Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
desenvolver estratexias de comunicación efectiva coas persoas atendidas , as suas familias e grupos |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Aplicar o proceso de atención de enfermaría integrando os coñecementos dos problemas de saúde das persoas nas diferentes etapas do ciclo vital.
Executar con habilidade as intervencións de enfermaría garantindo a seguridade. |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7
|
cooperar con el equipo asistencial sanitario y/o socio-sanitario |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Actuar según los principios éticos y legales que guían a la profesión. Cumplir las normas de funcionamiento de las instituciones sanitarias |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Colaborar co equipo asistencial sanitario
Comunicación efectiva coas persoas atendidas de acordo co
seu grao de competencia
Aplicación do proceso de atención de enfermaría ao neno san e enfermo.
Realización dos rexistros de acordo ás normas éticas,
deontolóxicas e legais.
Participación na xestión e organización de os servizos de
enfermaría.
|
Realización dos coidados de enfermaría baseándose nos
principios dunha práctica reflexiva. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A62 B1 B3 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
1 |
20 |
21 |
Prácticas clínicas |
A62 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C4 |
120 |
8 |
128 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Trátase dun cartafol ou armario clasificado por seccións, debidamente identificados ou etiquetados, que contén os rexistros ou materiais resultantes das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, permitindo a súa visualización. progreso do estudante. A carteira ou cartafol inclúe todo o que fai o alumno, como: notas ou notas de clase, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumos, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios sobre o progreso do estudante feita polo profesor, etc.
A súa realización é obrigatoria. Será avaliado polos docentes da materia |
Prácticas clínicas |
A ensinanza clínica pode entenderse como un proceso instrutivo que ten lugar nun contorno natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionar oportunidades que impliquen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados. coa práctica do mesmo.
A súa realización é obrigatoria en tempo, horario e centro establecido pola facultade. Como resultado do rotatorio práctico, xérase un informe final, o cal será avaliado polo profesional que tutorice ao alumno. Este informe será finalmente valorado polo profesor responsable da materia
Na elaboración do informe final terase en consideración os coñecementos, as actitudes profesionais, as habilidades e destrezas técnicas e as aptitudes do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
A atención personalizada vai dirixida principalmente a tutorizar aos alumnos, guiándoos a través da aprendizaxe. Isto permite
facer un seguimento do proceso de maduración de las competencias
Es obligado remitir un correo institucional al profesor/a si el alumno o alumna solicita una tutoría física con respecto a algún tema relaciona con sus estancias clínicas.
*O alumnado e o equipo docente estarán atentos aos cambios que podan xurdir no contexto de pandemia por Covid-19. As autoridades sanitarias e os responsables dos centros sociosanitarios nos que cursan as prácticas e os responsables académicos poden impoñer novas restriccións imprevisibles como a non posibilidade de encontros presenciais.
*A evaluación presencial e individualizada do alumnado será preferentemente non presencial e utilizando as plataformas de encontro virtual Teams.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas clínicas |
A62 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C4 |
A súa realización é obrigatoria. Será avaliado polos docentes da materia |
80 |
Portafolios do alumno |
A62 B1 B3 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B16 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
A súa realización é obrigatoria en tempo, horario e centro establecido pola facultade.
Como resultado do rotatorio práctico, xérase un informe final, o cal será avaliado polo profesional que tutorice ao alumno. Este informe será finalmente valorado polo profesor/a responsable da materia
Na elaboración do informe final terase en consideración os coñecementos, as
actitudes profesionais, as habilidades e destrezas técnicas e as aptitudes do alumno ou alumna |
20 |
|
Observacións avaliación |
PRÁCTICAS CLÍNICAS: As prácticas clínicas son obrigatorias e non existen faltas xustificadas, polo que as ausencias debidamente acreditadas deberán recuperarse, sempre que non excedan do 50% das planificadas. As non xustificadas constituen unha infracción grave e poden supor, a criterio do profesor titular responsable, ol suspenso da asignatura. A recuperación ds prácticas realizarase no periodo establecido polo profesor, antes da data de peche de actas.
Las fechas y horarios en las que cada estudianterealizará las prácticas clínicas se harán públicas antes del inicio de las mismas.
Por su carácter eminentemente práctico non se contempla a dispensa académica en alumnos de matrícula parcial.
- A aplicación das porcentaxes correspondentes (20% diario reflexivo e 80% de adquisición de competencias segundo informe do titor clínico da unidade ou servicio donde o alumno/a fixera las prácticas) realizarase sempre e candoo alumno teña as dúas probas (Prácticas Clínicas e Traballos Tutelados) superadas de xeito independente.
- Cando o alumno non supere de xeito independente as dúas probas suporá a calificación De SUSPENSO en acta. A calificación numérica obterase establecendo un mínimo en cada unha das partes.Mínimo de 1 en diario reflexivo e mínimo de 4 en informe de competencias do titor clínico.
- Segundo recolle o artíirgo 18 de las LAS NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN, E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRADO E MESTRADO UNIVERSITARIO DA UDC nas materias que, pola súa natureza se evalúe exclusivamente mediante actividades non recuperables como no caso do Prácticum o as prácticas clínicas,os y as estudantes solo poderán emplear a segunda oportunidade de xulio para recuperar outras actividades complementarias ás prácticas como o diario reflexivo.
Os criterios de avaliación estarán a disposición dos alumno/as na plataforma MOODLE antes do comenzo da asignatura.
O sistema de calificaciones expresará mediante calificación numérica de acordo co establecido no art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), polo que establece o sistema europeo de créditos e o sistema de calificaciones nas titulacions universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional.
Sistema de calificacions: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresainte 9-10 Matrícula de Honra (Graciable) e tras a realización dunha proba práctica, previa solicitud do alumno ante o profesor responsable das estancias.
O feito de presentarse/realizar as prácticas clínicas e ser avaliado en calquera das probas implica figurar en acta como presentado coa calificación correspondente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía/750G01001 | Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006 | Bases para a interpretación do coñecemento científico/750G01008 | Enfermaría materno-infantil/750G01018 | Estancias Clinicas I/750G01025 | Estancias Clinicas II/750G01026 | Estadías Clínicas III/750G01027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estancias Clínicas IV/750G01028 | Estancias Clínicas V/750G01029 | Estancias Clínicas VI/750G01030 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do Plan de Acción Green Campus Ferrol entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.;Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria ;Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento |
|