Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e saber utilizar os métodos analíticos necesarios para:
- A modelización de sistemas físicos.
- A análise tanto dinámica como estático dos sistemas nos dominios: temporal e *frecuencial.
- O deseño do regulador máis adecuado, que cumpra as especificacións esixidas polo usuario, para cada sistema de control.
- Coñecer a finalidade de cada un dos elementos que forman parte dun sistema de control, como poden ser os actuadores, sensores, reguladores, etc.
- Deseñar controladores seleccionando a estrutura de control e o método de sintonización máis adecuado.
- Coñecer as normativas de representación dos sistemas de control. |
AP7 AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP13 BP14 BP15 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Capítulo 0
Contidos |
Deseño de sistemas de produción automatizados.
Deseño de sistemas de control avanzado de procesos.
Deseño de sistemas electrónicos e de instrumentación industrial. |
Capítulo 1
TECNOLOXÍA DE CONTROL. INTRODUCIÓN.
|
1.1 Conceptos básicos.
1.2 Controis Analóxico e Dixital. |
Capítulo 2
CONTROL PID.
|
2.1 Definicións.
2.2 Banda Proporcional.
2.3 Control todo ou nada.
2.4 Control PWM.
2.5 Controis Proporcional, Derivativa e Integral.
Exercicios.
|
Capítulo 3
ESTRUTURAS PID. |
3.1 Introdución.
3.2 Control en serie ou cascada.
3.3 Control en paralelo ou realimentedo: feedforward.
Exercicios. |
Capítulo 4
INTRODUCIÓN AO MATLAB
|
Exercicios.
|
Capítulo 5
MODELADO DUNHA PLANTA.
|
5.1 Modelos estáticos e dinámicos.
5.2 Formas de modelización dunha planta.
5.3 Respostas ao impulso e ao escalón.
Exercicios.
|
Capítulo 6
SINTONIZACIÓN.
|
6.1 Sintonización en lazo aberto e en lazo pechado.
6.2 Métodos de Ziegler-Nichols.
Exercicios.
|
Capítulo 7
CONTROL NON LINEAL.
|
7.1 Introdución.
7.2 Elementos de Saturación, Dead Zone, Band Zone, etc.
7.3 Control todo ou nada. Control PWM.
Exercicios.
|
Capítulo 8
NORMAS DE REPRESENTACIÓN DE SISTEMAS DE CONTROL.
|
8.1 Normas ISA.
8.2 Táboa de identificación de elementos.
8.3 Símbolos xerais de instrumentos.
Exercicios. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 B7 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 |
10 |
15 |
25 |
Solución de problemas |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 B7 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 |
5 |
10 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 B7 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 B7 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 |
5 |
15 |
20 |
Proba obxectiva |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 B7 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 |
2 |
3 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas".
Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor titor. |
Proba obxectiva |
Consistirá na realización dun exame no que se pode poñer un test, problemas e/ou exercicios, coas puntuacións e tempos de realización ben definidos, na folla de exame, para cada un deles.
Para o aprobado da materia é obrigatorio ter realizado todas as prácticas de laboratorio nas datas establecidas para elas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Asociadas ás leccións maxistrais e de solución de problemas, cada Alumno dispón para a resolución das súas dúbidas, das correspondente sesións de titoría personalizada.
A realización das prácticas de laboratorio será levada persoalmente por un dos profesores designados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 B7 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 |
Proporanse traballos a realizar polo estudante no marco da asignatura que serán evaluados, con posibilidade de que teñan que ser expostos en público. |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 B7 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 |
As prácticas de laboratorio só aprobaranse pola súa realización obligatoria e a evaluación. |
10 |
Proba obxectiva |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 B7 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 |
Examen tipo proba obxetiva |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as partes por separado. No marco das metodoloxías incluiranse aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais proposto, ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado. É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar. A cualificación correspondente a "Traballos tutelados" poderá fluctuar entre o 40% indicado e un 90%, en consecuencia a "Proba obxectiva" pode variar entre un 0% e o 50% indicado. No caso de que algún alumno non puidese por razón debidamente xustificada seguir esta metodoloxía docente, deberá porse en contacto co profesor para realizar unha serie de traballos e/ou unha proba obxectiva que permita validar os seus coñecementos na materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Clarence W de Silva (1.989). Control Sensors and Actuators. Prentice Hall
Aidan O'Dwyer (2.003). PI PID Controller Tuning Rules. Imperial College Press
Francisco Ojeda Cherta (1.996). Problemas de diseño de Automatismos. Editorial Paraninfo
Cecilio Angulo Bahón-Cristóbal Raya Giner (2.004). Tecnología de sistemas de control. Edicions de la UPC |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Tecnoloxía eléctrica (en extinción)/730497001 | Electrónica e instrumentación (en extinción)/730497007 | Automatización Industrial/730497208 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. |
|