Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A23 |
Capacidade para o deseño e cálculo dos espazos habitables dos buques e artefactos mariños, e dos servizos que se dispoñen nos devanditos espazos |
A24 |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas propulsores, tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc. |
A25 |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas auxiliares tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc. |
A26 |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas eléctricos tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc. |
A27 |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas electrónicos de control e de navegación, tendo en conta o seu empacho, peso, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc. |
A28 |
Coñecemento dos métodos de proxecto da súa tecnoloxía específica |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar os métodos de proxecto de buques e artefactos |
A28
|
|
C2 C3 C4 C5 C6 C7
|
Deseñar e calcular os espazos habitables dos buques e dispositivos mariños e integrar os sistemas do buque a bordo. |
A23 A24 A25 A26 A27
|
|
C2 C3 C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de verificación que son : |
Ecuacións básicas para o dimensionamento dos buques segundo o seu tipo. Número de méritos e selección de configuración, dimensións e coeficientes de perfeccionamento segundo o tipo de buque. Formas, desprazamento e compartimentación do buque. Cálculos de arquitectura naval. Disposición da habilitación do buque |
Introducción |
Definicións
Requirimentos previstos de actividade
Actividades básicas no proxecto |
Ecuacións básicas de dimensionamiento |
Clasificación de buques
Diagramas básicos do proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento
O libro de conceptos dun buque |
Costo inicial y costo de operación |
Descrición do custo inicial dun buque e os seus diferentes partidas
Criterios e métodos de avaliación económica. |
Cifra de mérito e selección de configuración |
O orzamento do buque e criterio de mérito
Criterio de avaliación técnica e selección de dimensións e coeficientes
Dimensións e relacións entre as dimensións do buque |
Tipos de buques |
Clasificación
Descripción de buques |
Selección de configuración, dimensións e coeficientes |
Xeneralidades
Variables independentes e dependentes
Selección da cifra de merito. Buques de referencia
Selección da configuración inicial
Selección de solucións e alternativas
Xogo típico de dimensións e coeficientes |
Proxecto de formas |
Xeneralidades
Formulación do problema
Aspecto da curva de áreas seccionales
Contorno de proa. bulbo de popa
Métodos convencionais de proxecto de formas
Proxecto de formas a partir de series sistemáticas
Proxectos de pormas por distorsión de formas existentes |
Cálculo de desprazamento |
Ecuación do desprazamento
Peso en rosca
Estimación do peso de aceiros e métodos para calcular o peso da estrutura do buque
Formulario vario para cálculo de pesos de diferentes compoñentes do peso en rosca do buque
Definición e distribución do peso en rosca
Peso morto
lastro |
Cálculo de compartimentado |
Caracterización dos espazos do buque
Compartimentado horizontal, vertical e transversal do buque. |
Cálculos de arquitectura naval: estabilidad en estado intacto y criterios de estabilidad |
Condiciones de carga
Criterios de estabilidad aplicables
Corrección por superficies libres |
Disposición de la habilitación del buque |
Diseño de la habilitación y disposición general del buque. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
10 |
50 |
60 |
Solución de problemas |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
19 |
10 |
29 |
Presentación oral |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C5 C7 |
1 |
0 |
1 |
Prácticas a través de TIC |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
10 |
30 |
40 |
Proba mixta |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
35 |
15.5 |
50.5 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Elaboración e defensa do anteproxecto dun buque ou artefacto |
Solución de problemas |
Análisise dos distintos casos / problemas abordados narealización do anteproxecto do buque. |
Presentación oral |
Defensa dos traballos tutelados realizados na materia |
Prácticas a través de TIC |
Realización de prácticas TIC para abordar os contidos da materia |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os contados da materia |
Sesión maxistral |
Explicación dos coñecementos e técnicas da asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Seguimiento continuo del avance del proyecto.
Tutorías individualizadas o de grupos reducidos para resolver las incidencias o dificultades detectadas en la elaboración del proyecto.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Proba escrita sobre os contidos da materia |
30 |
Traballos tutelados |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Elaboración dun anteproxecto co alcance descrito non moodle dá materia. |
60 |
Presentación oral |
A23 A24 A25 A26 A27 A28 C5 C7 |
Defensa oral do traballo tutelado realizado |
10 |
|
Observacións avaliación |
Na segunda oportunidade o alumnado terá que realizar novamente a entrega da totalidade dos traballos tutelados e a presentación oral do mesmo. Dado que a asistencia ás clases non se evalúa dentro da asignatura, os
requisitos que aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase terán
que cumprir, tanto en primeira como en segunda oportunidade, serán os
mesmos requisitos que aqueles sen esta dispensa, sendo necesaria a
entrega en prazo dos traballos tutelados e realización da presentación
oral do mesmo.
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Watson (1998). Practical ship design.
Alvariño y Otros (2000). Proyecto básico del buque mercante.
Fernado Junco (2003). Proyectos de buques y artefactos.
Schneekluth (1987). Ship Design for Efficiency & Economy.
(). SOLAS ,MARPOL Y REGLAS DE SSCC. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009 | Debuxo naval/730G05010 | Hidrostática e estabilidade/730G05020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Proxecto de buques e artefactos mariños 2/730G05037 |
|
Observacións |
Debe haber un uso sostible de dous recursos e previr os impactos negativos no medio natural
Hai que ter en conta dous principios éticos relacionados cos valores da sostibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
A perspectiva de xénero incorpórase ao ensino desta materia (empregarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autores de ambos sexos, fomentarase a intervención en clase de alumnos)
Farase traballo para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e o ambiente será influído para modificalos e promover valores de respecto e igualdade.
Deben detectarse situacións de discriminación e propoñer accións e medidas para corrixilos. |
|