Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Se espera que os alumnos adquiran coñeocimentos sobre análisis e deseño de todos os procesos relacionados coa enerxía, xeneración, almacenamento, conversión, distribución e explotación. |
AP1 AP6
|
BP2 BP3 BP5 BP6 BP7 BP13 BP14 BP16
|
CP1 CP3 CP5 CP6 CP8 CP9 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
0 Os temas seguientes desenrolan os contidos establecidos nas fichas da Memoria de Verificación que son: |
Análisis e deseño de:
-Sistemas de xeración de enerxía
-Sistemas de almacenamento e distribución de enerxía
-Sistemas de conversión de enerxía
Explotación e xestión de fontes de enerxía |
1 Introducción |
1.1 O problema enerxético
1.2 Teoría da combustión
1.3 Transferencia de Calor
1.4 Electricidade |
2 A economía de esquemas de aforro enerxético |
2.1 Costes
2.2 Deseño de sistemas de aforro enerxético |
3 Conversión de Enerxía |
3.1 Combustibles e combustión
3.2 Eficiencia da combustión
3.3 Residuos como combustibles
3.4 Ciclos de vapor e gas
3.5 Refrixeración, bombas de calor e aire acondicionado
3.6 Conversión eléctrica |
4 Recuperación de enerxía |
4.1 Aislamento
4.2 Recuperadores de calor
4.3 Recuperadores “Run-around”
4.4 Intercambiador de calor regenerativo
4.5 Bombas de calor
4.6 Termosifón
4.7 Selección de métodos de recuperación de enerxía |
5 Integración de procesos: Método Pinch |
5.1 Conceptos básicos do método Pinch
5.2 Curvas de frío e calor compostas
5.3 Significancia do Pinch
5.4 Deseño de sistemas de recuperación de enerxía
5.5 Selección da diferencia de temperaturas do Pinch
5.6 Método tabular
5.7 Separación de correntes
5.8 Reaxuste de procesos
5.9 Instalación de bombas de calor
5.10 Instalación de máquinas de calor
5.11 Curva compuesta global |
6 Enerxía en edificios |
6.1 Cargas estacionarias e confort
6.2 Cargas non estacionarias
6.3 Visualización do consumo enerxético
6.4 Iluminación
6.5 Obxectivos de demanda enerxética |
7 Plantas coxeneración |
7.1 Introducción á coxeneración
7.2 Ventaxas das plantas de coxeneración
7.3 Desventajas de las plantas de cogeneración
7.4 Balance da demanda enerxética
7.5 Tipos de forzas motrices
7.6 Factores económicos da coxeneración
7.7 Coxeneración no setor industrial
7.8 Coxeneración no sector comercial
7.9 Coxeneración no sector doméstico
7.10 Conclusións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A6 B2 B3 B5 B13 B14 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C8 C9 C11 |
10 |
25.5 |
35.5 |
Solución de problemas |
A1 A6 B2 B3 B5 B13 B14 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C8 C9 C11 |
17 |
56 |
73 |
Proba obxectiva |
A1 A6 B3 B5 B13 B14 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C8 C9 C11 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, ca finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaje |
Solución de problemas |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, ca finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaje |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Tutorías e consulta en correo electrónico
Alumnos bajo dispensa académica: Consulta en correo electrónico |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A6 B3 B5 B13 B14 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C8 C9 C11 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
70 |
Solución de problemas |
A1 A6 B2 B3 B5 B13 B14 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C8 C9 C11 |
Entrega de problemas resueltos |
30 |
|
Observacións avaliación |
Prueba escrita e entrega de problemas resoltos:
A entrega de problemas resoltos e obligatoria para superar a materia. Si consensúase co profesor a evaluación pode consistir so na proba obxectiva.
A proba escrita consiste en tres ou cuatro exercicios nos que o alumno deberá resolver problemas similares aos resoltos na aula polo profesor e aos que se incluyen os boletíns de problemas de cada tema.
Á proba poderá levarse a cabo con material de consulta e será duns 210 minutos de duración.
Alumnos baixo dispensa académica: A avaliación consiste únicamente na proba escrita
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
T. D. Eastop y D. R. Croft (1990). Energy Efficiency for Engineers and Technologists. Londres: Longman Scientific & Technical
M. J. Moran y H. N. Shappiro (2004). Fundamentos de Termodinámica Técnica 2ª ed. Barcelona: Reverté
F. P. Incropera y D. P. DeWitt (1999). Fundamentos de Transferencia de Calor. Mexico: Prentice-Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Máster/730497219 |
|
Observacións |
“Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e
investigación saludable y sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia:
• Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático
• Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimirlos
• En caso de ser necesario realizarlos en papel:
- No se emplearán plásticos
- Se realizarán impresiones a doble cara.
- Se empleará papel reciclado.
- Se evitará la impresión de borradores.
• Se debe de hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural
• Se debe tener en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con los valores de la sostenibilidad en los
comportamientos personales y profesionales
• Se incorpora perspectiva de género en la docencia de esta materia (se usará lenguaje no sexista, se utilizará bibliografía de
autores de ambos sexos, se propiciará la intervención en clase de alumnos y alumnas…)
• Se trabajará para identificar y modificar prejuicios y actitudes sexistas, y se influirá en el entorno para modificarlos y fomentar
valores de respeto e igualdad.
• Se deberán detectar situaciones de discriminación y se propondrán acciones y medidas para corregirlas.
|
|