Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios de teoría de máquinas e mecanismos |
A13
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Topoloxía de mecanismos.
Cinemática de mecanismos.
Dinámica de mecanismos.
Levas, engrenaxes e outros tipos de transmisións. |
1. Análise topolóxica de mecanismos. |
Definicións: mecanismo, elemento, par, graos de liberdade.
Clasificación de elementos e pares.
Graos de liberdade dun mecanismo. |
2. Análise cinemática de mecanismos. |
Cinemática do punto: posición, velocidade e aceleración.
Campo de velocidades e aceleracións do sólido indeformable.
Movemento de arrastre e relativo dun punto material.
Movemento de arrastre e relativo dun sólido indeformable.
Cinemática da rodaxe.
Particularización ao movemento plano. |
3. Análise dinámica de mecanismos. |
Fundamentos.
Análise dinámica directa de mecanismos.
Análise dinámica inversa de mecanismos. |
4. Vibracións en sistemas de 1 GDL. |
Introdución.
Ecuación do movemento dun sistema de 1 GDL.
Vibracións libres.
Vibracións forzadas. |
5. Levas e engrenaxes. |
Clasificación das levas e seguidores.
Diagramas de desprazamento.
Cinemática e dinámica de levas e seguidores.
Clasificación das engrenaxes.
Lei xeral de engrane, perfil de evolvente.
Engrenaxes cilíndrico-rectas.
Engrenaxes cilíndrico-helicoidales.
Dinámica de engrenaxes.
Trens de engrenaxes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A13 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
26 |
39 |
65 |
Solución de problemas |
A13 B4 B5 B7 B9 |
21 |
46.5 |
67.5 |
Traballos tutelados |
A13 B1 B2 B5 B7 C4 |
1 |
9 |
10 |
Proba mixta |
A13 B1 B2 |
4.5 |
0 |
4.5 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases en lousa, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas en lousa. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta. |
Traballos tutelados |
Aplicaránse os coñecementos recibidos na teoría para modelizar e analizar mediante métodos numéricos computacionáis un mecanismo. |
Proba mixta |
Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As horas dedicadas a tutorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas.
No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante o material preciso para estudar a materia (teoría e problemas), e o profesor atenderá ao estudante durante as titorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A13 B4 B5 B7 B9 |
Algúns dos problemas a realizar entregaránse e serán corrixidos. O sea valor conxunto poderá supor ata o 30 % da nota. |
30 |
Proba mixta |
A13 B1 B2 |
O exame consta de preguntas conceptuais e problemas. O criterio para a avaliación do alumno é que éste demostre unha comprensión suficiente da materia. |
30 |
Traballos tutelados |
A13 B1 B2 B5 B7 C4 |
Entregarase unha memoria do mecanismo analizado e mailo programa de ordenador coa solución proposta. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Perante o curso realizaránse probas que poden ter un valor de ata tres
puntos. O traballo tutelado pode valer ata catro puntos. O examen terá o seu valor sobre o total dos puntos que faltan
hasta 10.
No caso de estudantes con dispensa académica, o sistema de avaliación será o mesmo, pois só hai que asistir o día do exame.
El criterio de evaluación es el mismo tanto para a primeira como para a segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999. - ERDMAN, A.G. y SANDOR, G.N., "Diseño de Mecanismos", 3ª ed., Prentice-Hall, 1998. - MABIE, H.H. and REINHOLTZ, C.F., "Mechanisms and Dynamics of Machinery", Wiley, 1987. - NORTON, R.L., "Diseño de Maquinaria", 3ª ed., McGraw-Hill, 2004. - UICKER, J.K., PENNOCK, G.R. and SHIGLEY, J.E., "Theory of Machines and Mechanisms", 3rd ed., Oxford University Press, 2003. - RAO, S., "Mechanical Vibrations", Addison-Wesley, 1995. |
Bibliografía complementaria
|
|
- BARTON, L.O., "Mechanism Analysis", 2nd edition, Marcel Dekker, 2001. - JOSEPHS, H. and HUSTON, R.L., "Dynamics of Mechanical Systems", CRC Press, 2002. - HERNANDEZ, A., "Cinemática de Mecanismos", Editorial Síntesis, 2004. - RAMAMURTI, V., "Mechanics of Machines", CRC Press, 2002. - WALDRON, K.J and KINZEL, G.L., "Kinematics, Dynamics, and Design of Machinery", Wiley, 1999. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
EXPRESION GRAFICA/730G04002 | FÍSICA I/730G04003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
TECNOLOXÍAS DA FABRICACIÓN/730G04022 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega de traballos que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. - En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|