Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir a estrutura, morfoloxía e función dos distintos órganos e sistemas corporais humanos e as súas relacións en condicións de normalidade. |
A1
|
B1 B8 B19
|
C1 C7 C9
|
Utilizar a terminoloxía técnica anatómica como intrumento de comunicación.
Capacidade para unha comunicación eficaz con profesionais sanitarios, pacientes, familias e grupos sociais, incluída aqueles con dificultades de comunicación. |
A1
|
B1 B7 B8 B15 B19
|
C1 C7 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MÓDULO TEÓRICO
MODULO 1. - XENERALIDADES.
MÓDULO 2. - EMBRIOLOXÍA
MÓDULO 3. - SISTEMA LOCOMOTOR.
MÓDULO 4. - SISTEMA CARDIOCIRCULATORIO.
MÓDULO 5. - ESPLACNOLOXÍA
MÓDULO 6. - NEUROANATOMÍA.
MÓDULO 7. - ESTESIOLOXÍA.
MÓDULO PRÁCTICO
PROCEDEMENTO 1. - Identificación de estruturas anatómicas
PROCEDEMENTO 2. - exposición de traballos. |
MÓDULO TEÓRICO
MODULO 1. - XENERALIDADES.
- Concepto
- Niveis de organización estrutural
- Características do organismo humano
- Termos anatómicos
MÓDULO 2. - EMBRIOLOXÍA
- Desenvolvemento embrionario. Período embrionario. Período fetal.
MÓDULO 3. - SISTEMA LOCOMOTOR.
- Osteoloxía, mioloxía, artrología, vascularización e inervacion:
* Cranio e cara
* Columna vertebral
* Tórax
* Membro superior
* Membro inferior
MÓDULO 4. - SISTEMA CARDIOCIRCULATORIO.
- Corazón. Morfoloxía exterior.
- Corazón. Morfoloxía interior.
- Arterias.
- Veas.
- Linfáticos.
MÓDULO 5. - ESPLACNOLOxÍA
- Sistema dixestivo estrutura e relacións. Vascularización e inervación:
* Boca
* Farinxe e esófago.
* Estómago.
* Páncreas, bazo, fígado e vías biliares.
* Intestino. Duodeno. Xexún-íleo. Cego e apéndice. Colon ascendente. Colon transverso. Colon descendente. Colon ileo-pélvico. Recto. Peritoneo.
- Sistema respiratorio estrutura e relacións. Vascularización e inervación:
* Larinxe, traquea e bronquios.
* Pulmóns, pleuras e mediastino.
- Sistemas urinario e xenital estrutura e relacións. Vascularización e inervación:
* Ril.
* Uréter. Vexiga urinaria. Uretra masculina e feminina.
* Aparato xenital masculino.
* Aparato xenital feminino.
- Sistema endócrino:
* Glándula hipófise.
* Glándulas tiroides e paratiroide. Suprarrenal. Engano.
MÓDULO 6. - NEUROANATOMÍA.
- Introdución ao sistema nervioso. Desenvolvemento. División do sistema nervioso.
- Nervios medulares.
- Nervios craniais.
- Sistema nervioso vexetativo. Sistema nervioso parasimpático.
- A medula espiñal.
- Tronco cerebral.
- Cerebelo.
- Cerebro: telencéfalo e diencéfalo.
- Vías de condución. Vías nerviosas motoras. Sensibilidade e as súas vías.
- Vías óptica, auditiva e vestibular.
- Vascularización do encéfalo.
- Estudo|Estudio das meninxes e o líquido cefalorraquídeo.
MÓDULO 7. - ESTESIOLOXÍA.
- Sentido do tacto. A pel e os seus anexos.
- Sentido do olfacto. Anatomía das foxas nasais. Vías olfactivas.
- Sentido da visión. O globo ocular. Constitución anatómica. Anexos ollo.
- Sentido da audición. Oído externo. Oído medio. Oído interno.
MÓDULO PRÁCTICO
PROCEDEMENTO 1. - Identificación de estruturas anatómicas en modelos tridimensionais, videos, software e imaxes anatómicas.
PROCEDEMENTO 2. - exposición de traballos de órganos e sistemas do corpo humano. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B1 B8 B19 C1 C7 C9 |
30 |
18 |
48 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 B1 B7 B8 B19 C1 C7 C9 |
12 |
18 |
30 |
Presentación oral |
A1 B1 B7 B8 B15 B19 C1 C7 C9 |
4 |
12 |
16 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B7 B8 B19 C1 C7 C9 |
14 |
54 |
68 |
Proba obxectiva |
A1 B1 B8 C1 C7 C9 |
3 |
30 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
30 |
0 |
30 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Presentación oral |
expor publicamente na aula ou mediante teams un traballo sobre algúns os órganos ou sistemas do corpo humano dirixido cara á profesionais sanitarios, pacientes, familias e grupos sociais, incluído aquel con dificultades de comunicación. |
Traballos tutelados |
realizar diferentes traballos sobre os órganos ou sistemas do corpo humano dende o punto de vista anatómico. |
Proba obxectiva |
constará de preguntas curtas ou test, relacionadas cos contidos teóricos, lecturas e traballos tutelados e colaborativos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada vai dirixida principalmente a tutorizar aos estudantes, guiandolos a través da aprendizaxe e na realización dos seus traballos. Isto permite facer un seguimento do proceso de maduración das competencias.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A1 B1 B7 B8 B15 B19 C1 C7 C9 |
A avaliación realizarase tendo en conta os seguintes aspectos:
1.- realizar a exposición axustando os contidos ao colectivo ao cal vai dirixido.
