Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deseñar personaxes para videoxogos. |
AP7 AP17 AP18 AP19
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP11 BP12 BP14
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Definir tanto o aspecto como a personalidade e comportamento dos sinalados personaxes. |
AP7 AP17
|
BP1 BP2 BP11 BP12 BP14
|
CP2 CP3 CP4
|
Crear a historia de cada personaxe, a súa evolución e cambio ao longo do videoxogo, así como as interrelacións entre os distintos personaxes. |
AP7
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP11 BP12 BP14
|
CP2 CP3 CP4
|
Comprender que esa historia determina o comportamento dos personaxes e que o seu deseño será a base para a creación dixital dos mesmos, da súa personalidade e a súa forma de actuar, moverse e comunicarse no xogo. |
AP7 AP17 AP18 AP19
|
BP2 BP6 BP12 BP14
|
CP6 CP7 CP8
|
Manter a coherencia entre o deseño de personaxes e a narrativa e xogabilidade definidas para o xogo. |
AP7
|
BP2 BP3 BP4 BP6 BP11 BP12 BP14
|
CP2 CP3 CP4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Introducción |
1.1. Personalidade
1.2. Audiencia
1.3. Plataforma
1.4. Obxectivo
1.5 Orixinalidade
|
TEMA 2: Concepto de personaxe |
2.1. Etapas creativas
2.2. Aspecto visual e físico
2.3. Personalidade e psicoloxía
2.4. Tipos de personaxes
2.5. Lonxevidade
|
TEMA 3: Evolución dos personaxes |
3.1. Historia en tres actos
3.2. Evolución visual e física
3.3. Evolución psicolóxica
3.4. Evolución segundo tipos de personaxe
|
TEMA 4: Deseño de personaxes en contextos especializados |
4.1. Ensino formal
4.2. Educación non formal
4.3. Igualdade
4.4. Política e institucións públicas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A17 A18 B1 C8 |
8 |
10 |
18 |
Traballos tutelados |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
7 |
42 |
49 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B11 C5 C7 C8 |
3 |
1.5 |
4.5 |
Presentación oral |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas nas que se desenvolverán os temas indicados no punto de contidos, explicando teorías e tendencias relacionadas con cada un deles e amosando exemplos específicos que faciliten a comprensión. |
Traballos tutelados |
Os alumnos/as, agrupados en parellas, elaborarán un traballo final consistente na concepción, creación e deseño de dúas personaxes para videoxogos.
Para elo, en cada sesión irán avanzando en traballos parciais, supervisados polo profesor, de acordo coa seguinte orde: 1. Planificación, 2. Deseño básico, 3. Evolución física 4. Evolución psíquica.
Finalmente, na última clase cada parella exporá e xustificará a súa proposta ante o profesor e os compañeiros/as de materia, que, á súa vez, avaliarán tamén o traballo presentado. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Unha das sesións, preferentemente a cuarta, estará destinada a unha conferencia, con formato de masterclass, a cargo dun/ha profesional do sector. |
Presentación oral |
Como foi sinalado no apartado de traballos tutelados, na última clase as diferentes parellas, que foron traballando nos seus personaxes ao longo das distintas sesións, exporán e xustificarán a súa proposta ante o profesor e os compañeiros/as de materia, que, á súa vez, avaliarán e analizarán tamén o traballo presentado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado recibirá atención personalizada na aula durante a realización dos traballos tutelados, ao igual que nas horas de titorías, que deben ser concertadas previamente co profesor a través do seu correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A7 A17 A18 B1 C8 |
Salvo nos casos de dispensa académica, valorarase a asistencia e participación activa nas sesións maxistrais. |
15 |
Traballos tutelados |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O traballo tutelado, entendendo por tal a entrega final que deban facer os alumnos/as a través do Moodle, así como os traballos parciais feitos na aula (que serán incorporados ao traballo final) constitúen o criterio fundamental de avaliación da materia, pois neles serán plasmados os coñecementos adquiridos ao longo das sesións maxistrais e do seminario. |
70 |
Presentación oral |
A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Tamén será tida en conta para a avaliación total a exposición que fagan os alumnos/as do seu traballo final na última das sesións da materia, valorándose aspectos como a claridade expositiva, a capacidade de argumentación ou a xustificación e coherencia do traballo realizado en relación cos obxectivos marcados. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Para a avaliación deste traballo final, ademais das cuestións de contido relativas á creación e deseño de personaxes, serán valorados positiva ou negativamente aspectos formais como a presentación e deseño do documento ou a calidade de expresión escrita, posto que se trata de competencias básicas do alumnado universitario e de reproducir na medida do posible os condicionantes de traballo do ámbito profesional.Para superar a materia deberá obterse un mínimo 3,5 puntos (35 sobre 100) no traballo tutelado e, polo menos, un 0,75 (7,5 sobre 100) na presentación oral.
Os alumnos/ as con dispensa académica deben contactar co profesor antes do 30 de xaneiro, a fin de acordar un intinerario personalizado que permita suplir as ausencias ás sesións maxistrais, horas de traballo en aula e á conferencia / masterclass planificadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Patmore, C (2005). Diseño de personajes: cómo crear personajes fantásticos para cómics, videojuegos y novelas gráficas. Barcelona: Norma
Ordóñez, J. P. (2018). Diseño de videojuegos. Madrid: Editorial Síntesis
González, D. (2015). Diseño de videojuegos: da forma a tus sueños. Paracuellos del Jarama: Ra-Ma
Bateman, C. (2011). Game Writing Narrative Skills for Videogames. Boston: 2011 |
|
Bibliografía complementaria
|
Villalobos, J. M. (2015). Cine y videojuegos: un diálogo transversal. Sevilla: Héroes de Papel
Meretzky, S. (2001). Construcción del personaje: un análisis de la creación del personaje. Gamasutra
Galán Fajardo, E. (2007). Fundamentos básicos en la construcción del personaje para medios audiovisuales. CES Felipe II
Gil, A. e Vall-llovera, M. (2009). Género, TIC y videojuegos. Barcelona: Editorial UOC
Chai, A. (2017). Herzog - Character Design Document. svartberg.com
Cuadrado Alvarado, A. (2007). Los personajes virtuales: diseño, personalidad e interacción en el videojuego: los Sims 2. Madrid: Universidad Complutense de Madrid
Shamoon, E. (2018). The Art of God of War. Milwaukie: Dark Horse Books
Marshall, D. (2017). The Art of Overwatch. Milwaukie: Dark Horse Books
Gros, B. (2008). Vídeojuegos y aprendizaje. Barcelona: Graó
Thompson, J. (2008). Videojuegos: manual para diseñadores gráficos. Barcelona: Gustavo Gili |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño Narrativo/730529003 | Arte de Concepto I. Personaxes/730529007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño Narrativo/730529003 | Arte de Concepto I. Personaxes/730529007 |
|
Materias que continúan o temario |
Desenvolvemento de Personaxes I. Aparencia/730529025 | Desenvolvemento de Personaxes II. Comportamento/730529026 |
|
Observacións |
Green Campus1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- A entrega realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|