Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a normativa actualmente vixente sobre instalacións eléctricas. |
AP20
|
BP2
|
CP3 CP5
|
Coñecer e aplicar os principios básicos para preservar a seguridade das persoas e os bens en instalacións eléctricas de baixa tensión (BT). |
AP20
|
BP2 BP6 BP13 BP16 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP9 CP11
|
Coñecer e aplicar os principios básicos para asegurar o normal funcionamento das instalacións eléctricas de BT e previr as perturbacións noutras instalacións e servizos. |
AP20
|
BP2 BP6 BP13 BP16 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP9 CP11
|
Coñecer e aplicar os principios básicos para contribuír á fiabilidade técnica e á eficiencia económica das instalacións eléctricas de BT. |
AP20
|
BP2 BP6 BP13 BP16 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP9 CP11
|
Saber argumentar se un proxecto dunha instalación eléctrica en BT cumpre ou non co Regulamento Electrótécnico de Baixa Tensión (REBT). |
AP20
|
BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP13 BP15 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP7 CP11
|
Saber desenvolver e defender o proxecto dunha infraestrutura para a recarga de vehículos eléctricos (IRVE). |
AP20
|
BP2 BP4 BP5 BP6 BP7 BP13 BP15 BP17
|
CP1 CP3 CP5 CP7 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Regulamentos electrotécnicos. |
Liñas eléctricas de alta tensión (AT).
Instalacións eléctricas de alta tensión (AT).
Instalacións de baixa tensión (BT). |
Regulamento Electrotécnico de baixa tensión (REBT). |
Articulado e aspectos xerais.
Inspeccións, documentación e posta en servizo das instalacións.
Redes de distribución.
Iluminación exterior.
Instalacións de enlace.
Instalacións interiores ou receptoras.
Protección nas instalacións eléctricas.
Instalacións en vivendas, oficinas e locais.
Instalacións especiais.
Instalación de receptores. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 |
8 |
9 |
17 |
Solución de problemas |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 |
8 |
11 |
19 |
Prácticas de laboratorio |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 |
1 |
1 |
2 |
Traballos tutelados |
A20 B2 B4 B5 B13 B15 B17 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C11 |
1 |
34 |
35 |
Proba obxectiva |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas motivadoras dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Correspóndese coa clase de teoría, en grupo grande (GG). |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos e procedementos que se estudaron e traballaron.
Correspóndese coa clase de problemas, en grupo mediano (GM). |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes apliquen os coñecementos adquiridos, a través da realización de actividades de carácter práctico.
Correspóndese coas prácticas de taller, en grupo pequeno (GP). |
Traballos tutelados |
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor.
Con esta metodoloxía preténdese que o alumno poida desenvolver un criterio para valorar se un proxecto dunha instalación eléctrica en BT está realizado de acordo ao REBT, así como aplicar os coñecementos adquiridos para realizar o proxecto dunha infraestrutura para a recarga de vehículos eléctricos (IRVE). |
Proba obxectiva |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe.
Co fin de valorar con maior rigor a consecución dos obxectivos, a proba consta de dúas partes diferenciadas: preguntas de resposta múltiple (ítems) e resolución de problemas.
Preguntas de resposta múltiple (ítems): constitúe un instrumento de medida, cuxo trazo distintivo é que permite cualificar a resposta dadas como correctas ou non; ademais de valorar os coñecementos adquiridos.
Resolución de problemas: parte na que se pretende avaliar contidos conceptuais, procedimentales e actitudinais.
Correspóndese co exame de teoría e problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Titorías de revisión de exame. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 |
A cualificación será a suma da nota correspondente á asistencia e avaliación das prácticas de taller, que se valorarán entre 0 e 5 puntos, e a nota dun exame final (proba de resposta múltiple), que se valorará tamén entre 0 e 5 puntos. |
25 |
Traballos tutelados |
A20 B2 B4 B5 B13 B15 B17 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C11 |
A cualificación corresponderá á avaliación da extensión e calidade dos traballos presentados (2), que se valorará entre 0 e 10 puntos. |
50 |
Proba obxectiva |
A20 B2 B13 B16 B17 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 |
Esta proba consiste na resolución de problemas e/ou ítems, e computarase entre 0 e 10 puntos. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Nota da materia = [Proba obxectiva (teoría e problemas) * 0'25] [(Prácticas de laboratorio) * 0'25] [(Traballo tutelado nº 1) * 0'25] [(Traballo tutelado nº 2) * 0'25]. Na presentación da materia (primeiro día de clase) poderanse indicar actividades adicionais e voluntarias cuxa valoración se sumará á nota da materia. En calquera caso, a nota da materia non poderá ser superior a 10 puntos. No caso de estudantes a tempo parcial, realizarase unha avaliación periódica e continua, con probas obxetivas e problemas, tras impartir cada tema da materia. Na segunda oportunidade, todos os temas entrarán no exame. A asistencia ás clases de teoría e de problemas non é obrigatoria (exención do 100%), aínda que se lle ofrecerá total flexibilidade para asistir ao grupo que elixan; non obstante, a asistencia á clase práctica do taller é necesariamente obrigatoria (exención do 0%), aínda que tamén se lle ofrecerá completa flexibilidade de asistencia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lagunas Marqués, A. (2017). Instalaciones eléctricas comerciales e industriales. Resolución de casos prácticos. (7ª ed.). Madrid: Paraninfo
Colmenar Santos, A. y Hernández Martín, J.L. (2012). Instalaciones eléctricas en baja tensión. Diseño, cálculo dirección, seguridad y montaje. (2ª ed.). Madrid: RA-MA.
PLCMadrid (2019). Reglamento electrotécnico para baja tensión y sus instruciones técnicas complementarias. (6ª ed.). Madrid: PLCMadrid
Lagunas Marqués, A. (2004). Reglamento electrotécnico para baja tensión. Teoría y cuestiones resueltas. (2ª ed.). Madrid: Thomson-Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Requírense coñecementos previos de análises de circuítos en corrente contínua, alterna e trifásica.
Noutra orde de cousas, para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
|
|