Control de Gestión: diseño e implementación de sistemas de control de gestión. Barcelona: Profit Editorial |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004 | Xestión Contable e Financeira na Empresa de Moda/710G03015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|