| 
 | Competencias do título |  
          
          
            | Código | Competencias / Resultados do título |  
            | A4 | Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría |  
            | B1 | Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |  
            | B2 | Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |  
            | B3 | Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |  
            | B4 | Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |  
            | B5 | Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |  
            | B6 | Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |  
            | C1 | Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |  
            | C2 | Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |  
            | C5 | Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |  
            | C6 | Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade | 
 
 | Resultados de aprendizaxe |  
          
            | Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título |  
    | Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría. | A4 
 |  |  |  
    | Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |  | B2 
 |  |  
    | Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |  | B3 
 |  |  
    | Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo. |  | B4 
 |  |  
    | Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |  | B5 
 |  |  
    | Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |  | B6 
 |  |  
    | Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |  | B1 
 |  |  
    | Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |  |  | C2 
 |  
    | Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |  |  | C5 
 |  
    | Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |  |  | C6 
 |  
    | Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |  |  | C1 
 | 
 
 | Contidos |  
          
          
            | Temas | Subtemas |  
			| BLOQUE I. Estructura da materia. | Tema 1. Conceptos Químicos Fundamentáis. 
 - Estequiometría. Rendemento Reacción. Reactivo Limitante.
 - Átomo. Modelo Mecanocuántico.
 - Táboa Periódica e Propiedades Periódicas.
 - Ligazón Química. Tipos de Ligazón: Iónico, Covalente, Metálico. Forzas Intermoleculares.
 |  
			| BLOQUE II. Enerxía, Cinética e Equilibrio das Reaccións Químicas. 
 | Tema 2. Termoquímica. 
 - Cambios de Enerxía nas Reaccións Químicas.
 - Entalpía.
 - Calorimetría.
 - Introdución á Termodinámica.
 
 Tema 3. Cinética Química.
 
 - Velocidade de Reacción.
 - Ecuación de Velocidade.
 - Relación entre a Concentración de Reactivos e o Tempo.
 - Enerxía de Activación.
 - Catálisis.
 - Mecanismos.
 
 Tema 4. Equilibrio Químico.
 
 - Concepto de Equilibrio. Constante de Equilibrio.
 - Equilibrio de Gases. Le Chatelier.
 - Equilibrio Ácedo-Base.
 |  
			| BLOQUE III. Electroquímica. 
 | Tema 5. Electroquímica I. 
 - Reaccións Redox. Axustes.
 - Potencial Estándar de Electrodo.
 - Espontaneidade das Reaccións Redox.
 - Ecuación de Nernst.
 
 Tema 6. Electroquímica II.
 
 - Celas Voltaicas. Baterías.
 - Electrolisis, Aspectos Cuantitativos da Electrolisis.
 
 Tema 7. Corrosión.
 
 - Concepto.
 - Procesos de Corrosión e Factores que Inflúen.
 - Métodos de Protección fronte á Corrosión.
 - Corrosión Atmosférica.
 - Corrosión Mariña.
 |  
			| BLOQUE IV. Química Orgánica e Inorgánica Aplicada á Enxeñaría. 
 | Tema 8. Química Orgánica. 
 - Introdución á Química Orgánica.
 - Grupos Funcionais.
 - Nomenclatura.
 - Isomería.
 - Tipos Xerais de Reaccións Orgánicas.
 
 Tema 9. Química Orgánica Aplicada á Enxeñaría.
 
 - A Combustión:
 Carbón
 Petróleo
 Gas Natural
 Biomasa
 - Polímeros
 
 Tema 10. Química Inorgánica Aplicada á Enxeñaría.
 
 - Metalurxia.
 - Síntese Industrial de Compostos Inorgánicos.
 - Materiais Inorgánicos de Interese Tecnolóxido: Superconductores, Semiconductores, Fibras Ópticas, Cerámicos.
 
 Tema 11. Caracterización de Produtos Químicos Perigosos
 
 - Contaminantes Químicos no Medio Mariño.
 - Toxicidade dos Compostos Químicos.
 |  
			| BLOQUE V. Laboratorio. | Prácticas de Laboratorio: 
 - Calor de Reacción.
 - Ácidos e Bases.
 - Determinación do Contido de Cobre dunha Aliaxe.
 - Electrodeposición.
 - Reaccións Redox.
 - Polímeros.
 | 
 
 | Planificación |  
    
    | Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |  
            | Proba mixta | A4 B1 B2 B5 B6 | 5 | 5 | 10 |  
            | Sesión maxistral | A4 B2 B5 B6 C5 | 27 | 27 | 54 |  
            | Solución de problemas | A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 | 20 | 20 | 40 |  
            | Traballos tutelados | A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C6 | 3 | 18 | 21 |  
            | Prácticas de laboratorio | A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C6 | 10 | 10 | 20 |  |  |  
        | Atención personalizada |  | 5 | 0 | 5 |  |  |  
        | *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado | 
 
 | Metodoloxías |  
          
            | Metodoloxías | Descrición |  
              | Proba mixta | Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe do alumno. |  
              | Sesión maxistral | O profesor expoñerá os contidos fundamentais de cada un dos temas. Para o seu mellor aproveitamento, os alumnos dispoñerán con antelación ao desenvolvemento destas sesións dos materiais docentes axeitados para a súa preparación persoal. Todos os alumnos poderán consultar ao profesor calquer aspecto da materia no horario de tutorías establecido para tal efecto. Impartirase en grupo grande. |  
              | Solución de problemas | Sesións dedicadas á resolución de problemas e cuestións coa participación activa do alumnado. Impartirase en grupo mediano |  
              | Traballos tutelados | Realización de estudos dirixidos. Presentación e corrección. O alumno resolverá situacións problemáticas concretas, promovéndose a participación nas clases. |  
              | Prácticas de laboratorio | Lectura comprensiva da práctica. Leva a cabo o traballo experimental. Expón e resolve os cálculos numéricos asociados así como as cuestións que se lle expoñan. Examina e valora o resultado final. Impartirase en grupo mediano. | 
 
