Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver un sistema de control autónomo para a súa operación nun contorno real |
AP8
|
BP1 BP4 BP6 BP13 BP14
|
CP1 CP3 CP11
|
Coñecer as principais técnicas de redución da dimensionalidade e o seu uso práctico |
AP8
|
BP1 BP4 BP6 BP13 BP14
|
CP1 CP3 CP11
|
Coñecer as principais técnicas para a obtención de modelos de regresión / identificación de sistemas de estimación e predicción |
AP8
|
BP1 BP4 BP6 BP13 BP14
|
CP1 CP3 CP11
|
Coñecer as principais metodoloxías experimentais e analizar os resultados no campo da aprendizaxe automática |
|
BP1 BP4 BP5 BP6 BP14 BP16
|
CP1 CP6 CP7 CP8
|
Avalíar un problema de aprendizaxe de enxeñería que poida resolverse coas técnicas que se ven no temario e xustificar a elección das máis adecuadas, así como expoñer estas conclusións dun xeito fiable |
|
BP1 BP2 BP3 BP13 BP14 BP15
|
CP3 CP6 CP7 CP8 CP9 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción ó aprendizaxe automático |
Conceptos preliminares.
Tipos de problemas: clasificación, regresión, agrupación, detección de anomalías, etc.
Formas de aprendizaxe: supervisadas, non supervisadas, por reforzo, etc. |
Métodos de clasificación e agrupamento |
Introducción
Algoritmos de clasificación supervisada
Algoritmos de clasificación non supervisada (clustering) |
Métodos para o procesado de datos |
Preparación dos datos
Reducción de dimensionalidade |
Métodos de regresión para modelado e predicción |
Introducción
Modelos principais
Redes de neuronas artificiais |
Metodoloxía experimental e análise de resultados |
Métodos para a estimación do erro
Análise de resultados
Comparación de modelos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B2 B3 B4 B13 C1 C3 |
0 |
30 |
30 |
Presentación oral |
B1 B5 B15 B14 B6 C7 C9 C11 |
2 |
10 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
A8 B13 B14 B16 B6 C11 |
16 |
36 |
52 |
Proba obxectiva |
B1 B14 B6 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
B1 B6 C6 C8 |
11 |
2.5 |
13.5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Prácticas de programación fora da aula nas que se implementarán, na linguaxe seleccionada polos profesores, algunhas das técnicas de aprendizaxe automática vistas nas clases teóricas. Estes traballos serán realizados polos alumnos de forma autónoma e o seu avance será tutorizado polos profesores |
Presentación oral |
Traballo (ou traballos) de teoría sobre algún tema proposto polos profesores da asignatura que deberá ser exposto diante dos compañeiros e entregado por escrito |
Prácticas a través de TIC |
Sesións presenciais co ordenador nas que os profesores explicarán o uso e programación das técnicas de aprendizaxe automática vistas en teoría, de modo que os alumnos obteñan as capacidades suficientes para utilizalas autónomamente. |
Proba obxectiva |
Cuestionario tipo test ou de resposta múltiple que se realiza dende o ordenador na parte final das sesións maxistrais de teoría, co obxectivo de valorar o grao de participación, atención e comprensión dos conceptos explicados polo profesor. Poderase utilizar moodle, Microsoft Forms, Kahoot ou outras ferramentas semellantes. |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte dos profesores da materia do temario teórico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Durante as prácticas a través de TIC, o alumno poderá consultar ó profesor todas as dudas que teña sobre a programación dos métodos de aprendizaxe.
Traballos tutelados: é recomendable o uso de atención personalizada nestas actividades para resolver dúbidas conceptuais ou procedementais que poidan xurdir durante a resolución dos problemas prácticos. Ademais, a atención personalizada centrarase tamén na explicación, por parte do alumno, da solución proposta.
Presentación oral: os alumnos deberán acudir aos profesores para resolver as dúbidas que lles xurdan sobre a preparación dos trabajos que deben ser expostos, tanto do contido como da propia presentación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B1 B5 B15 B14 B6 C7 C9 C11 |
A presentación oral do traballo/traballos teóricos, a presentación escrita dos mesmos e a participación activa nas presentacións dos compañeiros teñen un peso importante na calificación final. É imprescindible obter unha calificación de aprobado nesta metodoloxía de forma independente (nota mínima de 5 considerando que se valora de 0 a 10) para poder aprobar a asignatura. |
30 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B4 B13 C1 C3 |
Propoñeranse varios traballos prácticos ó longo do curso centrados na aplicación de técnicas de aprendizaxe automática en problemas de enxeñaría. Estes traballos serán desenvolvidos de forma autónoma por parte do alumno fora das clases e terán que ser defendidos posteriormente. É imprescindible obter unha calificación de aprobado nesta metodoloxía de forma independente (nota mínima de 5 considerando que se valora de 0 a 10) para poder aprobar a asignatura. |
60 |
Proba obxectiva |
B1 B14 B6 |
A comprensión dos conceptos explicados polo profesor nas sesións maxistrais implica que os alumnos participen nas clases de maneira activa, expondo dúbidas e aproveitando ao máximo a interacción persoal. Esta comprensión valórase na nota final da materia a través dos cuestionarios online que se realizan nos minutos finais de cada sesión maxistral |
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación desta asignatura baséase na superación das dúas principais metodoloxías, traballos tutelados e presentación oral, de forma independente. A primeira céntrase na demostración práctica de coñecementos e habilidades adquiridas para resolver problemas de enxeñaría a través de técnicas de aprendizaxe automática, e a segunda sobre a realización e presentación dun traballo sobre un tema específico no programa teórico. Polo tanto, no caso de que o alumno non supere a materia na convocatoria ordinaria, debe repetir, na convocatoria extraordinaria, as actividades necesarias das metodoloxías que non foron aprobadas. Por exemplo, se un estudante aproba a parte da presentación oral pero está suspendido nos traballos tutelados, deberá repetir o traballo/s práctico necesario para acadar o aprobado, xeralmente aquel/es que non foron aprobados.
Os alumnos con matrícula a tempo parcial poden acumular o 10% da nota correspondente á asistencia ás clases nas outras actividades, tanto na teoría como na práctica, no caso de que non poidan asistir ás clases en persoa. Esta modificación debe solicitarse aos profesores da materia ao comezo do curso. Asimesmo, en caso de non poder realizar a presentación oral co resto do alumnado, deberán concretar unha data alternativa cos profesores.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Visión Artificial na Industria/730497239 | Proxecto de Deseño e Optimización dun Proceso Industrial/730497236 | Deseño e Construción de Máquinas/730497226 | Cinemática e Dinámica de Robots Industriais/730497228 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. |
|