2.- que os obxectivos establecidos sexan medibles e alcanzables.
3.- que as actividades planificadas sexan realizables e poidan ser avaliadas nun tempo determinado.
4.- evolución do traballo do alumno a través do seguimento nas titorías.
O traballo puntuará un mínimo de "0" e un máximo de "10". a pun tuación mínima para superar a proba será de 5 puntos. a porcentaxe sobre a puntuación final da materia é 35% |
35 |
Proba obxectiva |
A1 B1 B8 C1 C7 C9 |
Puntuará sobre un mínimo de "0" e un máximo de "10". a puntuación mínima para superar a proba será 5 puntos. A porcentaxe sobre a puntuación final da materia é 30%. |
30 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B7 B8 B19 C1 C7 C9 |
A avaliación realizarase tendo en conta os seguintes aspectos:
1.- realizar o traballo axustando os contidos a unha base teórico-práctica que lle permita coñecer os distintos órganos e sistemas do corpo humano para posicionarse como futuro profesional enfermeiro.
2.- que os obxectivos establecidos que sexan medibles e alcanzables.
3.- que as actividades planificadas sexan realizables e poidan ser avaliadas nun tempo determinado.
4.- evolución do traballo do alumno a través do seguimento nas titorías.
O traballo puntuará un mínimo de "0" e un máximo de "10". a pun tuación mínima para superar a proba será de 5 puntos. a porcentaxe sobre a puntuación final da materia é 35% |
35 |
|
Observacións avaliación |
Cada unha das metodoloxías de avaliación manteranse superadas durante o mesmo curso académico sempre que superen a puntuación mínima de cada proba. MATRICULA PARCIAL Os alumnos/as de matricula parcial, deben entregar os traballos en tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados
SEGUNDA OPORTUNIDADE E OUTRAS Os alumnos/as de segunda oportunidade e outras, deben entregar os traballos en tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados
OPORTUNIDADE ADIANTADA Os alumnos/as da oportunidade adiantada, deben entregar os traballos en tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados
MATRICULA DE HONRA Segundo normativa académica
NON PRESENTADO Ausencia o día da proba obxectiva SOLICITUD DE DISPENSA ACADÉMICA POR PARTE DE LOS ALUMNOS CON MATRICULA PARCIAL SEGUN LA NORMA
QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A
PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UNIVERSIDADE
DA CORUÑA (Aprobada polo Consello Social do 04/05/2017)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lippert H (1999). Anatomía. Marban
Moore KL, Dalley AF (2013). Anatomía con orientación clínica. Panamericana
Dufour M. (2003). Anatomía del aparato locomotor. Tomo 1: miembro inferior. Masson
Bouchet A, Cuilleret J. (1997). Anatomía descriptiva, topografía y funcional.. Panamericana
Gonzalo LM, Insausti R, Irujo A. (1994). Anatomía Funcional. Eunsa
Kamina P. (1997). Anatomía General. Panamericana
Latarjet M, Ruiz Liard A (2004). Anatomía Humana. Panamericana
Gosling JA (1994). Anatomía Humana. Mosby/Doyma
Pansky B (1998). Anatomía Humana. McGraw-Hill Interamericana
Rouviere H, Delmas A (2005). Anatomía Humana. Masson
Putz R, Pabst R (2006). Atlas Anatomía Humana Sobotta (I y II). Panaremicana
Netter FH (2011). Colección Ciba de ilustraciones Médicas. Masson-Salvat
AAVV (2000). Esquemas de anatomía. Mini-Sobotta
Escuredo B, Sánchez JM, Borras SX, Serrat J. (1995). Estructura y función del cuerpo humano.. McGraw-Hill Interamericana
Thibodeau GA, Patton KT (2011). Estructura y función del cuerpo humano.. Harcourt
Abrahams PH, Hutchings RT, Marks SC. (2009). Gran Atlas McMinn de Anatomía Humana.. Océano
Feneis H. (2000). Nomenclatura anatómica ilustrada. Salvat |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bioloxía/750G01002 | Fisioloxía/750G01105 |
|
Materias que continúan o temario |
Bases para a interpretación do coñecemento científico/750G01008 | Enfermaría Clínica (I y II)/750G01012 | Enfermaría clínica III/750G01017 | Enfermaría materno-infantil/750G01018 | Enfermaría Xerontolóxica/750G01020 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria se incorporarará a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) 5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitude sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|