Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity |
A3 |
CE3 - Knowing the reality and the social conditioning factors that influence the management of information |
B2 |
CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study |
B3 |
CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments |
B4 |
CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way |
B5 |
CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous |
B6 |
CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning |
B7 |
CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning |
B8 |
CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations |
B9 |
CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making |
B11 |
CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society |
C3 |
CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective |
C6 |
CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development |
C7 |
CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Distinguir as principais estratexias de procura para obter información empregando distintos recursos de información.
|
A3
|
B4 B5 B8
|
C6
|
Coñecer as principais institucións documentais e as características dos seus fondos. |
A1 A3
|
B3 B4 B6 B8 B11
|
C3 C6 C7
|
Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión da información e a documentación para aplicalos na sua actividade profesional
|
A3
|
B2 B5 B6 B7 B8 B9
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN |
1.1. Introdución: Das orixes da escritura á sociedade da información e do coñecemento.
1.2. Conceptos principais.
|
2. TIPOLOXÍAS DE BIBLIOTECAS, ARQUIVOS E MUSEOS |
2.1. Concepto, funcións e tipoloxía de bibliotecas, centros de documentación, arquivos e museos.
2.2. Definición e tipos de documentos.
|
3. MANEXO DE FERRAMENTAS BIBLIOGRÁFICAS DIXITAIS |
3.1. Normas e estilos de citación e referencia bibliográfica
3.2. Xestores bibliográficos
3.3. Pautas de elaboración dunha bibliografía para traballos académicos.
|
4. BÚSQUEDA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN DIXITAL |
4.1. Introdución á selección, recuperación e avaliación da información.
4.2. Estratexias de búsqueda de información.
|
5. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS |
5.1 Introdución: Conceptos, antecedentes e tendencias.
5.2 Principios da xestión de información
5.3 Procesos e fases
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 C7 C3 |
2 |
30 |
32 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 B2 B3 B4 B6 B11 C6 |
21 |
0 |
21 |
Supervised projects |
A1 B2 B3 B6 B7 |
1 |
40 |
41 |
Oral presentation |
B3 B4 |
8 |
6 |
14 |
Student portfolio |
A1 A3 B4 B6 B7 B8 B9 B11 |
12 |
28 |
40 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Método de avaliación dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta curta (pechada ou non) e outras algo máis extensas para que o alumno reflexione sobre os contidos tratados na materia. |
Guest lecture / keynote speech |
|
Supervised projects |
Realización por parte do alumnado dun traballo autónomo orientado á aplicación teórica e práctica dos contidos da materia, baixo a vixilancia e seguemento da profesora. Centrarase na elaboración dunha lista de referencias bibliográficas sobre un tema relacionado con el grado. Proporcionaranse instrucións precisas para a súa realización. Será obrigatorio consensuar o tema deste traballo coa docente dentro do plazo que se estableza a tal fin. Exporase na aula.
|
Oral presentation |
Ó longo das aulas procurarase a interación entre o alumnado e profesorado de xeito ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os traballos que se incluirán no portafolios. |
Student portfolio |
Cartofol que reúne virtualmente (a través da plataforma moodle) os traballos dos alumnos, fundamentalmente consistentes en resumo, comentario ou resposta a preguntas sobre lecturas, vídeos, conferencias, etc. que permitirán profundar sobre os contidos traballados e actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame, traballos tutelados, traballos do portafolios e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
Empregaranse preferentemente as titorías presenciais e o correo electrónico e o chat de Teams. Acordándose previamente coa profesora, poderánse tamén realizar titorías por vídeo-conferencia a través de Teams.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
B3 B4 |
Terase en conta a participación nas aulas expoñendo o traballo propio e outras achegas de interese por parte dos estudantes reflexionando sobre os temas propostos pola profesora ou plantexando dúbidas de forma constructiva.
|
10 |
Student portfolio |
A1 A3 B4 B6 B7 B8 B9 B11 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada actividade, o contido, as achegas por parte dos alumnos, a coherencia da súa estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos.
|
20 |
Supervised projects |
A1 B2 B3 B6 B7 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada.
|
30 |
Mixed objective/subjective test |
A1 B2 B3 B5 B7 B8 B9 C7 C3 |
Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas plantexadas, o nivel de coñecementos demostrado, a ausencia de erros, as achegas persoais, así como a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia. Terase en conta a expresión, corrección ortográfica e presentación, que poderán restar puntos.
|
40 |
|
Assessment comments |
There is no difference in assessment between first and second opportunity.
|
Sources of information |
Basic
|
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: Trea
CRUZ HERNÁNDEZ, Luis Alberto (2005). El bibliotecario hacia la gestión de la información. Escuela Nacional de Biblioteconomía y Archivonomía
LÓPEZ YEPES, José (1989). Fundamentos de Información y Documentación. Madrid:Eudema
PONJUÁN DANTE, Gloria (2007). Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizaciona. Gijón: Trea
COBARSÍ MORALES, Josep y Alexandre LÓPEZ BORRULL (2009). Introducción a la información y la documentación. Barcelona: UOC
SABÉS TURMO, Fernando y José Juan VERÓN LASSA (2008). La gestión de la información en la administración local. Sevilla y Zamora: Comunicación social
LÓPEZ YEPES, José Luís (2011). La sociedad de la documentación. Madrid: Fragua
CORDON GARCÍA, José Antonio et al. (2012). Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos.. Madrid: Pirámide
CRUZ MUNDET, José Ramón (2005). Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez-Ruipérez
LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. (2006). Manual de Ciencias de la Documentación. Madrid: Pirámide
MOREIRO GONZÁLEZ, Jose Antonio (2000). Manual de documentación informativa. Madrid: Cátedra |
|
Complementary
|
Boletín de la ANABAD (). . ANABAD
Pecia Complutense (). . Madrid: Universidad Complutense
El Profesional de la Información (). .
Revista española de documentación científica (). .
Revista General de Información y Documentación (). . Madrid: Universidad Complutense
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index . Murcia: Universidad de Murcia
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/. Barcelona: Universidad de Barcelona |
A profesora poderá proporcionarán nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G02073 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Archiving/710G02017 | Library science/710G04004 |
|
|