 | Atención personalizada |  
    
        | 
  
          
            | Metodoloxías |  
            | Prácticas de laboratorio |  
            | Traballos tutelados |  | 
   | Descrición |  | Revisión do desenvolvemento das etapas intermedias e final do estudo dirixido. 
 Resolución de cuestións puntuais que lle impiden ao alumno o seguimento xeral da materia.
 |  | 
 
 | Avaliación |  
    
    
        | Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |  
            | Prácticas de laboratorio | A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C6 | Valorarase a realización dos prelaboratorios, as capacidades e destrezas do alumno na realización do traballo experimental, a súa capacidade para interpretar os resultados obtidos e a elaboración dos informes de laboratorio. | 5 |  
            | Proba mixta | A4 B1 B2 B5 B6 | Aproximadamente na metade do cuadrimestre, realizarase un primeiro exame parcial (teoría e problemas) eliminatorio correspondente á materia impartida ata ese momento. Ao finalizar o cuadrimestre realizarase un segundo exame parcial (teoría e problemas) para os alumnos que superasen o primeiro parcial e un exame global da materia (teoría e problemas) para os alumnos que non se presentaron ou non aprobasen o primeiro exame parcial. Cada exame constará de dúas partes independentes, sendo necesario obter unha nota mínima en cada unha delas para compensalas:
 - teoría, puntuación máxima 4 puntos, puntuación mínima para compensar 1,5 puntos.
 - problemas, puntuación máxima 3 puntos, puntuación mínima para compensar 1 puntos.
 | 70 |  
            | Solución de problemas | A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 | Realizaranse periódicamente probas curtas en grupo mediano para avaliar a evolución do alumno. | 15 |  
            | Traballos tutelados | A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C6 | Realización de tres actividades dirixidas. Capacidade do alumno para resolver situacións problemáticas concretas e participar nas clases.
 Interese e actitude do alumno.
 | 10 |  |  |  
       | Observacións avaliación |  
        | 				- Para poder sumar os puntos das distintas actividades á nota do exame, haberá que alcanzar neste un mínimo de 3 puntos. - Para poder presentarse os exames, @s alumn@s teñen que ter feitas todas as prácticas de laboratorio. - Para aprobar a asignatura @s alumn@s deberán realizar todas as prácticas de laboratorio. - Aquel@s alumn@s que realizasen e superasen as prácticas de laboratorio da materia en cursos anteriores, poderán decidir se as fan novamente ou non. En caso de non repetilas, mant eráselles a cualificación obtida no seu momento. - A cualificación correspondente á realización de traballos tutelados mantense no exame correspondente á 2ª oportunidade. - A cualificación correspondente á realización de traballos tutelados non se mantén dun curso a outro. - No caso d@s alumn@s que soliciten matrícula a tempo parcial, han de saber que non se acepta dispensa nesta materia.						 | 
 
 | Fontes de información |  
        
            | Bibliografía básica |  http://eup.cdf.udc.es (). . 
  Pérez Iglesias J. y Seco Lago H.M. (2006). Experimentos de Química: Aplicaciones a la Vida Cotidiana. Mc Graw-Hill Calamonte (Badajoz), Filarias 
  Vinagre F. y Vázquez de Miguel L.M. (1996). Fundamentos y Problemas de Química, 2ª edición. Alianza 
  Mc Murry, Fay (2009). Química General. Prentice Hall 
  Petrucci R.H. (2011). Química General: Principios y Aplicaciones Modernas. Prentice Hall 
  Chang R. (2010). Química, 10ª edición. Mc Graw-Hill 
 |  
            | 
 |  
            | Bibliografía complementaria |  Peterson (1993). Formulación y Nomenclatura Química Inorgánica. EDUNSA 
  Vale Parapar, Fernández Pereira y otros (2004). Problemas Resueltos de Química para Ingeniería. Thomson 
  Paz M., Castro F. y Miró J. (1995). Química. UNED 
  Rosenberg J., Epstein L. y Krieger P. (2014). Química Schaum. McGraw Hill 
  Kotz, Treichel, Harman (2003). Química y Reactividad Química, 5ª edición. Thomson 
  Willis (1995). Resolución de Problemas de Química General. Reverté 
 |  
            | 
 | 
 
 | Recomendacións |  
  
 
   | Materias que se recomenda ter cursado previamente |  |  |  
 
  
 
   | Materias que se recomenda cursar simultaneamente |  |  |  
 
  
 
   | Materias que continúan o temario |  |  |  
 
 
   | Observacións |  | 				- É imprescindible que os alumnos coñezan a formulación química inorgánica: nos exames non se correxirán os exercicios nos que a formulación sexa incorrecta. - Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumplir co obxetivo da acción 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" na entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1. Non se empregarán plásticos
2. Realizaranse impresións a doble cara
3. Empregarase papel reciclado
4. Evitarase a impresión de borradores. - Na execución das prácticas de laboratorio, debese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.						 | 
 |